کشکاری، رئیس فدرال رزرو می گوید توقف نرخ بهره در ژوئن پایان چرخه پیاده روی را نشان نمی دهد

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس روز سه شنبه بر تعهد بانک مرکزی برای کنترل تورم از طریق تشدید سیاست پولی تاکید کرد و گفت بزرگترین ترس او این است که تداوم فشارهای قیمتی دست کم گرفته شود.

انجلی سوندارام | CNBC

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز دوشنبه گفت که آماده است تا افزایش دیگری را در ماه آینده نرخ بهره را متوقف کند، اما هشدار داد که بیش از حد در مکث خوانده نشود.

این مقام بانک مرکزی در برنامه “Squawk Box” CNBC گفت: “در حال حاضر این یک تماس نزدیک به هر صورت است، در مقابل افزایش زمان دیگری در ژوئن یا حذف کردن”. “برخی از همکاران من در مورد پرش صحبت کرده اند. برای من مهم این است که نشان ندهیم که کارمان تمام شده است. اگر این کار را انجام دادیم، اگر قرار بود در ماه ژوئن رد شویم، به این معنی نیست که چرخه سفت کردن خود را تمام کرده ایم. من در حال دریافت اطلاعات بیشتر هستیم.”

طبق ردیاب FedWatch گروه CME در مورد قیمت های آتی، بازارها در حال حاضر حدود 83 درصد احتمال می دهند که کمیته بازار آزاد فدرال تعیین کننده نرخ یازدهمین افزایش متوالی را در زمان برگزاری 13 تا 14 ژوئن متوقف کند.

فراتر از آن، معامله‌گران می‌بینند که فدرال رزرو احتمالاً قبل از پایان سال حدود نیم درصد از نرخ‌های بهره را کاهش می‌دهد، به سمت پایین‌تر شدن تورم و کند شدن اقتصاد.

مقامات بانک مرکزی در بیان اینکه انتظار کاهش در سال جاری را ندارند، متحد شده اند. کشکاری گفت: اگر تورم کاهش پیدا نکند، موافق افزایش مجدد نرخ ها هستم.

او گفت: “آیا پس از آن دوباره در جولای شروع به افزایش قیمت خواهیم کرد؟ به طور بالقوه، و بنابراین مهمترین چیز برای من این است که آن را از روی میز حذف نکنیم.”

او افزود: “بازارها بسیار خوشبین به نظر می رسند که نرخ ها در حال حاضر کاهش می یابد. من فکر می کنم که آنها معتقدند که تورم کاهش می یابد و سپس ما می توانیم به آن پاسخ دهیم. امیدوارم که آنها درست باشند.” اما هیچ کس نباید در مورد تعهد ما برای بازگرداندن تورم به 2 درصد سردرگم شود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز جمعه پیشنهاد کرد که فشارهای اخیر در سیستم بانکی می تواند به اندازه ای اقتصاد را کند کند که سیاست گذاران بتوانند کمتر تهاجمی باشند.

کشکاری گفت که این امکان پذیر است، هرچند وی افزود که تاکنون تنها نشانه های اندکی از تأثیر بیشتر اقتصاد کلان از مشکلات اخیر بانکی وجود داشته است.

“این نامطمئن‌ترین زمانی است که ما از نظر درک پویایی‌های تورمی زیربنایی داشته‌ایم. بنابراین باید اجازه دهم تورم مرا راهنمایی کند و فکر می‌کنم به تورم اجازه می‌دهیم ما را راهنمایی کند. شاید باید به شمال برویم. او گفت که 6 درصد بر نرخ وجوه فدرال است. “اگر فشارهای بانکی شروع به کاهش تورم برای ما کند، پس شاید… ما به انجام کار نزدیک تر می شویم. من فقط در حال حاضر نمی دانم.”

نرخ وجوه محک فدرال رزرو در حال حاضر در محدوده هدف بین 5 تا 5.25 درصد تعیین شده است. علاوه بر تصمیم گیری در مورد نرخ، در نشست ژوئن به روز رسانی پیش بینی های فدرال رزرو برای تورم، تولید ناخالص داخلی و بیکاری و همچنین “نقطه نقطه” که انتظارات نرخ آتی فرمانداران را نشان می دهد، ارائه خواهد شد.