گزارش درآمد سه ماهه اول سال 2024 از Salesforce (CRM).

مدیرعامل Salesforce، مارک بنیوف، در مراسم TIME100 Gala در Jazz در مرکز لینکلن در نیویورک در 26 آوریل 2023 شرکت می کند.

دیمیتریوس کامبوریس | گتی ایماژ

نیروی فروش کاهش درآمد و درآمد را گزارش کرد و راهنمای سود کل سال خود را افزایش داد، اما سهام در معاملات طولانی مدت سقوط کرد زیرا هزینه های سرمایه بالاتر از انتظار تحلیلگران بود.

این شرکت چگونه عمل کرد:

  • درآمد: بر اساس گزارش Refinitiv، 1.69 دلار به ازای هر سهم، تعدیل شده، در مقابل 1.61 دلار به ازای هر سهم که توسط تحلیلگران انتظار می رود.
  • درآمد: بر اساس گزارش Refinitiv، 8.25 میلیارد دلار، در مقابل 8.18 میلیارد دلار همانطور که تحلیلگران انتظار داشتند.

مخارج سرمایه ای در این سه ماهه بالغ بر 243 میلیون دلار بوده است که حدود 36 درصد افزایش یافته و بالاتر از توافق 205 میلیون دلاری در میان تحلیلگران مورد نظرسنجی StreetAccount است.

نگرانی ها در مورد هزینه ها افزایش 11 درصدی درآمد شرکت را برای سه ماهه منتهی به 30 آوریل تحت الشعاع قرار داد. درآمد خالص در این سه ماهه بالغ بر 199 میلیون دلار یا 20 سنت به ازای هر سهم بود که در مقایسه با 28 میلیون دلار یا 3 سنت به ازای هر سهم در سال – سه ماهه قبل

برای سه ماهه دوم مالی، Salesforce انتظار دارد درآمد 1.89 تا 1.90 دلار به ازای هر سهم بر اساس تعدیل شده و درآمد 8.51 تا 8.53 میلیارد دلار باشد. تحلیلگرانی که توسط Refinitiv مورد بررسی قرار گرفتند، انتظار داشتند 1.70 دلار سود تعدیل شده به ازای هر سهم و 8.49 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

Salesforce پیش بینی درآمد خود را برای سال مالی 2024 افزایش داد اما پیش بینی درآمد خود را دست نخورده باقی گذاشت. در حال حاضر 7.41 تا 7.43 دلار سود تعدیل شده به ازای هر سهم از 34.5 تا 34.7 میلیارد دلار درآمد را خواستار شده است. در ماه مارس، سود تعدیل شده Salesforce بین 7.12 تا 7.14 دلار به ازای هر سهم پیش بینی شد. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی Refinitiv به دنبال سود تعدیل شده 7.14 دلار به ازای هر سهم و درآمد 34.65 میلیارد دلار بودند.

مدیر عامل شرکت مارک بنیوف در بیانیه ای گفت که این شرکت به میزان قابل توجهی از هدف حاشیه عملیاتی خود در سه ماهه گذشته فراتر رفته است. Salesforce اکنون خواهان حاشیه عملیاتی تعدیل شده 28 درصدی برای سال مالی 2024 است که از پیش بینی 27 درصدی که در ماه مارس ارائه کرده بود، بیشتر است.

اما Salesforce با چالش هایی مواجه است. برایان میلهام، مدیر عامل Salesforce، در یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران گفت: مشتریان همچنان به دقت به معاملات نگاه می کنند، که بسته شدن آنها بیشتر از گذشته طول می کشد.

میلهام گفت: «در طول سه ماهه، «تجارت خدمات حرفه‌ای ما تقاضای کمتری برای تغییرات چند ساله و در برخی موارد، پروژه‌های با تأخیر را شاهد بود، زیرا مشتریان بر برنده‌های سریع و ارزش‌گذاری سریع تمرکز می‌کنند». امی ویور، مدیر ارشد مالی Salesforce گفت که این شرکت انتظار دارد چالش های خدمات حرفه ای ادامه یابد.

در طول سه ماهه، Salesforce فناوری هوش مصنوعی مولد Einstein GPT را اعلام کرد که برای کمک به فروشندگان، بازاریابان و نمایندگی‌های خدمات مشتری طراحی شده است تا وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند. بسیاری از سازندگان نرم‌افزار دیگر از زمانی که ChatGPT OpenAI پس از راه‌اندازی آن در ماه نوامبر منتشر شد، هوش مصنوعی مولد را در محصولات خود تعبیه کرده‌اند.

همچنین در این سه ماهه، مدیریت سرمایه گذاری الیوت اعلام کرد که پس از افشای سهام این شرکت فعال در Salesforce، با نامزدی مدیران خود پیش نخواهد رفت.

قبل از افت 4.2 درصدی پس از ساعت، سهام Salesforce تا این سال 67 درصد افزایش داشت که از شاخص S&P 500 که در مدت مشابه 9 درصد رشد کرده بود، بهتر عمل کرد.

این یک خبر فوری است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.

تماشا کردن: لیدیان جونز، مدیر عامل Slack در مورد ادغام هوش مصنوعی مولد

لیدیان جونز، مدیر عامل Slack در مورد ادغام هوش مصنوعی مولد