یلن درباره «آشوب اقتصادی» هشدار می دهد مگر اینکه کنگره سقف بدهی را حل کند

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در 11 آوریل 2023 کنفرانس مطبوعاتی در وزارت خزانه داری ایالات متحده در واشنگتن دی سی برگزار می کند.

استفانی رینولدز | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

جانت یلن، وزیر خزانه داری روز یکشنبه گفت که عدم افزایش سقف بدهی باعث “رکود شدید اقتصادی” در ایالات متحده خواهد شد و او مجددا هشدار داد که وزارت خزانه داری ممکن است اقدامات لازم برای پرداخت تعهدات بدهی خود را تا ژوئن تمام کند.

یلن به ABC گفت: «پیش‌بینی فعلی ما این است که در اوایل ژوئن، روزی فرا خواهد رسید که نمی‌توانیم صورت‌حساب‌هایمان را بپردازیم، مگر اینکه کنگره سقف بدهی را افزایش دهد، و این کاری است که من قویاً از کنگره می‌خواهم آن را انجام دهد.»

یلن گفت که ایالات متحده قبلاً از “اقدامات فوق العاده” برای جلوگیری از نکول استفاده کرده است و این چیزی نیست که وزارت خزانه داری بتواند به آن ادامه دهد. او گفت که کنگره باید برای جلوگیری از “فاجعه اقتصادی” اقدام کند.

یلن گفت: «به طور گسترده توافق شده است که هرج و مرج مالی و اقتصادی به وجود خواهد آمد.

قانونگذاران در تلاش بوده اند راهی برای افزایش یا تعلیق سقف بدهی بیابند که به ایالات متحده امکان می دهد صورتحساب های خود را به موقع پرداخت کند. اما آنها در حال حاضر در بن بست قرار دارند و احتمال نکول را افزایش می دهند.

یلن خواستار اقدام قاطع و سریع شده است. یلن در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، کالیفرنیا، روز دوشنبه گفت داده‌های جدید در مورد دریافت‌های مالیاتی وزارتخانه را مجبور کرد تا تخمین خود را از زمانی که وزارت خزانه‌داری نمی‌تواند به تمام تعهدات دولت ادامه دهد افزایش دهد. این تاریخ زودتر از آن چیزی است که اقتصاددانان وال استریت انتظار داشتند.

روز دوشنبه، رئیس جمهور جو بایدن با رهبران “چهار بزرگ” کنگره – چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، میچ مک کانل، آر-کی، مک کارتی و حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان، از آنها دعوت کرد تا از آنها دعوت کنند. یکی از مقامات کاخ سفید به NBC گفت که در جلسه 9 می در کاخ سفید برای بحث در مورد محدودیت بدهی.

جفریس روز یکشنبه گفت که نشستی که بایدن ترتیب داده است “بسیار مهم” است و به ایالات متحده کمک می کند تا راهی به جلو پیدا کند.

او به شبکه NBC گفت: «ما باید از پیش‌فرض دوری کنیم.

اما برای سناتور جیمز لنکفورد، از اوکلا، جلسه در مورد سقف بدهی باید خیلی زودتر اتفاق می افتاد. او گفت که این موضوع یک هفته پس از انتخابات در ماه نوامبر مطرح شد و امتناع پرزیدنت بایدن از مذاکره “شگفت انگیز” بوده است.

او روز یکشنبه به شبکه ABC گفت: “همه می دانستند که این اتفاق می افتد و رئیس جمهور حاضر به مذاکره در مورد آن نیست.”