یلن می گوید که قصور ایالات متحده باید غیرقابل تصور باشد

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، طی یک کنفرانس خبری در نشست وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی گروه هفت (G-7) در نیگاتا، ژاپن، در روز پنجشنبه، 11 می 2023.

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که این ایده که قانونگذاران آمریکایی به کشور اجازه بدهند بدهی خود را نکول کنند، باید “غیرقابل تصور” باشد.

یلن در گفتگو با خبرنگاران پیش از نشست وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی G-7 در نیگاتا، ژاپن، گفت که از پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به قانونگذاران جمهوری خواه برای اجازه دادن به کشور برای ورشکستگی آگاه است.

او به خبرنگاران گفت: “مفهوم عدم پرداخت بدهی ما چیزی است که به شدت اقتصاد ایالات متحده و جهان را تضعیف می کند که من فکر می کنم همه باید آن را غیرقابل تصور تلقی کنند.” آمریکا هرگز نباید نکول کند.

هنگامی که از یلن در مورد اقداماتی که دولت بایدن می‌تواند در پی یک قصور انجام دهد، تاکید کرد که قانونگذاران باید سقف بدهی را افزایش دهند.

“هیچ جایگزین خوبی وجود ندارد که ما را از فاجعه نجات دهد. من نمی خواهم به رتبه بندی بپردازم که کدام گزینه بد بهتر از سایرین است، اما تنها چیز معقول این است که سقف بدهی را بالا ببریم و از عواقب وحشتناکی که در پی خواهد داشت جلوگیری کنیم. او به خبرنگاران گفت، با اشاره به اینکه می توان از عدم پرداخت بدهی جلوگیری کرد.

او گفت: “هیچ دلیل خوبی برای ایجاد یک بحران خوب از خودمان وجود ندارد. کنگره ایالات متحده از سال 1960 حدود 80 بار سقف بدهی را افزایش یا تعلیق کرده است. من از آن می خواهم که برای انجام این کار سریعاً اقدام کند.”

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

اظهارات یلن پس از آن مطرح می شود که وی در مورد “فاجعه اقتصادی” هشدار داد اگر ایالات متحده نتواند سقف بدهی خود را در هفته های آینده افزایش دهد. او همچنین قبلاً هشدار داده بود که ایالات متحده ممکن است زودتر از حد انتظار به تعهدات بدهی خود نپردازد – و ممکن است تا اوایل ژوئن از 1 ژوئن به پایان برسد.

گزارش‌های رسانه‌ها هفته گذشته به نقل از یک مقام وزارت خزانه‌داری که گفت سفر او به ژاپن کوتاه خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که او می‌تواند در تلاش‌ها برای رسیدگی به مشکل سقف بدهی شرکت کند.

او روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: “یک جلسه دیگر برای جمعه آینده برنامه ریزی شده است و کارکنان در حال کار هستند تا ببینند آیا آنها می توانند این مشکل را حل کنند، بنابراین من بسیار امیدوار هستم که بتوان اختلافات را برطرف کرد و سقف بدهی ها افزایش یابد.”