گزارش درآمد سه ماهه اول Novavax (NVAX) در سال 2023

هنگامی که سازمان خدمات بهداشتی هلند با برنامه واکسیناسیون Novavax در 21 مارس 2022 در لاهه، هلند شروع به کار می کند، یک کارمند بهداشت دوز واکسن Novavax را آماده می کند.

پاتریک ون کاتوییک | گتی ایماژ

قیمت سهم از نووواکس روز سه‌شنبه پس از اینکه شرکت بیوتکنولوژی از داده‌های امیدوارکننده جدید واکسن و کاهش هزینه‌های گسترده که شامل اخراج‌های عمده می‌شود، رونمایی کرد، بیش از 50 درصد افزایش یافت.

این اعلامیه‌ها نشانه‌ای از امیدواری برای سرمایه‌گذاران پس از سه ماهه گذشته است، زمانی که شرکت تردیدهایی در مورد توانایی خود برای ماندن در تجارت ایجاد کرد و تصمیم گرفت راهنمایی‌های کل سال را ارائه نکند. قیمت سهام Novavax در حال حاضر حدود 6 درصد در سال جاری افزایش یافته است که ارزش بازار آن را نزدیک به 950 میلیون دلار می کند.

طبق گزارش درآمد سه ماهه اول، Novavax اکنون روی کنترل‌های هزینه و واکسن‌های جدید خود شرط‌بندی می‌کند تا به آن کمک کند تا سرپا بماند و فروش سال 2023 بین 1.4 تا 1.6 میلیارد دلار را پیش‌بینی می‌کند.

شرکت مستقر در گایترزبورگ در مریلند گفت واکسن ترکیبی آن که کووید و آنفولانزا را هدف قرار می‌دهد، یک پاسخ ایمنی قوی در برابر ویروس‌ها ایجاد کرد و در مرحله دوم آزمایش به خوبی تحمل شد. Novavax نتایج آزمایشی مشابهی را در مورد واکسن آنفولانزای مستقل خود و واکسن جدید کووید با دوز بالا به اشتراک گذاشت.

واکسن کووید این شرکت تنها محصول تجاری آن پس از 35 سال فعالیت تجاری است.

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

Novavax همچنین یک برنامه کاهش هزینه جهانی را اعلام کرد که شامل کاهش 25٪ از نیروی کار شرکت می شود. سخنگوی Novavax به CNBC گفت که تقریباً 400 کارگر معادل تمام وقت تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

این طرح همچنین شامل تجمیع امکانات و زیرساخت های شرکت است.

Novavax انتظار دارد این طرح در سال 2023 هزینه های تحقیق و توسعه و فروش، عمومی و اداری را در مقایسه با این هزینه ها در سال 2022 بین 20 تا 25 درصد کاهش دهد.

هزینه های SG&A معمولاً شامل هزینه های تبلیغ، فروش و ارائه محصولات و خدمات یک شرکت می شود.

این شرکت هزینه تحقیق و توسعه را 258 میلیون دلار و هزینه های SG&A را 162 میلیون دلار در سال گذشته گزارش کرد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که این طرح هزینه‌های تحقیق و توسعه و SG&A در سال 2024 را در مقایسه با سال 2022 تقریباً 40 تا 50 درصد کاهش دهد.

جان جاکوبز، مدیر عامل Novavax در یک تماس تلفنی اعلام کرد که کاهش مشاغل “تصمیم دشواری” است، اما “یک تصمیم ضروری برای قرار دادن شرکت در مسیر بهتری به سمت قدرت مالی و پایداری.”

او گفت: «اجازه دهید بگویم که ما عمیقاً از کمک‌های آن دسته از کارمندانی که امروز تحت تأثیر نامطلوب قرار گرفته‌اند، قدردانی می‌کنیم.

Novavax همچنان گزارش داد که سه ماهه اول تیره و تار بود که برآوردهای درآمد وال استریت را از دست داد.

این شرکت در سه ماهه اول 81 میلیون دلار فروش داشت که کمتر از 704 میلیون دلاری بود که برای مدت مشابه سال قبل گزارش کرده بود. Novavax گفت که این کاهش شدید به دلیل “الگوی فصلی در حال ظهور” برای واکسن‌های کووید است.

بر اساس نظرسنجی Refinitiv، تحلیلگران انتظار داشتند که این شرکت در سه ماهه 87.6 میلیون دلار درآمد کسب کند.

Novavax زیان خالص 294 میلیون دلار یا 3.41 دلار به ازای هر سهم در مقایسه با درآمد خالص 203 میلیون دلار یا 2.56 دلار به ازای هر سهم در سه ماهه اول سال 2022 گزارش کرد. نظرسنجی گفت.

مسیر Novavax برای راه اندازی واکسن کووید خود در ایالات متحده دشوار بود.

این شرکت به رقابت پرداخت فایزر و مدرنا برای تولید اولین واکسن کووید در اوایل همه گیری. اما تلاش‌های Novavax با تولید موانع و اشکالات نظارتی مانع شد و این شرکت را بسیار عقب‌تر از رقبای خود قرار داد.

شات Novavax سرانجام در سال گذشته مجوز استفاده اضطراری سازمان غذا و دارو را دریافت کرد، اما جذب آن کند بوده است.

FDA در ماه اکتبر نیز تقویت کننده Covid Novavax را امضا کرد. اما بیشتر آمریکایی‌ها قبلاً تقویت‌کننده‌های Omicron به‌روز شده Pfizer و Moderna را انتخاب کرده بودند.

شات Novavax اولین واکسن کووید است که از فناوری پروتئین استفاده می‌کند، روشی چند دهه برای مبارزه با ویروس‌هایی که در واکسیناسیون‌های معمول علیه هپاتیت B و زونا استفاده می‌شود.

این شات متفاوت از همتایان مبتنی بر mRNA خود در Pfizer و Moderna عمل می‌کند، اما نتیجه یکسانی را به دست می‌آورد: آموزش بدن شما چگونه با کووید مبارزه کند.