چه کسی بیشترین آسیب را از تورم در ایالات متحده می بیند

فیزکس | ایستوک | گتی ایماژ

تورم سرسختانه خانوارها را به نقطه شکست نزدیک کرده است، اما درد گرانی به طور مساوی تقسیم نشده است.

کارشناسان می گویند در اکثر معیارها، خانوارهای کم درآمد بیشترین آسیب را دیده اند. کارگرانی که کمترین دستمزد را دریافت می کنند، بیشتر درآمد خود را صرف نیازهای ضروری مانند غذا، اجاره خانه و گاز می کنند، دسته هایی که تورم بالاتر از متوسط ​​را نیز تجربه کردند.

لورنس کوتلیکوف، استاد اقتصاد در دانشگاه بوستون، گفت: نتیجه این است که تورم غیرمنتظره آسیب واقعی به مردم وارد کرده است، اما برخی افراد با هزینه بیشتری روبرو هستند.

نرخ تورم سالانه خانواده های کم درآمد بالاتر است

توماس فیلیپسون، رئیس سابق شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید می گوید: «ثروتمندان حتی نمی دانند قیمت بنزین چقدر است.

از آنجایی که خانوارهای پردرآمد نسبتاً بیشتری را برای خدمات خرج می‌کنند که در مقایسه با کالاها افزایش قیمت‌های کمتری داشته است، آنها جلوتر بودند.

بر اساس تجزیه و تحلیل محققان دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، نرخ تورم آنها تقریباً 6٪ است در مقایسه با 7٪ برای خانوارهای کم درآمد که سهم بیشتری از درآمد را صرف غذا، انرژی و سرپناه می کنند.

اطلاعات بیشتر از امور مالی شخصی:
بدهی کارت اعتباری نزدیک به 1 تریلیون دلار است
چگونه با سرمایه گذاری، بودجه بندی شروع کنیم
واقعاً به چه میزان پس انداز اضطراری نیاز دارید

برایان آلبرشت، اقتصاددان ارشد مرکز بین‌المللی حقوق و اقتصاد، خاطرنشان کرد: خانوارهای کم‌درآمد نیز راه‌های کمتری برای کاهش یا تغییر عادات خرج‌کردن خود دارند و کمتر در حساب‌های پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری برای عقب‌نشینی دارند.

آلبرشت گفت: تورم تصمیم گیری و فکر کردن به آینده را سخت می کند، به ویژه برای کسانی که کمترین منابع را دارند.

خانوارهای با درآمد متوسط ​​شاهد رشد کمتر دستمزدها هستند

با معیارهای دیگر، آمریکایی های طبقه متوسط ​​به ویژه تحت فشار قرار می گیرند.

طبق گزارش دفتر بودجه کنگره، برای آنها، قیمت ها سریعتر از درآمدشان افزایش یافت، در حالی که خانوارهایی که در پایین ترین و بالاترین درآمد قرار داشتند، شاهد رشد سریع تر درآمدشان از قیمت ها در همان دوره زمانی بودند.

اگرچه رشد دستمزد طبقه متوسط ​​طبق استانداردهای تاریخی بالا است، اما با افزایش هزینه زندگی که در ماه آوریل 4.9 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته بود، مطابقت ندارد و زندگی کردن با همان سبک زندگی طبقه متوسط ​​قبلی را دشوارتر می کند. نسل ها انجام دادند.

فیلیپسون گفت: «دستمزدهای واقعی کاهش یافته است و این یک نگرانی برای کارگران است.

تاثیر تورم بر خانوارهایی با درآمد 100 هزار دلاری

تعاریف اقتصاددانان از طبقه متوسط ​​متفاوت است. طبق داده‌های اداره سرشماری، مرکز تحقیقاتی پیو طبقه متوسط ​​را به عنوان افرادی تعریف می‌کند که بین دو سوم تا دو برابر متوسط ​​درآمد خانوار آمریکایی که در سال 2021 70784 دلار بود، درآمد دارند. این بدان معناست که خانوارهای آمریکایی با درآمد کمتر از 47189 دلار و حداکثر 141568 دلار از نظر فنی شامل می شوند، اگرچه درآمد متوسط ​​​​تقریباً 90000 دلار است.

و با این حال، در طبقه متوسط، خانوارهایی با درآمد بین 50،000 تا 125،000 دلار، نسبت به وضعیت اقتصادی فعلی خود نسبتاً اطمینان دارند و هنوز هم حائل مالی برای استفاده دارند، آخرین تحقیقات موسسه بانک آمریکا نشان می دهد.

آرون لوین، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت: ثبات شغلی ارتباط زیادی با آن دارد.

تورم بر اکثر آمریکایی ها سنگینی می کند

کوتلیکوف از دانشگاه بوستون گفت: جدای از وضعیت شغلی خود، حتی افرادی که منابع مشابهی دارند بسته به محل زندگی خود، اعم از اینکه وام مسکن یا دانشجویی دارند، مزایای فدرال دریافت می کنند یا عوامل دیگر، با تأثیرات تورم متفاوتی روبرو هستند.

اما در کل، تقریباً همه خانوارها در تعدیل عادات خرج کردن خود به کندی عمل کرده اند، حتی با افزایش قابل توجه قیمت ها، که آنها را از نظر مالی بدتر کرده است، طبق گزارش اخیر “ساخت پایان کار” توسط اداره حمایت مالی از مصرف کننده.

با افزایش انقباض فدرال رزرو، نرخ کارت های اعتباری به بالاترین حد خود می رسد

در عوض، آمریکایی‌ها برای حفظ هزینه‌های خود در پس‌انداز خود فرو می‌روند، با نرخ پس‌انداز شخصی 4.1 درصد که نشان دهنده کاهش 0.4 درصدی نسبت به ماه مارس است.

در عین حال، آنها برای پر کردن شکاف به کارت‌های اعتباری تکیه می‌کنند و موجودی‌ها اکنون تقریباً 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در مجموع، بسیاری از آمریکایی‌ها – صرف نظر از وضعیت اقتصادی آنها – در صورت رکود از نظر مالی آسیب‌پذیر می‌شوند.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.