چگونه غول لوکس LVMH امپراتوری ضد رکود ایجاد کرد

غول لوکس LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton که بیشتر با نام شناخته می شود LVMH، به یک مجتمع 500 میلیارد دلاری نیروگاهی متشکل از 75 برند برجسته یا “maisons” تبدیل شده است که در شش بخش مختلف ریشه دارد – بدون برنامه ای برای کاهش سرعت.

این شرکت در سال گذشته 79.2 میلیارد یورو یا حدود 86.3 میلیارد دلار درآمد ثبت کرد که نسبت به درآمد سال 2021 افزایش 23 درصدی داشته است. تعداد فروشگاه‌های آن در دو دهه گذشته بیش از پنج برابر شده است، با مکان‌هایی در 81 کشور و بیش از 196000 کارمند در سراسر جهان.

ارزش سهام این شرکت در آوریل به بالاترین حد خود رسید و به بیش از 199 دلار برای هر سهم رسید و این شرکت مستقر در پاریس را به اولین شرکت اروپایی تبدیل کرد که ارزش بازار از 500 میلیارد دلار فراتر رفت.

برخی کارشناسان مدت‌ها از این شرکت به‌عنوان «مقاوم در برابر رکود» یاد می‌کنند که می‌تواند خود را از طریق رکود اقتصادی حفظ کند و محصولاتی را به رخ بکشد که در طول زمان به‌طور منحصربه‌فردی از آن استقبال می‌کنند.

در راس این کشتی عظیم برنارد آرنو، مدیر عامل LVMH، بر اساس شاخص میلیاردرهای فوربس، ثروتمندترین فرد جهان است.

برخی می گویند نقطه قوت آرنو در شناسایی شرکت هایی با طول عمر است. آخرین خرید او Tiffany & Co به مبلغ 15.8 میلیارد دلار در سال 2021 بود.

آنیش ملوانی، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل LVMH برای آمریکای شمالی گفت: “وقتی او در مورد خریدهای بالقوه صحبت می کند، به دنبال برندی نیست که در حال حاضر داغ است. او به دنبال برندی است که فکر می کند 100 سال آینده می تواند اینجا باشد.”

الیور چن، مدیر عامل TD Cowen، گفت: از طریق Arnault، LVMH “بازی طولانی مدت” را انجام می دهد. او گفت که این باعث می شود برندهای شرکت از نظر یکپارچگی، درک و ارتباط در وضعیت خوبی قرار گیرند.

اگرچه توسط LVMH اداره می شود، اما هر مزون کنترل خلاقانه ای بر نام تجاری خود دارد، با مدیران و ماموریت C-suite خاص خود.

ملوانی گفت: «آن از دست دادن کارایی که شرکت‌های دیگر فقط دسته‌ای از برندها را کنار هم می‌گذارند و آنها را توسط یک نفر اداره می‌کنند، چیزی که به دست می‌آوریم، پاسخگویی واقعی است.

این در توانایی LVMH برای ارائه مداوم محصولاتی که بر اساس میراث برندهایش است، در ارتباط با روندها و فرهنگ فعلی منعکس شده است. LVMH به طور مداوم با افراد مشهور، نمادهای مد و اینفلوئنسرها همکاری می‌کند تا برای جوانان لوکس مرتبط باقی بماند.

ملوانی گفت که پس از همه‌گیری کووید، این شرکت بر گسترش فروشگاه‌های آجر و ملات خود متمرکز شده است که به دلیل رشد فوق‌العاده تجارت الکترونیک و کانال‌های دیجیتال LVMH مورد نیاز است.

مرتبط ماندن کلید طول عمر در تجمل است – و استراتژی LVMH در ایجاد برندی که نه تنها ماندگار است، بلکه همچنان به برتری خود ادامه می دهد.

این ویدیو را ببینید تا بیشتر بیاموزید.

تصحیح: این داستان برای تصحیح املای LVMH در سرفصل ها به روز شده است.