گپ بیش از 500 کارمند را اخراج خواهد کرد

یک تابلوی فروش ترخیص کالا در فروشگاه خرده فروشی Gap در 20 سپتامبر 2022 در لس آنجلس، کالیفرنیا مشاهده می شود.

شام آلیسون | گتی ایماژ

شکاف CNBC دریافته است که در تلاش برای کاهش هزینه ها و کارآمدتر شدن بیش از 500 کارمند خود را اخراج می کند، زیرا شرکت تلاش می کند به سودآوری بازگردد.

تعداد دقیق اخراج‌ها مشخص نیست، اما یک فرد مطلع روز سه‌شنبه گفت که کاهش تعداد کارمندان بیشتر از 500 کاهش در موقعیت‌های شرکتی است که شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرد.

باب مارتین، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موقت گپ در یادداشتی به کارمندان گفت: “هدف ما صاف کردن سازمان، افزایش دامنه کنترل برای ایجاد نقش های قوی تر و توانمندسازی فردی، و کاهش لایه ها برای رفع تنگناها و تصمیم گیری بهتر و سریع تر است.” هفته گذشته

سهام گپ در روز سه شنبه حدود 6 درصد کاهش یافت. سهام امسال بیش از 16 درصد کاهش یافته است.

این کاهش‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که مارتین در جریان یک تماس مالی در ماه مارس به سرمایه‌گذاران گفت که کارکنان خرده‌فروش پوشاک «به دلیل ساختار سازمانی پیچیده، بوروکراسی و فرآیندهای قدیمی ضعیف شده‌اند».

وی خاطرنشان کرد که گپ در حال برنامه ریزی برای کاهش لایه های مدیریتی برای “بهبود کیفیت و سرعت تصمیم گیری” است. به گفته مارتین، این تغییرات منجر به 300 میلیون دلار پس انداز خواهد شد که نیمه اول آن در سال مالی 2023 خواهد بود.

در آن زمان، این شرکت تعداد کل موقعیت‌هایی را که به عنوان بخشی از بازسازی کلی کاهش می‌یابد، فاش نکرد، اما اشاره کرد که در حال حذف سمت مدیر ارشد رشد خود است که قبلاً در اختیار اشیش ساکسنا بود.

مری بث لاتون، مدیرعامل اتلتا نیز این شرکت را ترک کرده است. شیلا پیترز، مدیر ارشد مردمی، قصد دارد تا پایان سال از سمت خود کناره گیری کند.

مارتین در این باره گفت: «هر یک از برندهای ما اکنون دارای ساختارهای رهبری ثابتی هستند که بر ارائه برتری برای مشتریان خود از طریق ارتقای طراحی و خلاقیت برند، تمرکز بر تجارت پایان به انتها، و نظارت بهتر بر تجربه مشتری در همه بازارها و کانال‌ها متمرکز شده است.» تماس در ماه مارس

به گفته این شخص، کارمندان آسیب دیده در بخش منابع بین المللی Gap در مورد آخرین کاهش در 18 آوریل مطلع شدند، در حالی که به کارکنان مقر آن در سانفرانسیسکو این هفته اطلاع داده خواهد شد.

به گفته این فرد، اعضای تیم مالی که اخراج خواهند شد، در اواخر ماه مه اعلام خواهند شد.

این خرده‌فروش پوشاک – که شامل برند همنام خود، Old Navy، Banana Republic و Athleta می‌شود – سال سختی را پشت سر گذاشت زیرا با کاهش فروش، سطح بالای موجودی و جستجو برای یک مدیرعامل دائمی دست و پنجه نرم می‌کرد.

در سه ماه منتهی به 28 ژانویه، گپ 4.24 میلیارد دلار فروش داشت، اما زیان خالص 273 میلیون دلاری یا 75 سنت برای هر سهم را گزارش کرد.

این شرکت موفق شد در سال 2021 به سود خالص سالانه دست یابد، اما زیان خالص را در سال های 2020 و 2022 گزارش کرد.

از 28 ژانویه، Gap حدود 95000 کارمند داشت که 81٪ از آنها در مکان های خرده فروشی کار می کردند.