آرویند کریشنا، مدیرعامل آیبیام، در نشست پانلی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس، در 17 ژانویه 2023 صحبت میکند.
استفان ورموت | بلومبرگ | گتی ایماژ
مدت زیادی از آن زمان می گذرد IBM فعالانه واتسون را تبلیغ کرده است. در اصل برای ضرب و شتم انسان ها در “خطر!” در نمایش بازی، واتسون اولین موفقیت IBM در زمینه هوش مصنوعی بود، اما هرگز به یک پیشنهاد سودآور تبدیل نشد.
حدود 15 ماه پیش، IBM واحد Watson Health خود را به مبلغی نامشخص به شرکت سهام خصوصی Francisco Partners فروخت.
اکنون واتسون جای خود را به WatsonX داده است و IBM در تلاش است تا از آخرین رونق هوش مصنوعی استفاده کند. IBM آن را به عنوان یک استودیوی توسعه برای شرکتها برای «آموزش، تنظیم و استقرار» مدلهای یادگیری ماشینی در نظر گرفته است. این پلتفرم شامل ویژگی کدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، یک جعبه ابزار مدیریت هوش مصنوعی و کتابخانه ای از هزاران مدل هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ است که در زمینه زبان، داده های مکانی، رویدادهای فناوری اطلاعات و کد آموزش دیده اند.
این پیشنهاد جدید بخشی از یک تغییر استراتژی بزرگتر است، زیرا IBM به دنبال این است که در پلتفرم های کاربر پسند برای شرکت هایی که به دنبال معرفی هوش مصنوعی در مدل های تجاری خود هستند، رهبری کند، تا حدی به این دلیل که کمبود عظیم استعدادهای انسانی در بازار هوش مصنوعی وجود دارد.
آیبیام با HuggingFace، استارتآپ پرهیاهوی هوش مصنوعی و پلتفرم منبع باز که سال گذشته به ارزش ۲ میلیارد دلار رسید، همکاری میکند.
در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران روز دوشنبه، آرویند کریشنا، مدیرعامل IBM گفت که شرکتها میتوانند با مدلی که میخواهند بسازند وارد شوند و سپس اجازه دهند WatsonX دست به کار شود.
کریشنا گفت: «ما به یک شرکت اجازه میدهیم از کد خود برای تطبیق مدل با نحوه اجرای کتابهای بازی و کد خود استفاده کند. “سپس آنها می توانند آن را بدون هیچ خطری برای لو رفتن کدشان برای خود مستقر کنند.”
مشتریان و همکاران تا کنون شامل شیرهIBM به CNBC گفت، ناسا، Wix و PyTorch و این پلتفرم در سه ماهه سوم در دسترس خواهد بود. این شرکت از پرداخت هزینه ساخت WatsonX یا زمان صرف آن خودداری کرد. ماه گذشته، درآمد سه ماهه IBM از انتظارات تحلیلگران فراتر رفت، اگرچه درآمد کمتر از برآوردها بود.
کریشنا گفت که انتظار دارد این ابزارهای جدید هوش مصنوعی به آسانی در زمینه هایی مانند مراقبت از مشتری، تدارکات، امنیت سایبری و عناصر زنجیره تامین و عملیات فناوری اطلاعات ادغام شوند. او گفت به ویژه، آنها جایگزین «فرایندهای تکراری تر و پشتیبان» خواهند شد.
کریشنا میگوید: «ما میبینیم که این امر به راحتی بین 30 تا 50 درصد از آن حجم کارها را میگیرد و میتوانیم آنها را با مهارتی واقعاً به همان اندازه یا بهتر از حتی افراد انجام دهند. ما شاهد این هستیم که از امسال بلافاصله مورد استقبال قرار گرفته و طی سه تا پنج سال آینده به ثمر نشسته است.»
تماشا کردن: شرکت سرمایهگذاری میگوید هوش مصنوعی مشاغل را از بین میبرد، اما در نهایت «مقدار عظیمی از ثروت» ایجاد میکند