پورشه 24 میلیون دلار در “سوخت الکترونیکی” برای اتومبیل های اسپرت سنتی سرمایه گذاری کرده است

پورشه 911 Speedster در نمایشگاه اتومبیل پاریس در 4 اکتبر 2018 در پاریس ارائه می شود.

کریستف آرکامبول | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

خودروساز آلمانی پورشه در حال سرمایه گذاری در حدود 24 میلیون دلار در تولید “سوخت های الکترونیکی” است که به گفته مقامات ، یک سوخت خنثی از نظر آب و هوا برای جایگزینی بنزین در خودروهای غیر الکتریکی است.

تولید چنین سوختی به این شرکت و به طور بالقوه دیگر خودروسازان راهی برای ادامه تولید وسایل نقلیه مانند خودروی اسپرت 911 پورشه با موتور سنتی در کنار ، یا بهتر از آن ، یک مدل الکتریکی جدید است. در حالی که وسایل نقلیه الکتریکی می توانند عملکرد فوق العاده ای ارائه دهند ، پویایی رانندگی وسایل نقلیه با موتورهای سنتی متفاوت است.

مایکل استینر ، مدیر تحقیقات پورشه و توسعه ، چهارشنبه در طی یک رویداد رسانه ای مجازی گفت.

مقامات گفتند كه سوخت های الكترونیكی می توانند مانند بنزین عمل كنند و به دارندگان وسایل نقلیه فعلی و كلاسیك راه دوستانه تری برای رانندگی می دهند. همچنین می تواند از زیرساخت های سوخت رسانی مشابه سوخت های فعلی به جای میلیارد ها سرمایه گذاری برای زیرساخت های جدید برای وسایل نقلیه الکتریکی استفاده کند.

این اطلاعیه تغییری در هدف پورشه ایجاد نمی کند که نیمی از مدل های پورشه تا سال 2025 به فروش برسد تا برقی شود ، از جمله خودروهای هیبریدی تمام برقی و پلاگین.

پورشه ، متعلق به فولکس واگن ، از سرمایه گذاری در همکاری با واحد انرژی های تجدید پذیر زیمنس و سایر شرکت های بین المللی مانند شرکت انرژی AME و شرکت نفت ENAP از شیلی خبر داد. این کارخانه شامل توسعه و اجرای نیروگاهی در شیلی است که انتظار می رود “اولین کارخانه یکپارچه تجاری در مقیاس صنعتی” برای تولید سوختهای خنثی آب و هوا مصنوعی ، که به آن سوخت های الکترونیکی نیز می گویند ، تولید شود.

پروژه آزمایشی انتظار می رود تولید سوخت الکترونیکی در کارخانه از اوایل سال 2022 آغاز شود. انتظار می رود پورشه مشتری اصلی سوخت سبز باشد ، با استفاده از وسایل نقلیه برای اتومبیلرانی و مراکز تجربه رانندگی آن.

نیروگاه و فرآیند آن از طریق انرژی باد تجدیدپذیر تأمین می شود ، به همین دلیل شیلی همراه با “شرایط آب و هوایی عالی” برای نیروگاه انتخاب شد.

سوخت های الکترونیکی با یک فرآیند پیچیده با استفاده از آب ، هیدروژن و دی اکسید کربن تولید می شوند. طبق گفته مقامات ، CO2 از هوا فیلتر شده و با هیدروژن آب ترکیب شده و متانول مصنوعی تولید می کند. نتیجه این کار “متانول تجدیدپذیر” است که به گفته شرکت ها می تواند با استفاده از فناوری MTG (متانول به بنزین) به بنزین تبدیل شود تا توسط Exxon Mobil مجوز و پشتیبانی شود.

تنها تولید گازهای گلخانه ای از این وسایل نقلیه کربنی است که در ابتدا برای تولید سوخت مصنوعی از هوا خارج می شود. وسایل نقلیه هنوز برای روغن کاری موتور نیاز به استفاده از روغن دارند.