ظروف مسی چگونه باید نگهداری شوند؟

عکس ظروف مسی جدید فرهنگ ایرانی ظروف مسی یکی از قدیمی ترین وسایل آشپزی است. Copper is a thin and sensitive metal; On the other hand, قیمت بالایی دارد #id1# برای خرید یک ظرف مسی جدید باید مبلغ زیادی بپردازید.به همین دلیل روش نگهداری از ظروف مسی اهمیت زیادی دارد. برای محافظت از ظروف مسی از آسیب، چگونه باید آنها را نگهداری کرد؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال را بدانید، این پست را در وبلاگ این سایت بخوانید.

قبلاً از ظروف مسی برای پخت و پز استفاده می کردند.اما با ورود ظروف تفلون به بازار، ظروف مسی منسوخ شدند. با یادگیری نحوه نگهداری ظروف مسی می توانید عمر آنها را افزایش دهید.

ظروف مسی در سال های اخیر به طور فزاینده ای در بین مردم برای پخت و پز و تزئین خانه های خود محبوب شده اند. برای افزایش طول عمر ظروف مسی و حفظ درخشندگی آنها باید نحوه نگهداری از آنها را یاد بگیرید. نکات زیر به شما کمک می کند تا چندین سال از این ظروف نگهداری کنید.

لکه ها و لکه ها را پاک کنید
نگهداری از ظروف مسی بسیار ساده است. ظروف باید ابتدا از رنگ و لکه تمیز شوند. لیموها را باید از وسط نصف کرده و بعد از برش دادن در نمک فرو کنید. لیمو شور را باید روی ظرف مسی که می خواهید تمیز کنید مالیده شود. نمک به عنوان یک ساینده عمل می کند و برای از بین بردن لکه ها مفید است. بعد از تمیز کردن لکه ها آن را با آب معمولی بشویید و آب اضافی را حتما پاک کنید.

اطمینان حاصل کنید که درخشندگی خود را با استفاده از جوش شیرین حفظ کنید
افزودن جوش شیرین و آب لیمو به ظروف مسی باعث افزایش طول عمر آنها می شود. از مخلوط کردن این دو ماده با هم درست می شود. پس از استفاده از این خمیر، ظروف مسی را به آرامی پاک کنید تا هرگونه لکه از بین برود.

غوطه ور کردن ظروف مسی در آب توصیه نمی شود
این ظروف را از غوطه ور شدن طولانی مدت در آب دور نگه دارید. لکه دار شدن به این دلیل است. اگر می‌خواهید طول عمر ظروف مسی را به حداکثر برسانید، هرگز نباید دوباره استفاده شوند.

از محصولات پاک کننده مناسب استفاده کنید
برای تمیز کردن این فلز هرگز نباید از اسید یا باز استفاده کرد. ظروف مسی برای حفظ ظاهر خود باید با مایع ظرفشویی تمیز شوند. همچنین می توانید از پولیش مسی استفاده کنید.

انتخاب شعله ای که برای پخت و پز مناسب باشد
ظروف مسی را باید روی شعله ای نگهداری کرد که به اندازه قابلمه یا تابه ای است که با آن ساخته شده اند. اگر تابه را روی شعله خیلی زیاد قرار دهید یا در حین پختن شعله کناره ها را بسوزاند ممکن است آسیب ببیند.

برای پخت و پز از حرارت کم استفاده کنید
در پخت و پز با ظروف مسی باید کمی دقت کرد. به دلیل ماهیت رسانای فلز، مس نسبتاً سریع گرم می شود. روی شعله گاز باید غذا را با حرارت ملایم تری نسبت به قبل بپزید.


اما چگونه ظروف مسی را نگهداری کنید تا گرما به آنها آسیب نرساند؟ اگر تابه یا قابلمه شما آستر حلبی داشته باشد، استفاده از حرارت بالا خطرناک است. نقطه ذوب آن 232 درجه سانتیگراد است که بسیار پایین است. اگر ظروف مسی به این دما برسند، این احتمال وجود دارد که قلع ذوب شود و حباب بزند.

برای هم زدن از فلز استفاده نکنید
قلع شکننده است، بنابراین هرگز از ابزار همزن فلزی یا کاردک برای هم زدن غذا در ظروف مسی استفاده نکنید. در تماس فلزات با قلع، ظروف مسی خراشیده می شوند.

به جای مسی از تابه های استیل برای سرخ کردن استفاده کنید
در پاراگراف قبل بیان کردیم که پوشش قلع در دماهای پایین ذوب می شود. اگر از سرخ کردن گوشت در دمای بالا با آنها خودداری کنید ظروف مسی عمر بیشتری خواهند داشت.

ظروف مسی: چگونه می توان آنها را برای مدت طولانی ماندگار کرد
اعتقاد بر این است که بسیاری از شایعات در مورد نگهداری ظروف مسی تمایل مردم به استفاده از آنها را کاهش داده است. نگهداری از این ظروف بسیار دشوار است، اما این حقیقت ندارد. ظروف مسی در صورتی که نحوه نگهداری صحیح از آن ها را بدانید عمر طولانی خواهند داشت و نسبت به ظروف چدنی یا آلومینیومی عمر بیشتری خواهند داشت.

توجه به چند نکته برای افزایش طول عمر ظروف مسی ضروری است.
هنگام پختن غذا در داخل این ظروف نباید از حرارت زیاد استفاده کنید. قبل از تمیز کردن ظروف مسی اجازه دهید کاملا خنک شوند و سپس بشویید. استفاده از این ظروف برای نگهداری مواد غذایی اسیدی توصیه نمی شود.

برای جلوگیری از آسیب دیدن ظروف مسی چگونه می توان آنها را شست؟
ظروف مسی باید با آب گرم شسته شوند زیرا آب سرد فلز را سفت می کند. قرار دادن این ظروف در ماشین ظرفشویی یا تمیز کردن آنها با سیم های ظرفشویی که ساینده هستند توصیه نمی شود. اگر می خواهید دوباره آنها را در کابین نصب کنید، ابتدا باید آنها را کاملا خشک کنید.