تیم هوافضای کیهانی (LR): مدیرعامل کریستوفر شاهین، CTO مارشال گاسمن و مهندس ارشد جو وایلدینگ
هوافضای کیهانی
استارتآپ Cosmic Aerospace در دنور در حال توسعه یک هواپیمای کاملاً الکتریکی برای کاهش آلودگی هوا ناشی از پروازهای منطقهای است.
کریستوفر شاهین، مدیرعامل شرکت CNBC گفت، برخلاف دیگر استارتآپها در این زمینه، که بیشتر بر سوختهای جت پایدار، هیدروژن و فناوری باتری متمرکز هستند، Cosmic تلاشهای مهندسی خود را بر روی سیستمهای پیشرانه بهتر و طراحی منحصر به فرد قاب هوا متمرکز کرده است.
هدف این است که هواپیمای برقی بسازیم که بدون هیچ گونه انتشار گازهای گلخانه ای کار کند، اما بتواند کمی بیش از 600 مایل پرواز کند. بر اساس تحقیقات شورای بین المللی حمل و نقل پاک، هواپیماهای برقی موجود تنها می توانند با خیال راحت حدود 12 مسافر را برای ده ها و نه صدها مایل حمل کنند.
شاهین یک حرفه طولانی در تحقیقات انرژی و هوانوردی در موسسه فون کارمن برای دینامیک سیالات در بروکسل به جا گذاشت تا پرواز با انتشار صفر را به واقعیت تبدیل کند و جو وایلدینگ، CTO سابق بوم سوپرسونیک، و مارشال گاسمن، رهبر سابق طراحی در مافوق صوت را به خدمت گرفت. شرکت جت برای توسعه اولین هواپیمای کازمیک.
چاهین به CNBC گفت که Cosmic قصد دارد انرژی مورد نیاز برای حمل 20 تا 30 مسافر تا مسافت 1000 کیلومتر (بیش از 600 مایل) را 50 درصد یا بیشتر در مقایسه با هواپیماهای سنتی با سوخت جت کاهش دهد.
از میان بسیاری از مسائل آب و هوایی بالقوه برای مقابله، چاهین بر حمل و نقل هوایی تمرکز کرد، زیرا پروازها بیش از 2 درصد از کل انتشار کربن مربوط به انرژی را امروز تشکیل می دهند و انتشار گازهای گلخانه ای از هوانوردی سریعتر از انتشار سایر منابع آلودگی هوا از جمله جاده، راه آهن در حال رشد است. و کشتیرانی بر اساس مطالعات آژانس بین المللی انرژی.
علاوه بر انتشار کربن، هوانوردی سنتی گازهای گلخانه ای از جمله اکسیدهای نیتروژن (NOایکس) که ترکیب جو را تغییر می دهد و می تواند ازن و متان را نیز تحریک کند. چاهین خاطرنشان کرد که اگزوزهای هوانوردی، که شامل بخار آب و ذرات معلق است نیز در گرم شدن زمین نقش دارند.
این استارتآپ 1.5 میلیون دلار در دور اولیه سرمایهگذاری به رهبری Pale Blue Dot و سرمایهگذاری خطرپذیر 50 Years، دو صندوق متمرکز بر آب و هوا، جمعآوری کرده است.
الکس تنگ، شریک 50 Years، به CNBC گفت که شرکت او تا حدودی به دلیل تجربه بنیانگذاران در هوانوردی در Cosmic سرمایه گذاری کرده است. این صندوق همچنین دوست داشت که Cosmic در حال حل مشکلی است که سایر توسعه دهندگان هواپیماهای برقی و تاکسی های هوایی هنوز آن را حل نکرده اند – فراتر از پرواز کوتاه پرش.
تنگ گفت: “هواپیمایی برقی همیشه از مشکل برد رنج می برد، اما میانگین پرواز من شخصاً بیش از 500 مایل است. وقتی به آینده ای پایدار فکر می کنم، می دانم که نمی توانیم پرواز را متوقف کنیم. بنابراین فهمیدن کارایی آیرودینامیکی همراه با نوع جدیدی از موتور یک رویکرد عالی است.”
Cosmic اخیراً توسعه یک موتور اولیه را تکمیل کرده است و Teng انتظار دارد که این شرکت اولین پرواز خود را با یک هواپیمای آزمایشی کامل تا سال 2026 تکمیل کند. Cosmic در دنور، کلرادو مستقر است و برخی از عملیات ها در بلژیک است.