کارگزاری های Futu، Up Fintech برنامه ها را از فروشگاه های آنلاین چینی می کشند

اتوبوسی در هنگ کنگ تبلیغاتی برای کارگزاری دیجیتال Futu دارد. معامله گران از این برنامه برای دسترسی به بازارهای فراتر از چین استفاده می کنند.

تصاویر سوپا | لایت راکت | گتی ایماژ

سهام کارگزاری های آنلاین Futu Holdings و Up Fintech Holding در روز سه‌شنبه نزدک پس از اینکه اعلام کردند برنامه‌های خود را از فروشگاه‌های آنلاین در سرزمین اصلی چین در پاسخ به “الزامات اصلاح” کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین حذف خواهند کرد، به شدت کاهش یافتند.

بسیاری در دنیای سرمایه گذاری این دو شرکت را مشابه چینی می دانند بازارهای رابینهود – پلتفرم های تجاری محبوبی که مردم در چین می توانند از آنها برای انجام معاملات در بازارهای فراتر از مرزهای کشور از جمله ایالات متحده استفاده کنند.

تنسنتFutu با پشتیبانی برنامه Futubull خود را تا 19 می از فروشگاه های برنامه در چین حذف خواهد کرد و Up Fintech اعلام کرد که برنامه خود یعنی Tiger International را تا 18 می حذف خواهد کرد.

Futu گفت که این برنامه را حذف می کند تا عملیات آن را با “اصول نظارتی در مورد عملیات برون مرزی” مطابقت دهد. Up Fintech گفت که این حرکت “به منظور تکمیل کار اصلاح با نتایج رضایت بخش” انجام شده است.

هر دو شرکت گفتند که مشتریان فعلی چین همچنان می توانند با استفاده از این برنامه ها تجارت کنند. Up Fintech گفت که مشتریان چینی موجود در سرزمین اصلی پیوندهایی را برای دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه به‌روزرسانی و بارگیری برنامه در آینده دریافت خواهند کرد، در حالی که Futu یک شماره تلفن برای مشتریان ارائه داد تا با آنها تماس بگیرند.

این دو شرکت چینی در پایان سال گذشته پس از آغاز پرس‌وجوهای CSRC در مورد عملیات فرامرزی آنها، از جمله ارائه خدمات اوراق بهادار فرامرزی برای سرمایه‌گذاران داخلی، پذیرش مشتریان چینی را متوقف کردند.

اطلاعات بیشتر در مورد چین را از CNBC Pro بخوانید

شرکت‌های تابعه هنگ‌کنگ چندین بانک دولتی چینی، همان قابلیت‌های Futu و Up Fintech را ارائه می‌کنند. مشخص نیست که آیا بانک های دولتی نیز باید برنامه های خود را حذف کنند یا خیر.
اگر اعمال نظارتی سازگار نباشد، ممکن است نگرانی‌های بیشتری را در میان سرمایه‌گذاران بین‌المللی ایجاد کند که چین بخش دولتی خود را بر بخش خصوصی ترجیح می‌دهد، علی‌رغم تضمین‌های رهبری این کشور.

در پاسخ به پرسش‌هایی که در اواخر دسامبر آغاز شد، سهام هر دو شرکت به‌طور چشمگیری سقوط کرد و تحلیلگرانی که سهام را پوشش می‌دهند شروع به کاهش انتظارات رشد کردند.

مورگان استنلی وزن Futu را برابر با قیمت هدف 44 دلار ارزیابی می کند.

مورگان استنلی در یادداشتی در 14 آوریل نوشت: «با حذف سهم رشد مشتری در خشکی که به تدریج قیمت گذاری می شود، ما فکر می کنیم پتانسیل رشد آینده به طور فزاینده ای به استراتژی توسعه جهانی FUTU، به ویژه در بازارهای آسیایی بستگی دارد.

اعلام روز سه‌شنبه به هر دو سهام آسیب می‌زند، اما این بدترین سناریویی نیست که شرکت‌ها با آن روبه‌رو شده‌اند – که می‌بایست آنها را ملزم به توقف خدمات رسانی به مشتریان فعلی سرزمین اصلی کند.

مورگان استنلی در ماه آوریل هشدار داد که اگر Futu مجبور شود مشتریان خود را در سرزمین اصلی کنار بگذارد، سهام ممکن است تا 28 دلار کاهش یابد. بالاترین قیمت Futu در 52 هفته 72 دلار است.