گزارش درآمد سه ماهه دوم سال 2023 اپل (AAPL).

اپل گزارش می دهد که درآمدهای «بهتر از حد انتظار» ناشی از فروش آیفون است

سیب درآمد سه ماهه دوم مالی در روز پنجشنبه گزارش داد که انتظارات نرم وال استریت را شکست داد که ناشی از فروش قوی تر از حد انتظار آیفون بود. تیم کوک، مدیرعامل اپل به CNBC گفت که این سه ماهه “بهتر از آنچه ما انتظار داشتیم” بود.

با این حال، فروش کلی اپل برای دومین سه ماهه متوالی کاهش یافت. سهام اپل در معاملات طولانی مدت نزدیک به 2 درصد افزایش یافت و زمانی که اپل پیش بینی داده ها را در مورد سه ماهه جاری ارائه داد، به روند صعودی خود ادامه داد.

در اینجا نحوه عملکرد شرکت در برابر انتظارات وال استریت بر اساس انتظارات اجماع Refinitiv آمده است:

  • EPS: 1.52 دلار در مقابل 1.43 دلار مورد انتظار
  • درآمد: 94.84 میلیارد دلار در مقابل 92.96 میلیارد دلار مورد انتظار
  • حاشیه ناخالص: 44.3% در مقابل 44.1% مورد انتظار

اپل درآمد خالص 24.16 میلیارد دلاری را در این سه ماهه در مقایسه با 25.01 میلیارد دلار در سال گذشته گزارش داد. درآمد کلی نسبت به فروش 97.28 میلیارد دلاری سال گذشته 3 درصد کاهش یافته است.

در اینجا نحوه عملکرد خطوط تولید جداگانه اپل در مقابل انتظارات اجماع StreetAccount آمده است:

  • درآمد آیفون: 51.33 میلیارد دلار در مقابل 48.84 میلیارد دلار مورد انتظار
  • درآمد مک: 7.17 میلیارد دلار در مقابل 7.80 میلیارد دلار مورد انتظار
  • درآمد آیپد: 6.67 میلیارد دلار در مقابل 6.69 میلیارد دلار مورد انتظار
  • درآمد سایر محصولات: 8.76 میلیارد دلار در مقابل 8.43 میلیارد دلار مورد انتظار
  • درآمد خدمات: 20.91 میلیارد دلار در مقابل 20.97 میلیارد دلار مورد انتظار

اپل راهنمایی رسمی ارائه نکرد و به رویه خود که به سال 2020 و شروع همه‌گیری کووید-19 بازمی‌گردد، ادامه داد. مدیریت معمولاً برخی از نقاط داده را در تماس با تحلیلگران ارائه می دهد.

لوکا ماستری، مدیر مالی اپل گفت که اپل انتظار دارد درآمد کلی در سه ماهه جاری حدود 3 درصد کاهش یابد.

ماستری در تماسی با تحلیلگران گفت: “ما انتظار داریم عملکرد درآمدی سه ماهه ژوئن ما نسبت به سه ماهه مارس مشابه سه ماهه مارس باشد، با این فرض که چشم انداز اقتصاد کلان نسبت به آنچه امروز برای سه ماهه جاری پیش بینی می کنیم بدتر نشود.” Maestri اضافه کرد که این شرکت با چالش های کلان اقتصادی در تبلیغات دیجیتال و بازی های موبایلی روبرو است که بخشی از تجارت خدمات اپل است.

بر اساس برآورد IDC، نقطه برجسته گزارش اپل فروش آیفون بود که نسبت به سه ماهه سال قبل رشد کرد، حتی در حالی که صنعت گسترده تر گوشی های هوشمند در همان زمان نزدیک به 15 درصد کاهش یافت.

درآمد آیفون در طول سه ماهه 2 درصد رشد کرد، که نشان می دهد کمبود قطعات و مشکلات زنجیره تامین که در چند سال گذشته این محصول را با مشکل مواجه کرده بود، از جمله تعطیلی کارخانه آیفون در اواخر سال گذشته، سرانجام کاهش یافته است.

کوک به استیو کواچ از CNBC گفت: «از نظر آیفون، به خصوص نسبت به بازار وقتی به آمار بازار نگاه می‌کنید، این یک فصل بسیار خوب بود.

مدیر اجرایی (مدیر عامل) اپل تیم کوک در هنگام افتتاح اولین فروشگاه پرچمدار شرکت اپل در بمبئی هند در 18 آوریل 2023 برای مردم دست تکان می دهد.

امتیاز شیخ | خبرگزاری آنادولو | گتی ایماژ

کسب‌وکارهای مک و آی‌پد اپل به این خوبی عمل نکردند. این شرکت در سه ماهه گذشته هشدار داد که هر دو بخش تجاری کاهش خواهند یافت، تا حدی به دلیل کمبود قطعات، اما آنها بیش از حد انتظار کاهش یافتند.

تجارت مک اپل بیش از 31 درصد کاهش یافت و به بیش از 7.17 میلیارد دلار رسید. اما مقایسه سختی در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته است که اپل هنوز از پایان یک رونق همه گیر در فروش رایانه های شخصی و تغییر به سمت تراشه های خود که عمر باتری لپ تاپ بیشتری را ارائه می دهد، سود می برد.

کوک گفت: واقعاً دو دلیل برای آن وجود دارد. “یکی وضعیت کلان به طور کلی است. و دیگری جایی است که ما هنوز در حال مقایسه با مقایسه بسیار دشوار M1 MacBook Pro 14 و 16 اینچی نسبت به سه ماهه سال گذشته هستیم.”

درآمد حاصل از آیپدها نزدیک به 13 درصد کاهش یافت و به 6.67 میلیارد دلار رسید.

کسب و کار خدمات اپل شامل اشتراک ماهانه، درآمد از اپ استور اپل، ضمانت‌نامه و درآمد مجوز جستجو از شرکت‌هایی مانند گوگل است. اپل 20.9 میلیارد دلار درآمد خدمات را گزارش داد که 5.45 درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد که نشان می‌دهد بیشترین حاشیه کسب‌وکار این شرکت همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

بخش پوشیدنی اپل، از جمله اپل واچ و هدفون هایی مانند ایرپاد، در طول سه ماهه یک درصد کاهش یافت که از انتظارات تحلیلگران پیشی گرفت. پاییز گذشته، اپل یک ساعت اپل گران‌تر به نام Ultra را عرضه کرد.

تجارت بزرگ اپل در چین که علاوه بر سرزمین اصلی شامل تایوان و هنگ کنگ می شود، 17.81 میلیارد دلار فروش داشته است که نسبت به سال گذشته 18.34 میلیارد دلار کمتر است. تحلیلگران امیدوار بودند که تقاضای چین برای لوازم الکترونیکی در سال جاری با خروج این شرکت از قرنطینه‌های دوران کووید و سایر محدودیت‌ها افزایش یابد.

در حالی که فروش در اکثر مناطقی که اپل نظارت می کند کاهش یافته است، اما در منطقه آسیا و اقیانوسیه آن به 8.11 میلیارد دلار افزایش یافته است.

کوک نسبت به چشم انداز اپل در هند خوش بین بود. کوک ماه گذشته از هند بازدید کرد تا فروشگاه های اپل را باز کند و با سیاستمداران دیدار کند.

کوک گفت: معیارهای سوئیچر و خریدار برای اولین بار در هند بسیار خوب به نظر می رسند. اپل از عبارت «Switcher» برای اشاره به اولین خریداران آیفون که قبلاً دستگاه‌های اندرویدی داشتند، استفاده می‌کند.

همانطور که انتظار می رفت، هیئت مدیره اپل 90 میلیارد دلار برای بازخرید سهام و سود سهام مجاز کرد. اپل اعلام کرد که در سه ماهه مارس 23 میلیارد دلار به عنوان بازخرید و سود سهام پرداخت کرده است. اپل همچنین سود سهام خود را 4 درصد به 24 سنت برای هر سهم افزایش داد.

کوک همچنین گفت که اپل در حال برنامه ریزی برای اخراج هایی مانند آنچه که دیگر شرکت های بزرگ فناوری در سال گذشته آغاز کرده اند، نیست.

کوک گفت: «من این را به عنوان آخرین راه حل می بینم و بنابراین، اخراج دسته جمعی چیزی نیست که در حال حاضر درباره آن صحبت کنیم.