FTC پیشنهاد می کند متا از کسب درآمد از داده های کودکان منع شود

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی Meta Platforms Inc.، سمت چپ، در روز سه شنبه، 20 دسامبر 2022، به دادگاه فدرال در سن خوزه، کالیفرنیا، ایالات متحده می رسد.

دیوید پل موریس | بلومبرگ | گتی ایماژ

کمیسیون تجارت فدرال روز چهارشنبه پیشنهاد ممنوعیت شرکت مادر فیس بوک را داد متا از کسب درآمد از داده‌های بچه‌ها پس از اینکه می‌گوید این شرکت دستور حفظ حریم خصوصی 2020 را نقض کرده است.

به گفته FTC، یک ارزیاب مستقل “چندین شکاف و ضعف در برنامه حفظ حریم خصوصی فیس بوک” پیدا کرد که “خطرات قابل توجهی برای مردم به همراه داشت.”

این شرکت با ارزیابی های مستقل برنامه حفظ حریم خصوصی به روز شده خود به عنوان بخشی از توافق سال 2020 موافقت کرده بود که بر اساس آن فیس بوک 5 میلیارد دلار جریمه مدنی را پس از تحقیقات FTC در مورد رسوایی داده های کمبریج آنالیتیکا پرداخت کرد. FTC مدعی است فیس بوک همچنین با ادامه دادن اجازه به توسعه دهندگان برنامه برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربر، دستور قبلی در سال 2012 را نقض کرده است. FTC ادعا می کند که فیس بوک در برخی موارد به برنامه های شخص ثالث اجازه دسترسی به داده های کاربر را تا اواسط سال 2020 می دهد.

FTC همچنین متا را به نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان با ارائه نادرست کنترل‌های والدین در برنامه Messenger Kids متهم می‌کند. قانون COPPA مستلزم رضایت والدین برای وب‌سایت‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی از کودکان زیر 13 سال است. FTC ادعا می‌کند که در حالی که شرکت بازاریابی می‌کند که این برنامه فقط به بچه‌ها اجازه می‌دهد با مخاطبینی که والدینشان تأیید کرده‌اند صحبت کنند، بچه‌ها می‌توانند با مخاطبین بیشتری به صورت گروهی ارتباط برقرار کنند. چت یا تماس های ویدیویی گروهی در برخی شرایط.

در نتیجه، FTC پیشنهاد می‌کند تا شرایط قرارداد 2020 را تقویت کند تا محدودیت‌های بیشتری برای این شرکت ایجاد کند، که برای همه خدمات متا از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و آکیولوس اعمال می‌شود. شرایط پیشنهادی شامل ممنوعیت کلی کسب درآمد از داده‌های کاربران زیر 18 سال است. این بدان معناست که هر داده جمع‌آوری‌شده از این کاربران فقط به دلایل امنیتی می‌تواند استفاده شود و هر داده جمع‌آوری‌شده در زمانی که کاربران زیر سن هستند، بعد از رسیدن به 18 سالگی نمی‌توانند بعداً کسب درآمد کنند.

FTC همچنین به دنبال آن است که توانایی شرکت برای راه اندازی محصولات یا خدمات جدید یا اصلاح شده را تا زمانی که ارزیاب مستقل به طور کتبی تأیید کند که برنامه حریم خصوصی متا مطابق با شرایط توافقنامه است، متوقف شود. پیروی از دستور 2020 شامل هر شرکتی است که متا خریداری یا ادغام می شود.

این پیشنهاد همچنین متا را ملزم به دریافت رضایت مثبت از کاربران برای استفاده آینده از فناوری تشخیص چهره می کند.

آژانس به متا 30 روز فرصت داد تا به یافته های FTC پاسخ دهد. پس از پاسخ متا، کمیسیون تصمیم خواهد گرفت که آیا به روز رسانی دستور 2020 “به نفع عمومی است یا با تغییر شرایط واقعی یا قانونی توجیه می شود.”

کمیسیون، که در حال حاضر هیچ جمهوری خواه به دلیل استعفاهای اخیر در هیئتی معمولاً 5 نفره حضور ندارد، با 3-0 رأی به تأیید این دستور برای نشان دادن دلیل داد.

اندی استون سخنگوی فیس بوک تماس گرفت حرکت FTC یک “شلیک سیاسی” است.

استون گفت: با وجود سه سال تعامل مستمر با FTC در مورد توافق ما، آنها هیچ فرصتی برای بحث در مورد این نظریه جدید و کاملاً بی سابقه فراهم نکردند. “ما منابع گسترده ای را صرف ساخت و اجرای یک برنامه پیشرو در زمینه حفظ حریم خصوصی تحت شرایط قرارداد FTC خود کرده ایم. ما به شدت با این اقدام مبارزه خواهیم کرد و انتظار داریم که پیروز شویم.”

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

تماشا: فیس بوک با اپل بر سر ویژگی های حفظ حریم خصوصی کاربران در آپدیت iOS مبارزه می کند

فیس بوک با اپل بر سر ویژگی های حفظ حریم خصوصی کاربران در آپدیت iOS می جنگد