پیو نشان می دهد که کاربران برتر توییتر از زمان خرید ماسک کمتر پست می گذارند

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، تغییراتی را در ویژگی پیام‌های مستقیم این پلتفرم از جمله معرفی رمزگذاری اعلام کرد.

STR | نورعکس | گتی ایماژ

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، کاربران قدرتمند توییتر همچنان به این اپلیکیشن می آیند، اما از زمان خرید ایلان ماسک در اواخر سال گذشته، تعداد کمتری در آن پست می گذارند.

نویسندگان این نظرسنجی روز چهارشنبه نوشتند: «تحلیل جدید مرکز از رفتار واقعی در سایت نشان می‌دهد که فعال‌ترین کاربران قبل از خرید ماسک – که به عنوان ۲۰ درصد برتر از نظر حجم توییت‌ها تعریف می‌شوند – در ماه‌های پس از آن کاهش قابل توجهی داشته‌اند.» میانگین تعداد توییت‌های این کاربران در ماه پس از خرید حدود 25 درصد کاهش یافت.

علاوه بر این، حدود شش نفر از هر ده بزرگسال آمریکایی که در سال گذشته از توییتر استفاده کرده‌اند، گفته‌اند که اخیراً از این سرویس وقفه داشته‌اند و یک چهارم این گروه اعلام کردند که یک سال دیگر از توییتر استفاده نخواهند کرد.

داده‌های جدید بر چالش‌های پیش روی مدیرعامل جدید توییتر، لیندا یاکارینو، که جایگزین ماسک می‌شود، تاکید می‌کند. او سرویس شبکه های اجتماعی بیمار را که در چند ماه گذشته به دلیل نگرانی از رونق محتوای نژادپرستانه و در غیر این صورت نامناسب پس از تصاحب ماسک، تعدادی از تبلیغ کنندگان را از دست داده است، در اختیار خواهد گرفت.

یاکارینو که اخیراً از سمت خود به عنوان مدیر تبلیغات جهانی NBCUniversal استعفا داده است، باید روابط خود را با تبلیغ‌کنندگان توییتر ترمیم کند و به تعدیل محتوا پی ببرد. او روز سه شنبه در مصاحبه ای با CNBC اذعان کرد که ماسک نیروی کار شرکت را حدود 80 درصد کاهش داده و به حدود 1500 کارمند رسانده و از شر برخی از افرادی که باید نگه می داشت خلاص شده است.

ماسک گفت: «زمان‌های ناامیدکننده نیازمند اقدامات ناامیدکننده هستند. بنابراین شکی وجود ندارد که برخی از افرادی که رها شدند احتمالاً نباید رها می شدند.»

نظرسنجی پیو همچنین نشان داد که بیشتر محتوای توییتر توسط گروه کوچکی از کاربران قدرتمند تولید می‌شود.

در این نظرسنجی آمده است: «از زمان خرید ماسک، 20 درصد از بزرگسالان آمریکایی در سایت، 98 درصد از تمام توییت‌های این گروه را تولید کرده‌اند.

پس از درخواست برای اظهار نظر، توییتر با ایموجی متداول خود در حال حاضر پاسخ داد.

تماشا کردن: ایلان ماسک در مورد مدیرعامل جدید توییتر