کاروانا انتظار دارد در سه ماهه دوم به سود تعدیل شده دست یابد

یک برج شیشه‌ای کاروانا در 23 فوریه 2022 در اوک بروک، ایلینوی روشن شده است.

آرماندو ال سانچز | سرویس تریبون نیوز | گتی ایماژ

کاروانا روز پنجشنبه گفت که انتظار دارد در سه ماهه دوم سال جاری به درآمدهای تعدیل شده مثبت دست یابد – زودتر از آنچه که بسیاری پیش بینی می کردند – زیرا این خرده فروش خودروهای دست دوم تغییر ساختاری متمرکز بر کاهش هزینه ها و سود بیش از رشد را اجرا می کند.

این سهام در معاملات روز پنجشنبه بیش از 25 درصد افزایش یافت و به بالای 9 دلار در هر سهم رسید. کاروانا روز پنجشنبه با 7.20 دلار به ازای هر سهم بسته شد.

این شرکت که در ماه مارس نتایج سه ماهه اول را از قبل اعلام کرد، انتظارات وال استریت را برای زیان تعدیل شده به ازای هر سهم شکست داد و زیان 1.51 دلاری به ازای هر سهم را در مقابل برآورد اجماع 2 دلاری Refinitiv ثبت کرد. درآمد 2.61 میلیارد دلاری دقیقاً مطابق با پیش بینی های Refinitiv بود.

چرا قرارداد بدهی کاروانا می تواند نشانه ای از دردسر برای سایر شرکت ها باشد

این خرده‌فروش خودروهای دست دوم برای کاهش هزینه‌ها، کاهش ضرر و افزایش سود هر وسیله نقلیه تلاش کرده است. سهام این شرکت در سال گذشته تقریباً 98 درصد کاهش یافت زیرا برای افزایش فروش و افزایش موجودی خودرو در بحبوحه کاهش تقاضا، بیش از حد هزینه کرد.

کاروانا روز پنجشنبه اعلام کرد که در اوایل سه ماهه یک میلیارد دلار کاهش در هزینه های فروش، عمومی و اداری که قبلا اعلام شده بود به دست آورده است.

این شرکت سال گذشته برنامه‌های خود را برای دستیابی به EBITDA تعدیل‌شده مثبت در سال جاری اعلام کرد، اما به دلیل «شرایط فعلی صنعت و اقتصاد کلان» این دستورالعمل را انجام داد. کاروانا آخرین بار EBITDA تعدیل شده مثبت 20 میلیون دلاری را در سه ماهه سوم سال 2021 گزارش کرد.

ارنی گارسیا، مدیر عامل کاروانا در بیانیه‌ای سود گفت: “سه ماهه اول گام بزرگی در مسیر درست بود و گام‌های بیشتری در راه است. با توجه به شروع قوی سال، ما انتظار داریم که EBITDA تعدیل شده مثبت در سه ماهه دوم 2023 به دست آوریم.” واضح است که استراتژی و اجرای ما کار می کند همانطور که با افزایش 61 درصدی سود ناخالص به ازای هر واحد، بهترین GPU سه ماهه اول در تاریخ شرکت، نشان می دهد.

وال استریت به طور خاص به دنبال گام های اضافی در بازسازی شرکت و همچنین بهبود در کل سود ناخالص در هر واحد بود. GPU 4303 دلار بود که نسبت به سه ماهه اول سال 2022 52 درصد افزایش داشت.

فروش نیز بالاتر از حد انتظار بود و 79240 دستگاه در مقایسه با پیش بینی قبلی بین 76000 تا 79000 دستگاه بود. فروش در سه ماهه مشابه سال گذشته 105000 دستگاه بوده است.

برای سه ماهه اول، کاروانا زیان خالص 286 میلیون دلاری را گزارش کرد که نسبت به ضرر 506 میلیون دلاری در سال گذشته کاهش داشت. بر اساس تعدیل، شرکت 24 میلیون دلار ضرر کرد که از ضرر 348 میلیون دلاری سال قبل و کمتر از زیان 291 میلیون دلاری در سه ماهه چهارم بود.

گارسیا روز پنجشنبه در تماسی با سرمایه گذاران گفت: “من فکر می کنم ما ثابت کرده ایم که می توانیم خیلی بهتر از گذشته انجام دهیم.”

کاروانا در طول همه‌گیری کووید، سهام مورد علاقه‌ای بود، زیرا مصرف‌کنندگان به سمت خرید آنلاین خودرو حرکت کردند و بازار خودروهای دست دوم به دلیل کمبود موجودی وسایل نقلیه جدید به شدت افزایش یافت. اما این شرکت نتوانست در زمان مناسب سرمایه گذاری کند و بازسازی کسب و کار را آغاز کرد.