کارمند فدرال در پرونده فساد اداری به جرم خود اعتراف کرد

صحنه هایی از خارج از دفتر مدیریت پرسنل ایالات متحده در واشنگتن دی سی در روز سه شنبه 21 مه 2019.

سارا سیلبیگر | واشنگتن پست | گتی ایماژ

به گفته مقامات، یک کارمند سابق دفتر مدیریت پرسنل ایالات متحده روز جمعه در دادگاه فدرال واشنگتن دی سی به انجام بیش از 10 میلیون دلار قرارداد OPM با شرکت های مرتبط با او یا همسرش در طول 12 سال اعتراف کرد.

کارگر سابق OPM، شرون اسپن 54 ساله، قرار است در 21 سپتامبر محکوم شود.

اسپان به یک مورد جنایت در انجام اقداماتی که بر منافع مالی شخصی تأثیر می گذارد، اعتراف کرد. حداکثر مجازات برای این اتهام پنج سال است، اما مجازات توصیه شده صفر تا شش ماه است.

سپن در جلسه دادخواهی خود در روز جمعه اعتراف کرد که از اوایل سال 2011، اداره OPM “قراردادهای فناوری اطلاعات با شرکت های تحت کنترل اسپان و همسرش را بدون افشای ماهیت یا وسعت رابطه خود با شرکت ها،” اداره دادستانی ناحیه ایالات متحده آغاز کرد. کلمبیا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت.

اسپان که در سال 2007 در دفتر پیمانکاری OPM شروع به کار کرد، با توماس اسپان سوم ازدواج کرده است. سوابق دادگاه نشان می دهد که شوهر او یکی از بنیانگذاران شرکتی به نام Enlightened Inc است. او همچنین برای شرکت دیگری به نام LogApps کار کرده بود.

اسناد نشان می دهد که وقتی Enlightened در سال 1997 در مریلند و واشنگتن تأسیس شد، شرون اسپن اسنادی را به عنوان شاهد برای اساسنامه خود امضا کرد.

یک پرونده دادگاه می گوید که در آگوست 2011، شرون اسپن از آدرس ایمیل دولتی خود استفاده کرد تا به نماینده دفتر قرارداد OPM پیشنهاد کند که OPM از Enlightened دعوت کند تا قراردادی را برای توسعه نرم افزاری که برای مدیریت تحقیقات پیشینه کارمندان و پیمانکاران فدرال استفاده می شود، پیشنهاد دهد.

در پرونده دادگاه آمده است که Enlightened برنده این قرارداد شد که سقف بودجه آن 4.5 میلیون دلار بود و شرون اسپان به عنوان نقطه تماس OPM در این معامله خدمت می کرد.

طبق این پرونده، کار تحت آن قرارداد از سقف اولیه بودجه فراتر رفت و “به بیش از 25 میلیون دلار رسید”.

در این پرونده آمده است که Enlightened در آوریل 2017 بدون نیاز به رقابت با سایر مناقصه‌گران، قراردادی 1.5 میلیون دلاری از OPM برنده شد.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

پنج ماه پس از آن، OPM قرارداد دیگری را با Enlightened اعطا کرد که در نهایت بیش از 7.35 میلیون دلار برای شرکت درآمد کسب کرد.

در این پرونده آمده است: “در همان زمان که S. Spann بر قراردادهای OPM با Enlightened نظارت می کرد، S. Spann از طریق یک شرکت واسط Enlightened که به عنوان یکی از پیمانکاران آن، Tier 1 LLC استفاده می شد، منافع مالی شخصی از Enlightened کسب می کرد.”

سوابق مالی نشان داد که Enlightened از مارس 2012 تا آوریل 2017 به Tier 1 LLC نزدیک به 736000 دلار پرداخت کرده است.

اسناد همچنین نشان می‌دهند که وجوه از Enlightened تا Tier 1 «پرداخت‌هایی را برای حساب‌هایی که هم به نفع S. Spann و هم T. Span هستند، از جمله یک حساب American Express و پرداخت‌های خودرو» به سه وام‌دهنده انجام داده‌اند.

وکیل شرون اسپان بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

CNBC همچنین برای اظهار نظر با Enlightened تماس گرفته است.