گزارش درآمد متا سه ماهه اول 2023

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی Meta Platforms Inc.، مرکز، در 20 دسامبر 2022 از دادگاه فدرال در سن خوزه، کالیفرنیا خارج می شود.

دیوید پل موریس | بلومبرگ | گتی ایماژ

متا پس از اینکه شرکت گزارش افزایش غیرمنتظره فروش در سه ماهه اول را گزارش داد و راهنمایی های بهتر از حد انتظار برای دوره جاری را منتشر کرد، سهام در معاملات طولانی روز چهارشنبه 12 درصد جهش کرد.

این اعداد کلیدی هستند:

  • درآمد: 2.20 دلار به ازای هر سهم
  • درآمد: بر اساس گزارش Refinitiv، 28.65 میلیارد دلار در مقابل 27.65 میلیارد دلار مورد انتظار تحلیلگران.
  • کاربران فعال روزانه (DAU): براساس StreetAccount، 2.04 میلیارد در مقابل 2.01 میلیارد مورد انتظار.
  • کاربران فعال ماهانه (MAU): بر اساس StreetAccount، 2.99 میلیارد در مقابل 2.99 میلیارد مورد انتظار.
  • میانگین درآمد هر کاربر (ARPU): طبق گفته StreetAccount، 9.62 دلار در مقابل 9.30 دلار پیش بینی می شود.

فروش متا در سه ماهه اول از 27.91 میلیارد دلار در سال گذشته، پس از سه دوره متوالی کاهش درآمد، 3 درصد افزایش یافت.

هنوز مشخص نیست که آیا رقم سود هر سهم شرکت با پیش‌بینی 2.03 دلاری تحلیلگران قابل مقایسه است یا خیر.

بر اساس گزارش Refinitiv، متا برای سه ماهه دوم انتظار دارد درآمدی بین 29.5 تا 32 میلیارد دلار داشته باشد، در حالی که تحلیلگران انتظار فروش 29.5 میلیارد دلاری را داشتند.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در بیانیه ای گفت: “ما یک سه ماهه خوبی داشتیم و جامعه ما همچنان در حال رشد است.” او گفت که این شرکت “کارآمدتر می شود تا بتوانیم سریعتر محصولات بهتر بسازیم و خود را در موقعیت قوی تری برای ارائه چشم انداز بلند مدت خود قرار دهیم.”

واحد Meta’s Reality Labs که در حال توسعه فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای متاورس است، 339 میلیون دلار فروش داشت، اما ضرر عملیاتی آن 3.99 میلیارد دلار بود. این شرکت افزود که ضررهای عملیاتی در آزمایشگاه های واقعیت در سال جاری افزایش خواهد یافت.

درآمد خالص شرکت در کل شرکت با 23 درصد کاهش به 5.7 میلیارد دلار یا 2.20 دلار به ازای هر سهم از 7.47 میلیارد دلار یا 2.72 دلار به ازای هر سهم در سه ماهه مشابه سال گذشته رسید.

متا گفت که کل هزینه ها برای سال 2023 بین 86 تا 90 میلیارد دلار خواهد بود. این رقم شامل هزینه های بازسازی است که بین 3 تا 5 میلیارد دلار متغیر است.

مخارج سرمایه ای در محدوده 30 تا 33 میلیارد دلار باقی خواهد ماند. این شرکت گفت که این رقم به دلیل افزایش سرمایه گذاری هوش مصنوعی و محصولات تبلیغاتی آن مانند اخبار و Reels است.

افزایش پس از بازار سهامی را افزایش داد که از زمانی که زاکربرگ در فوریه اعلام کرد سال 2023 “سال کارایی شرکت” خواهد بود، روند صعودی داشته است.

این سهام در سال 2022 دو سوم ارزش خود را از دست داد، اما در سال جاری، قبل از گزارش سود، 74 درصد افزایش یافت. با احتساب افزایش پس از گزارش در روز چهارشنبه به بیش از 234 دلار، سهام حدود 164 درصد نسبت به پایین ترین سطح خود در نوامبر 2022 یعنی حدود 89 دلار افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاران حول برنامه‌های زاکربرگ برای کوچک کردن شرکتش از طریق یک سری اخراج‌ها که منجر به اخراج 21000 شغل شد، تجمع کرده‌اند. پایه درآمد از بازار آسیب دیده تبلیغات آنلاین و اثرات طولانی مدت آن کاهش یافته بود مال اپل به روز رسانی حریم خصوصی iOS 2021 که به طور چشمگیری قابلیت های هدف گذاری تبلیغات را محدود می کند.

والد گوگل الفباکه همراه با Meta بر بازار تبلیغات آنلاین تسلط دارد، نتایج سه ماهه اول را در روز سه شنبه گزارش داد که انتظارات تحلیلگران را شکست داد، اگرچه درآمد تبلیغات نسبت به سال قبل کاهش یافت.

مدیران اجرایی با تحلیلگران و سرمایه گذاران در تماسی که از ساعت 5 بعدازظهر به وقت شرقی شروع می شود، در یک تماس درآمد صحبت خواهند کرد.

تماشا کردن: تمرکز جدید متا بر کاهش هزینه ها چشمگیر است

Crockett از Rosenblatt می گوید تمرکز جدید متا بر کاهش هزینه ها قابل توجه است.