کاخ سفید سرمایه گذاری هاب هوش مصنوعی را اعلام کرد

رئیس جمهور جو بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس در روز دوشنبه 11 ژوئیه 2022 رویدادی را در زمین چمن جنوبی کاخ سفید برای بزرگداشت قانون جوامع ایمن تر دو حزبی برگزار می کنند که به مهار خشونت با سلاح کمک می کند.

تام ویلیامز | CQ-Roll Call, Inc. | گتی ایماژ

کاخ سفید اعلام کرد که ۱۴۰ میلیون دلار برای ایجاد هفت مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و دستورالعمل‌های جدیدی در مورد هوش مصنوعی منتشر کرد.

این تحولات پیش از دیدار معاون رئیس جمهور کامالا هریس با مدیران شرکت مادر گوگل رخ می دهد. الفبا; آنتروپیک؛ مایکروسافتو OpenAI در روز پنجشنبه.

این بخشی از هدف دولت بایدن است که خطرات امنیتی مرتبط با هوش مصنوعی را با پیشرفت سریع فناوری کاهش دهد و شرکت‌های پیشگام را تحت تأثیر قرار دهد که می‌توانند به کاهش آسیب‌های اولیه کمک کنند. OpenAI خالق ابزار هوش مصنوعی ChatGPT است که با سرمایه گذاری مایکروسافت تقویت شده است. آنتروپیک یکی دیگر از استارتاپ های پیشرو است.

هریس در بیانیه ای پس از این نشست بر اهمیت پیشبرد این مشارکت تاکید کرد.

هریس گفت: «همانطور که امروز با مدیران اجرایی شرکت‌هایی که در خط مقدم نوآوری هوش مصنوعی آمریکایی قرار دارند در میان گذاشتم، بخش خصوصی مسئولیت اخلاقی، اخلاقی و قانونی برای تضمین ایمنی و امنیت محصولات خود دارد. و هر شرکتی باید قوانین موجود را برای محافظت از مردم آمریکا رعایت کند.»

با فراگیرتر شدن هوش مصنوعی، کاخ سفید روز پنجشنبه وعده داد دستورالعمل‌هایی را برای استفاده توسط سازمان‌های دولتی منتشر خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی موافقت کنند که محصولاتشان در کنفرانس آینده امنیت سایبری DEF CON در ماه آگوست بررسی شود.

بودجه برای مراکز تحقیقاتی پیشنهادی از سوی بنیاد ملی علوم تامین خواهد شد و تعداد کل موسسات تحقیقاتی هوش مصنوعی در سراسر کشور به 25 خواهد رسید.

هوش مصنوعی در حال حاضر شروع به مختل کردن زندگی روزمره با سیل تصاویر و ویدیوهای جعلی و متن های نوشته شده توسط ربات کرده است که نگرانی هایی از امنیت ملی تا اطلاعات نادرست را برانگیخته است. این تأثیر در سیاست آمریکا نیز احساس می‌شود: جمهوری‌خواهان هفته گذشته ویدئویی را منتشر کردند که توسط هوش مصنوعی در پاسخ به درخواست جو بایدن برای انتخاب مجدد رئیس‌جمهور آمریکا منتشر شد.

خود بایدن گفته است که «باید دید» آیا هوش مصنوعی خطرناک است یا نه، و ماه گذشته افزود «می‌تواند چنین باشد».

رئیس جمهور در ماه آوریل پیش از دیدار با شورای مشاوران علم و فناوری خود گفت: به نظر من شرکت های فناوری مسئولیت دارند که از ایمن بودن محصولات خود قبل از عمومی کردن آنها اطمینان حاصل کنند.

کاخ سفید پرداختن به هوش مصنوعی را در اولویت قرار داده است. سال گذشته دولت “طرح‌نامه‌ای برای منشور حقوق هوش مصنوعی” منتشر کرد و بعداً ایجاد یک منبع تحقیقاتی ملی هوش مصنوعی را ترسیم کرد.

بایدن در فوریه فرمان اجرایی را امضا کرد که هدف آن جلوگیری از تعصب و تبعیض در فناوری‌ها از بدو پیدایش بود.