استاد رباتیک سه صنعت بعدی را که باید خودکار شوند فهرست می کند

یک نرم افزار و ماشین روباتیک به نام mGripAI از شرکت سافت رباتیک مستقر در ماساچوست، قطعات مصنوعی مرغ را در سینی هایی برای بسته بندی در یک کنفرانس اتوماسیون که توسط انجمن پیشرفته اتوماسیون در دیترویت برگزار شد، مرتب می کند.

مایکل ویلند / CNBC

دیترویت – صنایع خودروسازی و لجستیک با ربات ها غریبه نیستند.

آنها از جمله مشاغلی هستند که در اقتصاد ایالات متحده در زمینه اتوماسیون سرمایه گذاری زیادی کرده اند و از روبات ها برای مرتب کردن بسته ها، حمل و نقل کالا و کمک در ساخت وسایل نقلیه استفاده می کنند.

اما سایر صنایعی که رباتیک هنوز در آنها جا نیفتاده است، ممکن است فرصت های سرمایه گذاری بالقوه و زمینه های توسعه برای شرکت های اتوماسیون در سال های آینده باشد.

این مناطق نوظهور جف برنشتاین، استاد صنعت اتوماسیون و رئیس انجمن پیشروی اتوماسیون را جذب می کند. گروه تجاری او نماینده بیش از 1000 شرکت جهانی است که در زمینه رباتیک، بینایی ماشین، کنترل حرکت، موتورها و فناوری های مرتبط فعالیت می کنند.

برنستاین که اخیراً جایزه معتبری را برای بیش از 40 سال فعالیت خود در این صنعت دریافت کرده است، معتقد است که اتوماسیون و رباتیک می‌توانند به انجام «کارهای کسل‌کننده، کثیف و خطرناک» که مردم لزوماً نمی‌خواهند انجام دهند، کمک زیادی می‌کنند.

جف برنشتاین (مرکز سمت راست)، رئیس انجمن اتوماسیون پیشرفته، پس از دریافت جایزه رباتیک جوزف اف. انگلبرگر برای بیش از 40 سال فعالیت در صنعت.

عکس از انجمن اتوماسیون پیشرفته

او در حاشیه یک همایش اتوماسیون هفته گذشته در دیترویت گفت: «اگر به آنچه که منجر به بسیاری از اتوماسیون در بسیاری از صنایع می شود نگاه کنید، کمبود افراد است.

او گفت که کمبود نیروی کار، به رهبری صنعت تولید، محرک اصلی رشد اتوماسیون است.

در اینجا سه ​​صنعتی وجود دارد که Burnstein پیش‌بینی می‌کند بعد از اتوماسیون هستند:

کشاورزی

صنعت کشاورزی در حال حاضر در حال آزمایش یا استفاده از فناوری‌های مختلف خودکار، اگر نگوییم خودمختار، برای کارآمدتر و ایمن‌تر کردن عملیات است. همچنین به کاهش هزینه ها کمک می کند

تراکتورساز Deere & Co.برای مثال، مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمکی خودکار مانند چرخش و راهنمایی برای خطوط ردیف برش را ارائه می‌کند. طبق وب سایت Deere در حال کار بر روی یک تراکتور مستقل است که می تواند “ببیند، فکر کند و به تنهایی کار کند و زمانی را برای کشاورزان برای انجام کارهای دیگر به طور همزمان آزاد کند.”

سایر فناوری‌های خودکار برای کشاورزی عبارتند از هواپیماهای بدون سرنشین که می‌توانند آفت‌کش‌ها را روی محصولات اسپری کنند، تراکتورهای کنترل از راه دور، سیستم‌های برداشت خودکار، و سایر برنامه‌های کشاورزی داده و لجستیک.

تراکتور 8R خودران Deere

دیر

فرآوری مواد غذایی

برنشتاین می‌گوید: برداشت و دسته‌بندی قطعات مرغ دقیقاً همان کارهایی است که اتوماسیون مشاغل کسل‌کننده، کثیف و خطرناک می‌تواند به انجام آن کمک کند.

در کنوانسیون اتوماسیون، حداقل دو شرکت روبات‌های دسته‌بندی غذا را به نمایش گذاشتند که توانایی‌هایشان شامل شناسایی انواع برش‌ها در سینی برای بسته‌بندی بود.

طرفداران خاطرنشان می کنند که فراتر از مزایای بهره وری، مزایای بهداشتی و ایمنی نیز وجود دارد.

آنتونی رومئو گفت: “ماشین نمی تواند عطسه کند. نمی تواند صورت خود را مالش دهد. نمی تواند موها را به چیزی بریزد. بنابراین، واقعاً بی خطر است. و کمتر دستان آن را لمس کنند، معرفی کمتری برای هر بیماری دارند.” نماینده شرکت های مستقر در ماساچوست Cognex Corp. و سافت رباتیک، یکی از شرکت هایی که در زمینه مرتب سازی غذا و قطعات مرغ کار می کنند، که در این همایش نیز شرکت کردند.

کارمندان تایسون فودز

گرگ اسمیت | Corbis SABA | گتی ایماژ

در سال 2021، تایسون فودز گفت که تا سال 2024 بیش از 1.3 میلیارد دلار در قابلیت‌های اتوماسیون جدید سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا بازدهی را افزایش دهد و هزینه‌های نیروی کار و خطرات مرتبط را کاهش دهد – و در نهایت باعث صرفه‌جویی برای پردازشگر گوشت شود.

دانی کینگ، مدیرعامل تایسون ماه گذشته به سرمایه گذاران گفت که این شرکت به سرمایه گذاری در اتوماسیون و قابلیت های دیجیتال با فرصت هایی برای بهبود بازدهی خود ادامه می دهد.

وی گفت: این شرکت 50 خط برای استخوان زدایی جوجه ها دارد که کاملاً خودکار هستند.

افتخار زائریکی از بزرگترین تولید کنندگان مرغ در جهان، همچنین سرمایه گذاری قابل توجهی در اتوماسیون، از جمله بیش از 100 میلیون دلار که در سال 2021 اعلام کرد، اعلام کرده است.

مراقبت های بهداشتی

اتوماسیون در مراقبت های بهداشتی می تواند در موارد مختلفی قابل اجرا باشد – از حمل و نقل کالاها و داروهای شخصی به بالین شخصی، تا ابزار تمیز کردن و ضد عفونی کردن.

برنستاین گفت: “شما می توانید این کار را به صورت رباتیک انجام دهید.” “اگر در یافتن افراد مشکل دارید که می تواند راه حل خوبی باشد. همه انواع آن چیزها و سپس کشف دارو، البته، و کاربردهای دیگر وجود دارد.”

یکی از شرکت های قابل توجه در حال حاضر در این فضا، Aethon، یک شرکت رباتیک مستقر در پیتسبورگ است که با یک ربات متحرک مستقل به نام TUG، پیشرفت هایی در بخش مراقبت های بهداشتی داشته است. بر اساس وب سایت این شرکت، ربات ها می توانند به طور مستقل در یک بیمارستان حرکت کنند.

به گفته این شرکت، TUG می تواند برای جلوگیری از موانع و حتی کار با آسانسور برنامه ریزی شود.

این نمونه ای از یک AMR یا ربات متحرک خودمختار است: نوعی وسیله نقلیه که می تواند چندین کار تحویل مختلف را انجام دهد، که برنشتاین در حال حاضر آن را «در اتوماسیون داغ» می نامد.