گزارش سنا می‌گوید قانون GOP نرخ مالیات داروخانه بزرگ را تا 40 درصد کاهش می‌دهد

(LR) ریچارد آ. گونزالس، رئیس و مدیر عامل شرکت AbbVie Inc.، پاسکال سوریو، مدیر اجرایی و مدیرعامل AstraZeneca، جووانی کافوریو، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت بریستول-مایرز اسکویب، جنیفر تابرت، معاون اجرایی و رئیس جهانی Janssen Pharmaceuticals، Johnson & Johnson، Kenneth C. Frazier، رئیس و مدیرعامل Merck & Co. Inc.، آلبرت بورلا، مدیر عامل Pfizer، و Olivier Brandicourt، مدیر عامل Sanofi در مقابل کمیته مالی سنا شهادت می دهند. قیمت گذاری دارو در آمریکا: نسخه ای برای تغییر، قسمت دوم در 26 فوریه 2019 در ساختمان اداری سنا دیرکسن در واشنگتن دی سی.

برنده مک نامی | گتی ایماژ

دموکرات های کمیته مالی سنا در گزارشی روز پنجشنبه اعلام کردند، قانون جمهوری خواهان از زمان تصویب در سال 2017، میانگین نرخ مالیات شرکت های بزرگ دارویی را بیش از 40 درصد کاهش داده است.

سناتور ران وایدن، رئیس کمیته، در این باره گفت: «دموکرات ها در سال 2017 هشدار دادند که قانون مالیات جمهوری خواهان به منزله اعطای هنگفتی به شرکت های چندملیتی خواهد بود، و در اینجا مدرکی وجود دارد که دقیقاً همین اتفاق افتاده است. بیانیه مطبوعاتی در مورد این گزارش

قانون کاهش مالیات و مشاغل 1.5 تریلیون دلاری جمهوری خواهان تغییرات گسترده ای را در قوانین مالیاتی ایجاد کرد، از جمله مقرراتی که اساساً حداقل مالیات جهانی را بر درآمدهای خارجی تحمیل می کرد.

در این گزارش آمده است که این ماده به شرکت های دارویی مستقر در ایالات متحده اجازه می دهد تا به نرخ های مالیاتی پایین تری بر درآمد خارجی خود دسترسی داشته باشند.

دموکرات ها در این گزارش افزوده اند که این “انگیزه بزرگ” برای این شرکت ها ایجاد کرد تا سود، سرمایه گذاری و مشاغل خود را در خارج از کشور قرار دهند.

در این گزارش آمده است که شرکت های داروسازی 75 درصد از درآمد مشمول مالیات خود را در خارج از کشور گزارش می دهند.

طبق تحلیل این کمیته، صنعت داروسازی از سال 2014 تا 2016، یعنی سال‌های درست قبل از تصویب این قانون، به طور متوسط ​​حدود 20 درصد مالیات پرداخت کرده است.

در این گزارش آمده است که میانگین نرخ در سال های 2019 و 2020 به 11.6 درصد کاهش یافته است که منجر به صرفه جویی میلیاردها دلاری مالیات برای شرکت های دارویی شده است.

وایدن گفت: «شکی نیست که سیستم مالیاتی قبل از سال 2017 شکسته شده بود، اما جمهوری‌خواهان به جای اصلاح آن، به شرکت بیگ فارما چراغ سبز نشان دادند تا برخی از تهاجمی‌ترین حسابداران بسیار آموزش دیده بازی‌های مالیاتی که می‌توانند رویاپردازی کنند.

او خواستار اصلاحات مالیاتی قابل توجهی شد تا اطمینان حاصل شود که شرکت های بزرگ “سهم عادلانه خود را پرداخت می کنند، در حالی که به سرمایه گذاری در ایالات متحده کمک می کند، نه در کشورهای خارجی”.

این گزارش آخرین مورد در تحقیقات وایدن در مورد شیوه های مالیاتی بیگ فارما است. سناتور اورگان گفت کمیته گزارش نهایی این تحقیقات را اواخر سال جاری منتشر خواهد کرد.

قانون‌گذاران مدت‌هاست که این صنعت را به دلیل قیمت‌های سرسام‌آور دارو مورد انتقاد قرار داده‌اند که می‌تواند برخی از بیماران را از دسترسی به داروهای نجات‌بخش بازدارد. کاوشگر وایدن فقط به آن آتش سوخت می افزاید.

در ماه ژوئیه، Wyden گزارشی را منتشر کرد که جزئیات نحوه تولید دارو را نشان می داد AbbVie از شرکت های تابعه خارج از کشور برای اجتناب از پرداخت میلیاردها دلار مالیات بر فروش داروهای تجویزی استفاده کرد.

این گزارش نشان داد که AbbVie مستقر در شیکاگو 75 درصد از فروش خود را از بیماران آمریکایی در سال 2020 به دست آورد، اما تنها 1 درصد از درآمد مشمول مالیات خود را در این کشور گزارش کرد.

در آن گزارش ادعا شده بود که AbbVie مالکیت معنوی خود را در یک شرکت تابعه مستقر در برمودا بدون کارمند یا سایر عملیات عمده نگهداری می کند. برمودا هیچ مالیاتی بر سود، درآمد، سود سهام یا سود سرمایه آن شرکت تابعه اعمال نکرد.

Wyden همچنین اطلاعات مشابهی در مورد سایر شرکت های داروسازی ایالات متحده از جمله آزمایشگاه های ابوت، Amgen، بریستول مایرز اسکوئیب و مرک.

برای اکثر شرکت ها، بیش از 80 درصد از درآمد مشمول مالیات آنها در خارج از کشور گزارش شده است.

برخی از شرکت ها در پی تحقیقات کمیته از رویکرد مالیاتی خود دفاع کرده اند.

این شرکت‌ها بلافاصله به درخواست اظهارنظر درباره یافته‌های وایدن پاسخ ندادند.