گزارش می‌گوید FTC آماده می‌شود تا معامله Amgen-Horizon Therapeutics را مسدود کند

رابرت گالبریت | رویترز

افق درمانیپس از گزارشی مبنی بر اینکه کمیسیون تجارت فدرال در حال آماده شدن برای طرح شکایت برای جلوگیری از فروش 27.8 میلیارد دلاری این شرکت بیوتکنولوژی است، قیمت سهام در معاملات پیش از بازار روز سه شنبه بیش از 17 درصد سقوط کرد. آمگن.

بلومبرگ به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد که FTC می تواند از روز سه شنبه برای جلوگیری از خرید شکایت کند.

یکی از سخنگویان Amgen به CNBC گفت که این شرکت از تصمیمات اتخاذ شده توسط FTC آگاه نیست. نمایندگان Horizon Therapeutics بلافاصله به درخواست نظر CNBC پاسخ ندادند. FTC از اظهار نظر خودداری کرد.

این دو داروساز در ماه فوریه گفتند که FTC برای آنها درخواست دومی را برای کسب اطلاعات در مورد خرید به عنوان بخشی از بررسی آژانس از معامله ارسال کرد.

آمگن، مستقر در Thousand Oaks، کالیفرنیا، قرارداد خرید Horizon Therapeutics را در اوایل دسامبر منعقد کرد و گفت که انتظار دارد فروش را در نیمه اول سال جاری تکمیل کند.

این اقدام تلاشی برای تقویت مجموعه دارویی Amgen بود، زیرا آماده می شود تا در دهه آینده با چندین انقضا پتنت برای درمان های کلیدی روبرو شود.

این شامل ثبت اختراع برای دارویی است که پسوریازیس را درمان می کند، یک بیماری خود ایمنی که باعث التهاب پوست می شود.

Horizon که در ایرلند مستقر است، عرضه دارویی Amgen را با درمان بیماری‌های التهابی نادر، خودایمنی و شدید تقویت می‌کند.

Horizon حامل دو داروی با رشد سریع است، از جمله درمان بیماری چشم تیروئید Tepezza و داروی نقرس Krystexxa.

سناتور الیزابت وارن، D-Mass، در ژانویه نگرانی خود را در مورد تأثیر احتمالی این معامله بر رقابت در بازار مواد مخدر ابراز کرد.

وارن در نامه ای به لینا خان، رئیس FTC و دو کمیسیونر در FTC نوشت: خرید و ادغام پیشنهادی دیگر در صنعت بیو دارو – بین Indivor و Opiant – می تواند باعث افزایش قیمت داروهای نجات دهنده شود و از ورود جایگزین های مقرون به صرفه به بازار جلوگیری کند. آژانس.

او از FTC خواست تا این دو معامله را “به شدت بررسی کند”.