گزارش درآمد سه ماهه اول AWS در سال 2023

مدیر عامل شرکت خدمات وب آمازون، آدام سلیپسکی، در کنفرانس CERAWeek توسط S&P Global در 7 مارس 2023 در هیوستون صحبت می کند.

اف. کارتر اسمیت | بلومبرگ | گتی ایماژ

آمازون روز پنجشنبه گفت که واحد ابری آن در سه ماهه اول حدود 16 درصد درآمد داشته است، سرعتی کمی سریعتر از پیش بینی تحلیلگران.

بر اساس بیانیه درآمد این شرکت، درآمد حاصل از خدمات وب آمازون بالغ بر 21.35 میلیارد دلار است که تقریباً 17 درصد از درآمد کلی آمازون را نشان می دهد. تحلیلگرانی که توسط StreetAccount مورد بررسی قرار گرفتند انتظار داشتند 21.22 میلیارد دلار درآمد AWS داشته باشد. در سه ماهه چهارم، درآمد AWS 20 درصد رشد کرد.

برایان اولساوسکی، مدیر مالی آمازون در کنفرانسی با تحلیلگران گفت: تیم های فروش و پشتیبانی AWS همچنان بیشتر وقت خود را صرف کمک به مشتریان برای بهینه سازی هزینه های AWS می کنند تا بتوانند از این اقتصاد نامطمئن عبور کنند.

آمازون با رقابت علی بابا روبرو است، الفبا، مایکروسافت، و اوراکل اما در بازار زیرساخت ابری در سطح جهانی از یک پیشروی راحت برخوردار است. مدیران مایکروسافت در اوایل این هفته گفتند که در طول سه ماهه مشتریان ابری آن اقداماتی را برای بهبود کارایی مخارج ابری خود انجام دادند.

روز سه شنبه، الفبا گفت که بخش ابری گوگل آن برای اولین بار در رکورد، درآمد کسب کرد و سود عملیاتی آن 191 دلار بود.

آمازون اعلام کرد که درآمد عملیاتی AWS به 5.12 میلیارد دلار رسیده است که کمی تحت توافق StreetAccount 5.18 میلیارد دلاری است. AWS از سال 2014 برای شرکت مادر خود سود ایجاد کرده است. آمازون به طور کلی 4.77 میلیارد دلار سود عملیاتی داشته است.

حاشیه عملیاتی برای AWS، با 24 درصد، کمترین میزان از سال 2017 بوده است. روز چهارشنبه، آدام سلیپسکی، مدیر عامل آمازون AWS، یادداشتی منتشر کرد و گفت که این شرکت شروع به اطلاع رسانی به کارکنانی که از بخش اخراج خواهند شد، کرده است.

Selipsky نوشت: “هم اندازه کسب و کار ما و هم اندازه تیم ما در سال های اخیر به طور قابل توجهی رشد کرده اند، که ناشی از تقاضای مشتری برای ابر و ارزش منحصر به فرد AWS است.”

با توجه به این رشد سریع و همچنین فضای کلی کسب و کار و اقتصاد کلان، بسیار مهم است که بر شناسایی و استفاده از منابع خود تمرکز کنیم، این رشد به سرعت به وقوع پیوسته است. پشت اولویت‌های اصلی ما – چیزهایی که برای مشتریان مهم‌تر هستند و سوزن کسب‌وکار ما را حرکت می‌دهند.»

در طول سه ماهه AWS گفت که منطقه ای از مراکز داده را در مالزی افتتاح خواهد کرد.

این یک خبر فوری است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.

تماشا کردن: Deirdre Bosa از CNBC از یک مسابقه نرم افزاری بین ایلان ماسک و AWS گزارش می دهد

Deirdre Bosa از CNBC از یک مسابقه نرم افزاری بین ایلان ماسک و AWS گزارش می دهد