چگونه صنعت پارکینگ 8 میلیارد دلاری در حال تکامل است تا زنده بماند

همانطور که اتومبیل آمریکا را تصاحب کرد، پارکینگ ها و گاراژها نیز به همین ترتیب.

بین 700 میلیون تا 2 میلیارد جای پارک در آمریکا وجود دارد – یا به عبارت دیگر، بین 2.5 تا 7 نقطه برای هر وسیله نقلیه ثبت شده. حدود 10 درصد از این موجودی پارکینگ پولی است. و برای چندین دهه، این یک تجارت بسیار پایدار بود.

اما موانع کم برای ورود آن را به یک صنعت شلوغ و پراکنده تبدیل کرده است. رقابت شدید است. خودی ها می گویند که تقاضا برای پارکینگ پولی تقریباً در همه بازارها ثابت است یا در حال کاهش است، به جز امکانات و رویدادهای مراقبت های بهداشتی.

به گفته جری مارکوس که یک شرکت مشاوره پارکینگ مستقر در بوستون به نام گروه مشاوره پارکینگ را اداره می کند، کل صنعت پارکینگ در سال 2022 حدود 121 میلیارد دلار درآمد داشته است.

این صنعت به آرامی از چاله های همه گیر کووید-19 بهبود می یابد، زمانی که درآمدها در سال 2020 به 58 میلیارد دلار کاهش یافت – 56 درصد کمتر از سال 2019.

پیش بینی می شود کل صنعت پارکینگ در سال 2023 حدود 144 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این افزایش 10 درصدی نسبت به سطوح سال 2019 است. با این حال بسیاری در صنعت نگران کاهش تقاضا هستند.

تجارت الکترونیک ضربه ای به خرده فروشی آجر و ملات وارد کرده است، افزایش موج سواری در بسیاری از موارد نیاز به پارکینگ را از بین برده است، و روند کار پس از همه گیری باعث شده است که افراد کمتری پنج روز در هفته به مناطق شهری رانندگی کنند. اگر در همه.

در صنعت پارکینگ بزرگتر، گروهی از شرکت ها وجود دارند که امکانات پارکینگ را برای مالکان مدیریت می کنند. طبق برآوردهای بازار، این صنعت در سال 2022 بین 8 تا 10 میلیارد دلار درآمد داشته است. از سال 2018 تا پایان سال 2023، IBISWorld تخمین زد که آنها با نرخ سالانه 7.7 درصد کاهش خواهند یافت. اما انتظار می رود که صنعت تاسیسات پارکینگ از سال 2023 تا 2028 1.4 درصد رشد کند.

انتظار می‌رود که رشد، هرچند اندک و آهسته، تا حدی به دلیل تقاضای متوقف‌شده و سازگاری‌هایی که اپراتورها انجام می‌دهند، از جمله ارائه خدمات برای بازار رو به رشد خودروهای سواری و افزایش وسایل نقلیه الکتریکی، مانند شارژ کردن یا تعمیر و نگهداری خودرو، بازگردد.

این صنعت مجبور شده است راه هایی برای اختراع مجدد خود بیابد. شرکت های مدیریت پارکینگ مانند اس پی پلاس روی خدمات و فناوری جدید سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از جمله برنامه‌ای که به مشتریان اجازه می‌دهد قبل از موعد فضا را رزرو کنند و هزینه پارکینگ تلفن خود را بپردازند، و فناوری به شرکت‌ها اجازه می‌دهد قیمت‌ها را در صورت نیاز تغییر دهند – مثلاً برای ساعات روز یا زمانی که زیاد است. تقاضا همچنین فناوری شارژ خودکار خودروها در هنگام ورود و خروج زیاد وجود دارد.

تا سال 2022، راه حل های فناوری حدود 2 درصد از سود ناخالص SP Plus را تشکیل می دادند. این شرکت انتظار دارد این رقم تا سال 2025 به 10 درصد افزایش یابد.

مارک باومن، مدیرعامل SP Plus گفت: “چیزی که ما با فناوری پیدا می‌کنیم این است که می‌توانیم سخت‌افزار و نرم‌افزار را بر مبنای رقابتی بسیار رقابتی ارائه کنیم.” “حتی در شرایطی که ممکن است در حال حاضر اپراتور پارکینگ نباشیم. و به این ترتیب بازار آدرس پذیر برای ما بزرگتر از گذشته می شود.”

تیم مولرونی، رئیس گروه خدمات جهانی در ویلیام بلر، گفت که بازیگران بزرگی مانند SP Plus نسبت به شرکت های کوچکتر پارکینگ در موقعیت بهتری نسبت به کاهش تقاضای هوا قرار دارند.

افراد بزرگ‌تر، افرادی که سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و فناوری دارند، توانایی‌های فن‌آوری می‌توانند کارهایی مانند قیمت‌گذاری پویا، قیمت‌گذاری، فناوری‌های بدون درب، چیزهای دیگری را انجام دهند که واقعاً آنها را از شرکت مدیریت پارکینگ مادر و پاپ که فقط یک زوج را مدیریت می‌کند، متمایز می‌کند. مولرونی گفت.