توماس تروتشل | فتوتک | گتی ایماژ
طبق شکایتی که روز سه شنبه ارائه شد، شرکتی که گفته می شود میلیاردها تماس هرزنامه را تسهیل کرده است، تقریباً توسط همه دادستان های کل کشور به اتهام نقض قوانین حمایت از مصرف کننده و بازاریابی تلفنی مورد شکایت قرار گرفته است.
Avid Telecom، ارائهدهنده پروتکل صوتی از طریق اینترنت، بر اساس شکایتی که توسط AG از 48 ایالت به علاوه منطقه کلمبیا ارائه شده است، بیش از 7.5 میلیارد تماس با شمارههای موجود در ثبت ملی تماس نگیرید را تسهیل کرده است. در این شکایت آمده است که Avid بیش از 24.5 میلیارد تماس را بین دسامبر 2018 و ژانویه 2023 تسهیل کرده است و بیش از 90 درصد از این تماسها کمتر از 15 ثانیه به طول انجامیده است که نشان میدهد احتمالاً تماسهای خودکار بوده است.
AGs از دو مدیر Avid نیز به عنوان متهم نام برد: مدیرعامل مایکل لانسکی و معاون عملیات و فروش استیسی ریوز.
بر اساس این شکایت، Avid شماره تلفن، داده ها و نرم افزار شماره گیری را می فروشد که مشتریان را قادر می سازد تا تماس های انبوه خود را برقرار کنند. با استفاده از خدمات Avid، مشتریان میتوانستند کدهای منطقه تماسهایشان را برای تطابق با گیرندگانشان جعل کنند، که این امر باعث میشود که تماسهایشان بیشتر شود.
تماسهایی که گفته میشود توسط Avid تسهیل میشوند شامل کلاهبرداریهایی درباره سازمان تامین اجتماعی، مدیکر، ضمانتهای خودرو، آمازون، کاهش نرخ بهره کارت اعتباری و موارد دیگر میشود.
گروهی که توسط کمیسیون ارتباطات فدرال برای اطلاع رسانی به ارائه دهندگان در مورد تماس های غیرقانونی غیرقانونی مشکوک تعیین شده است، حداقل 329 اعلان در مورد هرزنامه مشکوک به Avid ارسال کرده است. اما آوید ظاهراً هشدارها را نادیده گرفته است.
این شکایت نتیجه کار یک کارگروه دعوی چند ایالتی ضد روبوکال دو حزبی است که پرونده های فراخوان رباتیک حجم زیادی را دنبال می کند.
Avid Telecom بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.
مشترک CNBC در یوتیوب شوید.
تماشا کنید: جسیکا روزن وورسل، کمیسیونر FCC در مورد مبارزه با تماسهای هرزنامه