کالیفرنیا فروش کامیون های دیزلی جدید را تا سال 2036 ممنوع می کند

اتومبیل‌ها، کامیون‌ها، SUVها و سایر وسایل نقلیه در بزرگراه 405 از طریق گذرگاه Sepulveda در لس‌آنجلس، کالیفرنیا، در 25 اوت 2022 در ترافیک حرکت می‌کنند.

پاتریک تی فالون | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

قانون‌گذاران کالیفرنیا روز جمعه به ممنوعیت فروش دکل‌های بزرگ دیزلی تا سال 2036 رای دادند و همه کامیون‌ها را ملزم کردند تا سال 2042 آلایندگی صفر داشته باشند، تصمیمی که این ایالت را در خط مقدم کاهش آلودگی لوله اگزوز ملی قرار می‌دهد.

هیئت منابع هوایی کالیفرنیا به اتفاق آرا قانون Advanced Clean Fleets را تصویب کرد، دومین قانون کامیون‌های بدون آلایندگی در ایالت و اولین بار در جهان برای الزام کامیون‌های تجاری جدید، از جمله کامیون‌های زباله، کامیون‌های تحویل و سایر وسایل نقلیه متوسط ​​و سنگین، الکتریکی. .

حامیان این قانون می گویند که این قانون سلامت عمومی را در جوامع حاشیه نشینی که هوای آلوده را تحمل کرده اند بهبود می بخشد و در عین حال اثرات تغییرات آب و هوایی را کاهش می دهد. تخمین زده می شود که این دستور 26.5 میلیارد دلار از مزایای سلامت عمومی در کالیفرنیا برای جلوگیری از اثرات بهداشتی و مرگ و میر ناشی از آلودگی گازوئیل ارائه کند.

بر اساس گزارش هیئت منابع هوایی کالیفرنیا، کامیون‌های سنگین تقریباً یک سوم اکسید نیتروژن و بیش از یک چهارم آلودگی ذرات ریز آن ناشی از سوخت دیزل را تشکیل می‌دهند، در حالی که کامیون‌های متوسط ​​و سنگین تنها 10 درصد از وسایل نقلیه موجود در این ایالت را تشکیل می‌دهند. به گفته اتحادیه دانشمندان نگران که یک سازمان غیرانتفاعی است، جاده‌های کشور، 25 درصد از گازهای گلخانه‌ای ناشی از حمل و نقل را منتشر می‌کنند.

آندریا ویداور، تحلیلگر ارشد سیاست برای عدالت زیست محیطی، گفت: «جوامع خط مقدم در سرتاسر کالیفرنیا که هر روز از آلودگی مرگبار گازوئیل تنفس می‌کنند، می‌توانند در نهایت با قانون ناوگان تمیز پیشرفته کمی تسکین پیدا کنند. “هیچ سطح قابل قبولی از قرار گرفتن در معرض آلودگی مرگبار دیزل وجود ندارد – بنابراین به خاطر سلامتی و ریه هایمان باید از بین رفت.”

برخی از تولیدکنندگان بزرگ کامیون در کشور و گروه‌های لابی‌گر آن‌ها به شدت با این مقررات مخالفت کرده‌اند و استدلال می‌کنند که الزامات هزینه‌بر هستند زیرا مدل‌های الکتریکی گران‌تر از کامیون‌های دیزلی هستند. تبدیل کامیون های بزرگ به مدل های برقی نسبت به خودروهای کوچکتر به دلیل اندازه و وزنشان گران تر است.

صنعت حمل و نقل همچنین گفته است که ضرب الاجل ها با توجه به نبود زیرساخت شارژ EV و فضای موجود در بنادر غیرواقعی است.

این دستور از شرکت‌هایی که 50 کامیون یا بیشتر کار می‌کنند می‌خواهد ناوگان خود را به مدل‌های الکتریکی یا هیدروژنی تبدیل کنند و تا سال 2042 به آلایندگی صفر برسند.

اولین مهلت برای کامیون های درایاژ است که محموله را به بنادر اصلی حمل می کنند و از آن خارج می شوند، که باید تا سال 2035 به مدل های الکتریکی تبدیل شوند، در حالی که فروش جدید که از سال 2024 شروع می شود باید بدون آلایندگی باشد. وسایل نقلیه ای مانند کامیون های زباله و اتوبوس های مدرسه باید تا سال 2027 آلایندگی صفر داشته باشند.

کالیفرنیا به دنبال معافیت هایی از قانون هوای پاک بود تا استانداردهای سخت گیرانه تری نسبت به دولت فدرال برای وسایل نقلیه سنگین وضع کند. قوانین سختگیرانه‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای این ایالت، تأثیرات گسترده‌تری فراتر از کالیفرنیا – که دارای اختیارات قابل توجهی بر صنعت خودروی ایالات متحده است – خواهد داشت و می‌تواند راه را برای سایر ایالت‌ها هموار کند تا از این روش پیروی کنند.

به عنوان مثال، نیویورک، نیوجرسی، واشنگتن، اورگان، ماساچوست، ورمونت و کلرادو قبلاً قانون کامیون های تمیز پیشرفته کالیفرنیا را پذیرفته اند.

این ایالت متعهد شده است تا سال 2045 به 100 درصد انرژی تجدیدپذیر دست یابد. سال گذشته، فروش خودروهای جدید بنزینی را از سال 2035 ممنوع کرد. دستور امروز نیز یک روز پس از تصویب قانون تاریخی ایالت برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از موتورهای دیزلی است. قطارها

چگونه سیلیکون می‌تواند خودروهای برقی ارزان‌تر، پرواز الکتریکی و باتری‌های قدرتمندتر را فعال کند