چگونه هوش مصنوعی می تواند آینده کار را تغییر دهد

افزایش سریع اخیر ابزارهای هوش مصنوعی قابل دسترس، پتانسیل را دارد که ده‌ها صنعت را متحول کند. ابزارهایی مانند Chat-GPT و Dall-E 2 توسط OpenAI را می توان برای ایجاد محتوای نوشتاری و خروجی های بصری استفاده کرد که در سال های گذشته به کارگران ماهری نیاز داشت که سال ها در زمینه هنر یا نویسندگی آموزش دیده بودند.

جی اسکات مارکوس، کارشناس ارشد بروگل، یک اندیشکده مستقر در بروکسل، می گوید: «برای خودم هم به عنوان یک اقتصاددان و هم به عنوان مهندس، از سرعت بهبود برخی از این مکانیسم های محتوای مولد کاملاً شوکه شده ام. “همچنین یک بحث طولانی مدت وجود دارد که احتمالاً چه تأثیری بر نیروی کار خواهد داشت؟”

گزارش اخیر گلدمن ساکس برخی از احتمالات واضح را در مورد هوش مصنوعی و اقتصاد بیان کرده است. این گزارش دو سوم مشاغل را در ایالات متحده و اروپا تخمین می زند و حدود 300 میلیون شغل در سراسر جهان ممکن است در معرض اتوماسیون ناشی از پیشرفت های جدید هوش مصنوعی قرار گیرند. این گزارش همچنین خاطرنشان می کند که یک چهارم تمام کارهای انجام شده می تواند با هوش مصنوعی مولد جایگزین شود.

جورجیوس پتروپولوس، محقق موسسه فناوری ماساچوست در زمینه اقتصاد دیجیتال، گفت: «تعامل بین انسان و هوش مصنوعی هرچه به جلو حرکت کنیم، بیشتر و بیشتر می شود. سپس خواهیم دید که آنها می توانند واقعاً خوب باشند، زیرا می توانند بهره وری یا کارایی ما را افزایش دهند، ما می توانیم در کارهایی که انجام می دهیم بسیار بهره ورتر باشیم.”

ویدیوی بالا را تماشا کنید تا در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند آینده کار را تغییر دهد، بیشتر بدانید