گزارش درآمد سه ماهه سوم مایکروسافت (MSFT) در سال 2023

مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا در رویداد Ignite Spotlight این شرکت در سئول در 15 نوامبر 2022 صحبت می کند.

سونگ جون چو | بلومبرگ | گتی ایماژ

مایکروسافت پس از اینکه سازنده نرم افزار نتایج سه ماهه سوم مالی را که فراتر از پیش بینی تحلیلگران بود، منتشر کرد، سهام در معاملات طولانی روز سه شنبه 5 درصد افزایش یافت.

در اینجا نحوه انجام این شرکت آمده است:

  • درآمد: بر اساس گزارش Refinitiv، 2.45 دلار به ازای هر سهم، در مقابل 2.23 دلار به ازای هر سهم که توسط تحلیلگران انتظار می رود.
  • درآمد: بر اساس گزارش Refinitiv، 52.86 میلیارد دلار، در مقابل 51.02 میلیارد دلار همانطور که تحلیلگران انتظار داشتند.

بر اساس بیانیه ای، درآمد کلی شرکت در سه ماهه منتهی به 31 مارس سالانه 7 درصد افزایش یافته است. درآمد خالص، 18.30 میلیارد دلار، 9 درصد افزایش یافت.

درآمد بخش کسب و کار Intelligent Cloud مایکروسافت که شامل ابر عمومی Azure، خدمات سازمانی، SQL Server و Windows Server می شود، 22.08 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد. این رقم 16 درصد و بالاتر از اجماع 21.94 میلیارد دلاری در میان تحلیلگران مورد بررسی StreetAccount است.

درآمد Azure و سایر خدمات ابری 27 درصد در مقایسه با 31 درصد در سه ماهه قبل رشد داشته است. میانگین تخمین تحلیلگران مورد نظر CNBC رشد 26.5 درصدی را پیش بینی می کرد، در حالی که کسانی که توسط StreetAccount به آنها مراجعه کردند به دنبال 27.2 درصد بودند.

بخش بهره وری و فرآیند کسب و کار شامل Dynamics، LinkedIn و Office، 17.52 میلیارد دلار درآمد داشت که حدود 11 درصد افزایش داشت و بالاتر از توافق StreetAccount 17.05 میلیارد دلاری بود.

بخش محاسبات شخصی تر، شامل بینگ، ویندوز، سرفیس و ایکس باکس، 13.26 میلیارد دلار درآمد داشت که 9 درصد کاهش داشت اما بیش از 12.25 میلیارد دلار اجماع StreetAccount.

فروش مجوزهای سیستم عامل ویندوز به سازندگان دستگاه حدود 28 درصد کاهش یافته است. شرکت تحقیقاتی گارتنر تخمین زد که فروش رایانه های شخصی در سه ماهه 30 درصد کاهش یافته است.

در طول سه ماهه، مایکروسافت سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری جدیدی را در OpenAI اعلام کرد و گفت که از مدل های هوش مصنوعی این شرکت برای نسخه جدید موتور جستجوی Bing و بهبود نرم افزار بهره وری مایکروسافت 365 استفاده خواهد کرد.

علیرغم حرکت پس از ساعت کاری، سهام مایکروسافت تا کنون 15 درصد در سال جاری افزایش یافته است، در حالی که شاخص S&P 500 در مدت مشابه 6 درصد افزایش یافته است.

مدیران در مورد نتایج با تحلیلگران بحث خواهند کرد و در یک کنفرانس تلفنی که از ساعت 5:30 بعد از ظهر به وقت شرقی شروع می شود، راهنمایی خواهند کرد.

تماشا کردن: Cramer در مایکروسافت: ChatGPT برای این شرکت خوب است

Cramer در مایکروسافت: ChatGPT برای این شرکت خوب است