Carl’s Jr.، Hardee’s سفارشات رانندگی با هوش مصنوعی Presto را در سراسر کشور عرضه می کنند

مکان‌های Carl’s Jr. و Hardee با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی، سفارش‌های رانندگی خودکار را در سراسر کشور ارائه خواهند کرد.

رستوران‌های CKE، والدین Carl’s Jr. و Hardee’s، با آن شریک شده است Presto و OpenCity که هر دو قابلیت راه اندازی در مکان های شرکت در سراسر کشور را دارند. Presto Voice قبلاً در رستوران‌های Del Taco و Checkers & Rally استفاده می‌شود، در حالی که Tori از OpenCity توسط یکی از صاحبان امتیاز Popeyes استفاده شده است.

علاوه بر این، Valyant AI قراردادی با CKE برای استفاده از فناوری سفارش صوتی خود در 32 مکان، با قابلیت گسترش به 21 رستوران دیگر در ماه‌های آینده دارد.

Carl’s Jr. و Hardee’s با هم حدود 2800 رستوران در 44 ایالت آمریکا دارند. مکان‌های هاردی بیشتر در غرب میانه و جنوب است، در حالی که رستوران‌های Carl’s Jr در غرب یافت می‌شوند. بر اساس اسناد افشای حق رای، درآمد CKE در سال گذشته 10.2 درصد افزایش یافت و به 646.3 میلیون دلار رسید.

CKE این نرم افزار را سال گذشته در تعداد معدودی از مکان های Carl’s Jr. و Hardee آزمایش کرد. مدیر ارشد فناوری شرکت، فیل کرافورد، به CNBC گفت که خلبان از انتظارات CKE برای معیارهای کلیدی، مانند سرعت خدمات، افزایش فروش، نرخ مداخله از سوی کارگران، دقت سفارش، و تجربه کارمند و مشتری فراتر رفته است.

گسترش گسترده‌تر نرم‌افزار سفارش صوتی در رستوران‌های CKE در بحبوحه پذیرش گسترده‌تر هوش مصنوعی در صنعت رستوران‌سازی صورت می‌گیرد.

این فناوری معمولاً خود به خود کار می‌کند، اما کارگران همچنان می‌توانند هنگام نوشیدن نوشیدنی، پرداخت وجه و صحبت با مشتریان از طریق هدست خود، سفارشات مشتریان را بشنوند. مشتریان زمان کمتری را در خط رانندگی می‌گذرانند، در حالی که کارمندان تحت تأثیر وظایف زیاد قرار نمی‌گیرند.

به گفته رئیس Presto، Dan Mosher، هوش مصنوعی همچنین در “فروش بی امان” مشتریان بهتر است. افزودن سیب زمینی سرخ کرده یا یک نوشیدنی بزرگ به سفارش به معنای فروش بیشتر برای رستوران ها است.

CKE حدود 250 رستوران Carl’s Jr. و Hardee’s را اداره می کند، در حالی که حق امتیاز بقیه را اداره می کند. کرافورد از به اشتراک گذاشتن تعداد فرنچایزهایی که قبلاً برای استفاده از صدای Presto امضا کرده‌اند خودداری کرد، اما گفت که این فناوری مکمل تلاش گسترده‌تر CKE برای بهبود تجربه سفارش‌دهی رانندگی است.

“مثل اکثر مردم در [quick-service restaurant] در صنعت، ما آشکارا شاهد افزایش مستمر سفارش‌های درایو بوده‌ایم.» او گفت: «این ما است که بر سرعت و دقت خدمات تمرکز می‌کنیم.»

شرکت سهام خصوصی Roark Capital مالک رستوران های CKE است. این شرکت همچنین دارای برندهای Inspire Brands مادر دانکین و Focus Brands مالک عمه آنه است.

CKE تنها شرکت رستوران داری نیست که از اتوماسیون برای ارتقای سرویس رانندگی خود استفاده می کند. مک دونالد McD Tech Labs را که قبلاً Apprente نامیده می شد به فروش رساند IBM در سال 2021 و اعلام کرد که با این شرکت فناوری برای توسعه هوش مصنوعی که می تواند سفارشات را به صورت مستقیم انجام دهد، همکاری خواهد کرد.

گوپتا گفت که برخی از این کارمندان اکنون برای پرستو کار می کنند.

از لحاظ تاریخی، صنعت رستوران‌داری تمایلی به سرمایه‌گذاری در فناوری نداشته است و اغلب از خرده‌فروشان و سایر مشاغل مصرف‌کننده عقب مانده است. گوپتا آن را به حاشیه‌های کم و هزینه‌های کار نسبتاً پایین غذاخوری‌ها تبدیل می‌کند.

اما استراتژی رستوران ها اکنون تغییر کرده است.

او گفت: «اکنون این معادله به نوعی تغییر کرده است، جایی که ممکن است حاشیه ها هنوز تحت فشار باشد، اما هزینه های نیروی کار در حال افزایش است و این فناوری آماده است تا واقعاً بتواند هزینه های نیروی کار را نیز کاهش دهد و درآمد افزایشی ایجاد کند.

همانطور که ChatGPT و سایر نرم افزارهای هوش مصنوعی در ماه های اخیر سرفصل اخبار را به خود اختصاص داده اند، اپراتورهای رستوران کنجکاوتر شده اند تا آن را در کسب و کار خود بگنجانند. موشر گفت که در شش ماه گذشته علاقه زیادی به فناوری مانند صدای Presto وجود داشته است.

اما ChatGPT و Presto نیز روابط نزدیکتری دارند. توسعه دهنده ChatGPT OpenAI و Presto در ماه مارس گفتند که برای گسترش ویژگی های Presto Voice با یکدیگر همکاری می کنند. سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI نیز یکی از سرمایه گذاران اولیه در Presto بود.

پرستو پاییز گذشته از طریق ادغام با یک شرکت اکتسابی با هدف ویژه، به سهامی عام تبدیل شد، که از درآمد حاصل از عرضه اولیه عمومی و تامین مالی بانکی برای خرید و تبدیل شرکت‌های خصوصی به سهامی عام استفاده می‌کند. پس از یک رونق کوتاه، معاملات SPAC به دلیل شرایط سخت‌تر بازار و مقررات قریب‌الوقوع از بین رفتند.

از زمان عرضه Presto در 21 سپتامبر در Nasdaq، سهام آن 54% کاهش یافته است. اما عملکرد سهام بهبود یافته است.

سهام Presto در روز پنجشنبه بیش از 12 درصد افزایش یافت. سهام این شرکت در سال جاری 38 درصد افزایش یافته است و ارزش بازار بیش از 161 میلیون دلار را به این شرکت می دهد.