گزارش درآمد سه ماهه اول 2023 AMD

رئیس و مدیر عامل AMD دکتر لیزا سو در CES 2023 در لاس وگاس ونیز در 04 ژانویه 2023 در لاس وگاس، نوادا سخنرانی می کند.

دیوید بکر | گتی ایماژ

AMD نتایج سه ماهه اول در روز سه شنبه گزارش داد که نشان داد درآمد سالانه 9 درصد کاهش یافته است. در حالی که درآمد و فروش بیش از انتظارات وال استریت بود، راهنمای AMD برای سه ماهه جاری ضعیف بود و سهام در معاملات طولانی بیش از 3 درصد کاهش یافت.

در اینجا نحوه عملکرد شرکت در برابر برآوردهای اجماع Refinitiv برای سه ماهه منتهی به دسامبر آمده است:

  • EPS: 0.60 دلار به ازای هر سهم، تعدیل شده، در مقابل 0.56 دلار برای هر سهم مورد انتظار
  • درآمد: 5.35 میلیارد دلار، در مقابل 5.3 میلیارد دلار تعدیل شده است

AMD گفت که انتظار دارد در سه ماهه جاری حدود 5.3 میلیارد دلار فروش داشته باشد، در حالی که انتظار می رود 5.48 میلیارد دلار باشد. با این حال، لیزا سو، مدیرعامل AMD در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت شاهد «رشد در نیمه دوم سال با تقویت بازار رایانه‌های شخصی و سرورها» است.

زیان خالص این شرکت 139 میلیون دلار یا زیان 9 سنت به ازای هر سهم بود، در مقابل درآمد خالص 786 میلیون دلاری یا 0.56 دلار به ازای هر سهم در سه ماهه مشابه سال گذشته. AMD زیان های معینی در سرمایه گذاری ها و هزینه های مربوط به کسب را از درآمد خود حذف می کند.

بیشترین کاهش در گروه مشتریان AMD رخ داد که شامل فروش از پردازنده های رایانه شخصی می شود. AMD فروش 739 میلیون دلاری را در این رده گزارش کرده است که نسبت به 2.1 میلیارد دلار فروش در مدت مشابه سال گذشته 65 درصد کاهش داشته است.

گزارش AMD در حالی منتشر می شود که صنعت رایانه های شخصی در رکود عمیقی قرار دارد و طبق IDC، محموله ها در سه ماهه اول 30 درصد کاهش یافته است.

بخش مرکز داده AMD در طول سال کمی رشد کرد و از 1.293 میلیارد دلار در سال گذشته به 1.295 میلیارد دلار رسید. مدیریت AMD همچنین گفت که این دسته احتمالاً در سه ماهه جاری رشد خواهد کرد.

بخش بازی های AMD که شامل پردازنده های گرافیکی برای رایانه های شخصی و همچنین تراشه های کنسول هایی مانند سونی پلی استیشن 5 است، 1.76 میلیارد دلار فروش داشته است که اندکی نسبت به 1.88 میلیارد دلار در سال گذشته کاهش یافته است.

در حالی که نتایج نشان‌دهنده عدم رشد بود، اما در دوران سختی برای سازندگان تراشه به دست آمد. هفته گذشته، اینتل، رقیب اصلی AMD در بازارهای رایانه های شخصی و تراشه های سرور، گزارش داد که فروش کلی آن 36 درصد کاهش یافته است.