کریس کریستی هفته آینده کمپین ریاست جمهوری را آغاز می کند

کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، که در سال 2022 در لاس وگاس دیده شد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را دست نشانده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواند.

الن اشمیت | لاس وگاس بررسی-ژورنال | سرویس تریبون نیوز | گتی ایماژ

یک فرد آشنا روز چهارشنبه به CNBC گفت، کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، یکی از سرسخت ترین منتقدان جمهوری خواه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، قرار است هفته آینده کمپین ریاست جمهوری 2024 خود را اعلام کند.

کریستی، 60 ساله، انتظار می رود پیشنهاد طولانی خود را در طی یک رویداد تالار شهر در شهر منچستر، نیوهمپشایر، روز سه شنبه آغاز کند، شخصی که قبل از اعلام نامش از ذکر نام خودداری کرد.

اعلام فرماندار سابق قرار است کمتر از دو هفته پس از پیوستن رسمی ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا به رقابت های مقدماتی جمهوری خواهان، انجام شود و به رقیب اصلی ترامپ تبدیل شود، که در حال حاضر در نظرسنجی ها از برتری بالایی برخوردار است.

از میان نظرسنجی‌های حوزه اولیه احتمالی که شامل کریستی می‌شود، بیشتر او را تک رقمی نشان می‌دهد.

آخرین نامزدی ریاست جمهوری دومین شلیک کریستی به کاخ سفید است. او در سال 2016 برای نامزدی جمهوری خواهان نامزد شد و پس از کسب رتبه ششم در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر، از این نامزدی انصراف داد. او بلافاصله پس از آن از ترامپ حمایت کرد.

اما کریستی در ماه‌های اخیر بارها از ترامپ انتقاد کرده و از دیگر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری انتقاد کرده است، که به نظر می‌رسد بسیاری از آنها تلاش می‌کنند تا از درگیری مستقیم با بزرگترین رقیب خود جلوگیری کنند.

کریستی ماه گذشته گفت: «دونالد ترامپ یک ستاره تلویزیونی است، نه بیشتر و نه کمتر. “اجازه دهید به شما پیشنهاد کنم که با بازگرداندن او به کاخ سفید، تکرارها بدتر از نمایش اصلی خواهد بود.”

کریستی در سال 2009 به عنوان فرماندار ایالت آبی تاریخی انتخاب شد و برای دو دوره، حداکثر مجاز طبق قوانین محدودیت دوره، خدمت کرد. او به عنوان فرماندار به دلیل ارتباطش با رسوایی «بریج گیت» در سال 2013 توجه ملی را به خود جلب کرد، که طی آن خطوط رفت و آمد در پل جورج واشنگتن که نیوجرسی و نیویورک را به هم وصل می کرد به انتقام از شهردار که از حمایت از پیشنهاد کریستی برای انتخاب مجدد خودداری کرد، بسته شد.

دادگاه عالی در سال 2020 محکومیت های کلاهبرداری را علیه دو تن از دستیاران کریستی که نقش های کلیدی در این رسوایی بازی کرده بودند، لغو کرد.

متحدان فرماندار سابق در اوایل این هفته یک PAC فوق العاده با نام Tell It Like It را راه اندازی کردند و او را تشویق کردند که برای ریاست جمهوری نامزد شود. PAC و اعضای تیم رهبری آن بلافاصله به درخواست‌های CNBC برای اظهارنظر در مورد برنامه‌های کریستی پاسخ ندادند.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، کریستی قرار است در ساعت 6:30 عصر روز سه‌شنبه به وقت شرقی در سالن شهرداری مؤسسه سیاست نیوهمپشایر در کالج سنت آنسلم سخنانی را ارائه کند و از مخاطبان سؤال کند. ترامپ هفته‌ها پیش میزبان یک رویداد بحث‌برانگیز تالار شهر در همان کالج بود.

پس از ورود کریستی، حوزه جمهوری خواهان می تواند به رشد خود ادامه دهد. مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق گفت که برنامه های ریاست جمهوری خود را در ماه ژوئن اعلام خواهد کرد و کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر، گفت که در هفته های آینده در مورد پیشنهاد سال 2024 تصمیم خواهد گرفت.