گری جنسلر، رئیس SEC می‌گوید «قانون برای صرافی‌های کریپتو روشن است».

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، در برابر کمیته امور بانکی، مسکن و شهری سنا در جریان یک جلسه استماع نظارتی در کاپیتول هیل در واشنگتن، 15 سپتامبر 2022 شهادت می دهد.

اولین هاکستین | رویترز

گری جنسلر، رئیس SEC پیامی برای کوین بیس و سایر مبادلات رمزنگاری: قوانین واضح هستند و باید از آنها پیروی کرد.

در یک ویدیوی منتشر شده در توییتر در روز پنجشنبه، Gensler گفت که صرافی‌های رمزنگاری باید با ارزهای دیجیتال مانند اوراق بهادار رفتار کنند و طوری عمل نکنند که انگار مقررات مبهم هستند.

گنسلر گفت: «قانون روشن است. “اگر بورس اوراق بهادار، اتاق پایاپای، کارگزار یا فروشنده هستید، باید با ما مطابقت داشته باشید، با ما ثبت نام کنید و با تضاد منافع مقابله کنید و اطلاعات مهم را فاش کنید. برای 90 سال، این قوانین به محافظت از سرمایه گذارانی مانند شما کمک کرده است. “

اظهارات رگولاتور چند روز پس از شکایت صرافی رمزارز Coinbase از SEC است و از آژانس خواسته بود که پاسخ خود را به درخواست ماه‌ها در مورد اینکه آیا اجازه می‌دهد صنعت کریپتو با استفاده از چارچوب‌های موجود SEC تنظیم شود را به صورت عمومی به اشتراک بگذارد.

Coinbase که در ماه مارس اخطار ولز را دریافت کرد که نشان می‌دهد می‌توان انتظار اجرای یک اقدام اجرایی را داشت، استدلال می‌کرد که SEC در نحوه برخورد با ارزهای دیجیتال ناسازگار بوده است و این صنعت به وضوح نظارتی نیاز دارد.

از ژانویه، SEC علیه صرافی‌های رمزنگاری Bittrex & Gemini، وام‌دهنده ارزهای دیجیتال جنسیس و تعدادی از بازیگران فردی که متهم به دستکاری دارایی‌های رمزنگاری شده‌اند، از جمله کارآفرین کریپتو جاستین سان و بنیان‌گذار آزمایشگاه‌های Terraform، Do Kwon، اقدام کرده است.

جنسلر عنوان ویدیوی خود را در روز پنجشنبه «ساعات اداری» گذاشت و سعی کرد به این نکته اشاره کند که آنچه صرافی‌های رمزنگاری انجام می‌دهند به وضوح بازاریابی و فروش اوراق بهادار است، حتی اگر بحث در مورد این موضوع مبهم باشد.

گنسلر گفت: “قرارداد سرمایه گذاری زمانی وجود دارد که شما پول را در یک شرکت مشترک با انتظار منطقی از سود حاصل از تلاش های دیگران سرمایه گذاری کنید.” واسطه‌های قراردادهای سرمایه‌گذاری، اعم از صرافی، کارگزار، معامله‌گر، تهاتر، باید قوانین اوراق بهادار را رعایت کرده و در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت نام کنند.

جنسلر گفت که با رعایت نکردن مقررات SEC، پلتفرم‌ها از حمایت‌های اولیه سرمایه‌گذار برخوردار نیستند، که باعث می‌شود مشتریان در صورت بروز مشکلات، از جمله ورشکستگی، نتوانند به وجوه خود دسترسی پیدا کنند.

تماشا کردن: فروش به بیت کوین ضربه می زند

فروش ارز به بیت کوین رسید و جنسلر رئیس SEC در جلسه استماع مجلس کریپتو را کباب کرد: CNBC Crypto World