گزارش مشاغل می 2023:

حقوق و دستمزدها در ماه می 339000 افزایش یافت که بسیار بهتر از انتظار در بازار کار انعطاف پذیر است

وزارت کار روز جمعه گزارش داد که اقتصاد ایالات متحده در ماه مه به ایجاد مشاغل ادامه داد و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی با وجود بادهای مخالف متعدد، بیش از حد انتظار افزایش یافت.

حقوق و دستمزد در بخش دولتی و خصوصی 339,000 نفر در ماه افزایش یافت که بهتر از برآورد 190,000 داو جونز و بیست و نهمین ماه متوالی رشد مثبت شغل است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

این نام‌های مرتبط با مشاغل ضعیف عمل می‌کنند - و این می‌تواند نشانه‌ای از کاهش سرعت باشد

CNBC Pro

نرخ بیکاری در ماه مه به 3.7 درصد در برابر برآورد 3.5 درصد افزایش یافت، اگرچه نرخ مشارکت نیروی کار بدون تغییر بود. نرخ بیکاری بالاترین میزان از اکتبر 2022 بوده است، هرچند که همچنان نزدیک به پایین ترین میزان از سال 1969 است.

میانگین درآمد ساعتی، شاخص تورم کلیدی، 0.3 درصد در ماه افزایش یافت که مطابق با انتظارات بود. بر اساس سالانه دستمزدها 4.3 درصد افزایش یافت که 0.1 واحد درصد کمتر از برآورد بود. میانگین کار در هفته با 0.1 ساعت کاهش به 34.3 ساعت رسید.

بازارها به این گزارش واکنش مثبتی نشان دادند و معاملات آتی با میانگین صنعتی داوجونز حدود 200 واحد افزایش یافت. بازدهی خزانه داری نیز افزایش یافت.

بکی فرانکیویچ، رئیس و مدیر بازرگانی گروه منپاور، گفت: «بازار کار ایالات متحده همچنان در میان هرج و مرج – از تورم گرفته تا اخراج‌های پرمخاطب و افزایش قیمت بنزین، سختی نشان می‌دهد. با 339000 فرصت شغلی، ما همچنان در حال بازنویسی کتاب قوانین هستیم و بازار کار ایالات متحده همچنان از تعاریف تاریخی سرپیچی می کند.

جهش استخدامی ماه می تقریباً دقیقاً مطابق با میانگین 12 ماهه 341,000 نفر در بازار کار بود که در اقتصادی که در حال کند شدن بوده است، به طرز چشمگیری خوب عمل کرده است.

خدمات حرفه ای و تجاری با خالص 64000 استخدام جدید منجر به ایجاد شغل برای این ماه شد. دولت با افزودن 56000 شغل به افزایش این تعداد کمک کرد، در حالی که مراقبت های بهداشتی 52000 شغل کمک کرد.

سایر برندگان قابل توجه شامل اوقات فراغت و مهمان نوازی (48000)، ساخت و ساز (25000) و حمل و نقل و انبارداری (24000) بودند.

با وجود افزایش مشاغل، نرخ بیکاری تا حد زیادی به دلیل کاهش شدید 369000 نفر در خوداشتغالی افزایش یافت. این بخشی از کاهش 310000 نفری شاغل در نظرسنجی خانوار بود که برای محاسبه نرخ بیکاری استفاده می شود.

معیار جایگزینی از بیکاری که شامل کارگران ناامید و کسانی است که به دلایل اقتصادی دارای مشاغل پاره وقت هستند، به 6.7 درصد افزایش یافت.

آمار مشاغل ماه می در شرایط چالش برانگیز برای اقتصاد به دست می‌آید و بسیاری از کارشناسان همچنان انتظار رکود اقتصادی در اواخر امسال یا اوایل سال 2024 را دارند.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان همچنان به خرج می‌کنند، اگرچه در پس‌انداز فرو رفته و به طور فزاینده‌ای از کارت‌های اعتباری برای پرداخت هزینه خرید خود استفاده می‌کنند. بازار کار انعطاف‌پذیر نیز به حمایت از هزینه‌ها کمک کرده است، با افزایش فرصت‌های شغلی در ماه آوریل به بیش از 10 میلیون نفر، زیرا کارفرمایان هنوز برای پر کردن موقعیت‌های آزاد مشکل دارند.

به نظر می رسد که یکی از سردردهای بالقوه از بین رفته است، زیرا جناح های متخاصم در واشنگتن این هفته به توافق سقف بدهی دست یافتند. این توافق پس از تصویب این هفته در مجلس نمایندگان و سنا برای امضای میز رئیس جمهور جو بایدن در راه است.

با این حال، مسائل دیگری در پیش است.

فدرال رزرو از مارس 2022 تا کنون 10 بار نرخ بهره را افزایش داده است تا با تورمی که هنوز از بین نرفته است مبارزه کند. در روزهای اخیر، برخی از سیاست گذاران تمایل خود را برای استراحت در ماه ژوئن از افزایش پیاپی افزایش ها نشان داده اند زیرا به دنبال این هستند که ببینند تشدید سیاست ها چه تأثیری بر اقتصاد دارد.

با این حال، پس از گزارش مشاغل، احتمال افزایش نرخ بهره در ژوئن افزایش یافت. بر اساس داده های گروه CME، معامله گران با احتمال 38 درصدی برای افزایش یک چهارم واحدی دیگر قیمت گذاری کردند.

سایر داده‌ها نشان داده‌اند که بخش تولیدی اقتصاد در حال انقباض است، اگرچه بخش خدمات بسیار بزرگ‌تر در حال گسترش است. شاخص تولید ISM که روز پنجشنبه منتشر شد همچنین نشان داد که قیمت ها در حال عقب نشینی هستند که نشانه مثبتی برای فدرال رزرو است.