FAA مسیرهای سریعتر ساحل شرقی را برای جلوگیری از ازدحام راه اندازی می کند

یک تاکسی هواپیمای United Airlines در فرودگاه بین‌المللی لیبرتی نیوآرک، در نیوآرک، نیوجرسی، در 11 ژانویه 2023.

کنا بتانکور | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

اداره هوانوردی فدرال با هدف کاهش ازدحام در شرق ایالات متحده، نزدیک به 170 مسیر پروازی جدید را راه‌اندازی کرده است که کوتاه‌تر و سریع‌تر هستند.

این آژانس روز دوشنبه گفت که این بخشی از تلاش هفت ساله FAA و خطوط هوایی برای ترسیم مجدد نقشه مسیرهای ارتفاع بالا برای هواپیماها است.

FAA 169 مسیر جدید را هفته گذشته راه اندازی کرد و مسیرهای قدیمی تر را که طولانی تر و زیگزاگی تر بودند کنار گذاشت. این مسیرهای طولانی‌تر برای هواپیماهایی طراحی شده بودند که به رادارهای زمینی تکیه می‌کردند و نه GPS که هواپیماهای مدرن از آن استفاده می‌کردند. موارد جدید مستقیم تر خواهند بود.

مسیرهای جدید عمدتاً بالای 18000 پا، زمانی که هواپیما در حال رفت و آمد هستند، هستند و هدف آنها کاهش ازدحام در مسیرهای محبوب است. برخی از مسیرهای جدید بر فراز اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک هستند.

FAA در بیانیه ای اعلام کرد: «این تغییر با دادن ظرفیت بیشتر به آژانس برای هدایت ترافیک به مسیرهای خاص بر اساس مقصد هواپیما، به جلوگیری از تأخیر کمک می کند». “وقتی آب و هوا رخ می دهد، کنترل کننده ها نیز انعطاف پذیری بیشتری خواهند داشت. در نهایت، نقاط همگرا کمتر و جریان های ساده تر ایمنی را افزایش می دهند.”

FAA تخمین زده است که مسیرهای جدید حدود 6000 دقیقه از زمان سفر در سال را کاهش می دهد.

این تغییر درست قبل از فصل سفرهای تابستانی اتفاق می‌افتد، فصلی که مدیران خطوط هوایی انتظار دارند شلوغ باشد. فشار صنعت خطوط هوایی بر FAA برای رسیدگی به ازدحام و تاخیرها افزایش یافته است، اگرچه مسائل مربوط به کارکنان خطوط هوایی نیز در تشدید اختلالات نقش داشته است.

به گفته سایت ردیابی پرواز FlightAware، سال گذشته، 1.7 میلیون پرواز، بیش از 20 درصد از پروازهای انجام شده توسط خطوط هوایی ایالات متحده، با تأخیر انجام شد که در مقایسه با 1.5 میلیون یا تقریباً 16 درصد پروازها در سال 2019، قبل از همه گیری، افزایش یافت. طبق داده های این سایت، تا کنون در سال جاری، 22 درصد از پروازهای انجام شده توسط خطوط هوایی ایالات متحده با تاخیر انجام شده است.

برخی از مسیرهای جدید برای پروازها به فلوریدا و از آنجا هستند، جایی که خطوط هوایی با موانعی مانند رعد و برق های مکرر، فعالیت های نظامی و پرتاب های فضایی روبرو هستند. ماه گذشته، FAA اعلام کرد که هنگام تأیید پرتاب موشک، اختلالات پرواز خطوط هوایی را در نظر خواهد گرفت.

“آمریکا مدتهاست که طرفدار باز کردن مسیرهای ارتفاعی اضافی در امتداد ساحل شرقی بوده است و ما خوشبین هستیم که آنها مزایای قابل توجهی برای مشتریان و اعضای تیم ما داشته باشند.” خطوط هوایی آمریکا مدیر اجرایی دیوید سیمور در بیانیه ای ایمیلی گفت.

به طور جداگانه، چندین شرکت هواپیمایی از جمله جت بلو ایرویز و یونایتد ایرلاینز در حال کاهش پروازها در مناطق نیویورک و واشنگتن دی سی به دلیل کمبود کنترلرهای ترافیک هوایی توسط FAA هستند که بخشی از طرحی برای کاهش اختلالات است.

نگاهی به نحوه برخورد FAA و خطوط هوایی با آب و هوای بد