گزارش مشاغل مارس 2023:

رشد شغلی در ماه مارس به 236000 نفر رسید که نزدیک به انتظارات با کاهش سرعت استخدام است

رشد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه مارس تقریباً مطابق با انتظارات بود، اما نشانه هایی را نشان داد که تصویر مشاغل در مراحل اولیه کند شدن است.

وزارت کار روز جمعه گزارش داد که حقوق و دستمزدها در ماه 236000 افزایش یافته است، در مقایسه با تخمین داوجونز برای 238000 و کمتر از 326000 افزایش یافته در فوریه.

نرخ بیکاری به 3.5 درصد کاهش یافت، در حالی که انتظار می‌رفت در 3.6 درصد باقی بماند، با کاهش مشارکت نیروی کار به بالاترین سطح خود از قبل از همه‌گیری کووید.

اگرچه نزدیک به آن چیزی بود که اقتصاددانان انتظار داشتند، اما کل کمترین سود ماهانه از دسامبر 2020 بود و در بحبوحه تلاش‌های فدرال رزرو برای کاهش تقاضا برای نیروی کار به منظور کاهش تورم به دست آمد.

همراه با افزایش حقوق و دستمزد، میانگین درآمد ساعتی با افزایش 0.3 درصدی همراه بود که افزایش 12 ماهه را به 4.2 درصد رساند، که پایین‌ترین سطح از ژوئن 2021 است. میانگین کار در هفته به 34.4 ساعت کاهش یافت.

جولیا پولاک، اقتصاددان ارشد ZipRecruiter گفت: «همه چیز در مسیر درستی در حال حرکت است. طی دو سال گذشته هرگز گزارشی به اندازه انتظارات امروز ندیده ام.

اگرچه بازار سهام برای جمعه خوب بسته است، اما پس از این گزارش، معاملات آتی افزایش یافت. بازدهی خزانه داری نیز بالاتر رفت.

بخش های اوقات فراغت و مهمان نوازی با رشد 72000 شغل، کمتر از 95000 شغل در شش ماه گذشته، پیشتاز شدند. دولت (47,000)، خدمات حرفه ای و تجاری (39,000) و مراقبت های بهداشتی (34,000) نیز افزایش قابل توجهی داشته اند. خرده فروشی 15000 موقعیت از دست داد.

در حالی که گزارش فوریه از 311,000 گزارش اولیه خود اصلاح شد، تعداد ژانویه به 472,000 کاهش یافت که 32,000 کاهش نسبت به آخرین برآورد داشت.

یک معیار جایگزین از بیکاری که شامل کارگران دلسرد شده و کسانی که مشاغل پاره وقت به دلایل اقتصادی دارند، به 6.7 درصد کاهش یافت. نظرسنجی خانوار که برای محاسبه نرخ بیکاری استفاده می‌شود، بسیار قوی‌تر از بررسی استقرار بود و رشد 577000 شغل را نشان داد.

نرخ بیکاری سیاه‌پوستان با 0.7 درصد کاهش به پایین‌ترین رقم 5 درصد رسیده است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که نشانه هایی مبنی بر کاهش اشتغال زایی دارد.

در گزارش‌های جداگانه این هفته، شرکت‌ها گزارش دادند که اخراج‌ها در ماه مارس افزایش یافته است که تقریباً 400 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که مطالبات بیکاری افزایش یافته و رشد حقوق و دستمزد خصوصی نیز کند شده است. وزارت کار همچنین گزارش داده بود که فرصت های شغلی در ماه فوریه برای اولین بار در نزدیک به دو سال به زیر 10 میلیون نفر رسیده است.

همه اینها به دنبال یک کمپین یک ساله فدرال رزرو برای کاهش بازار کار از لحاظ تاریخی تنگ بوده است. بانک مرکزی نرخ استقراض معیار خود را 4.75 واحد درصد افزایش داده است که سریعترین چرخه انقباض از اوایل دهه 1980 در تلاش برای کاهش تورم مارپیچ است.

دستاوردهای شغلی در طول یک ماه به دست آمد که در آن شکست بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر دنیای مالی را تکان داد. اقتصاددانان انتظار دارند که مشکلات بانکی در ماه های آینده عواقبی داشته باشد.

ایان نوشت: “داده های ماه مارس به طور موثر نگاهی به دنیای قبل از SVB است؛ نظرسنجی حقوق و دستمزد یک هفته پس از شکست بانک انجام شد، برای پاسخگویی کارفرمایان خیلی زود است. اما ضربه ناشی از شرایط سخت تر اعتبار در راه است.” شپردسون، اقتصاددان ارشد در Pantheon Macroeconomics.

چندین مقام فدرال رزرو در این هفته گفتند که به مبارزه با تورم متعهد هستند و شاهد افزایش نرخ بهره حداقل در کوتاه مدت هستند. قیمت بازار پس از گزارش روز جمعه تغییر کرد، و معامله گران اکنون انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه می یک درصد افزایش سه ماهه آخر را اعمال کند.

پولاک گفت: “این یک خبر عالی برای فدرال رزرو است. آنها هیچ نگرانی برای بازار کار در زمان تصمیم گیری بعدی ندارند.” گزارش امروز برای آنها فقط یک علامت است.»

با این حال، سرمایه گذاران نگران هستند که حرکت فدرال رزرو حداقل به یک رکود کم عمق منجر شود، چیزی که بازار اوراق قرضه از اواسط سال 2022 به آن اشاره کرده است.

در جدیدترین محاسبات خود، تا پایان ماه مارس، فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد که اسپرد اوراق خزانه 3 ماهه و 10 ساله حاکی از احتمال 58 درصدی رکود اقتصادی در 12 ماه آینده است. ردیاب تولید ناخالص داخلی آتلانتا فدرال رزرو نشان می دهد رشد تنها 1.5 درصد در سه ماهه اول، پس از اشاره به افزایش 3.5 درصدی تنها دو هفته پیش.