پاول، رئیس فدرال رزرو می‌گوید برای مهار تورم، نرخ‌ها ممکن است به اندازه‌ای که انتظار می‌رود افزایش پیدا نکنند

جروم پاول: کسادی بازار کار احتمالاً عامل مهمی در تورم خواهد بود

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز جمعه گفت که فشارهای موجود در بخش بانکی می‌تواند به این معنا باشد که نرخ‌های بهره برای کنترل تورم لازم نیست آنقدر بالا باشد.

رئیس بانک مرکزی در سخنرانی در یک کنفرانس پولی در واشنگتن دی سی خاطرنشان کرد که ابتکارات فدرال رزرو برای مقابله با مشکلات بانک‌های متوسط ​​استفاده می‌شود تا بدترین سناریوها را متوقف کند.

اما او خاطرنشان کرد که مشکلات بانک سیلیکون ولی و سایرین هنوز می تواند در اقتصاد بازتاب پیدا کند.

وی به عنوان بخشی از یک پانل در مورد این موضوع گفت: “ابزارهای ثبات مالی به آرام کردن شرایط در بخش بانکی کمک کرد. از سوی دیگر، تحولات در آنجا به شرایط سخت تر اعتبار کمک می کند و احتمالا بر رشد اقتصادی، استخدام و تورم تاثیر می گذارد.” سیاست های پولی.

وی افزود: “بنابراین، در نتیجه، نرخ سیاست ما ممکن است نیازی به افزایش آنقدر نداشته باشد که در غیر این صورت برای دستیابی به اهدافمان افزایش می یابد.” البته میزان آن بسیار نامشخص است.»

پاول با بازارهایی صحبت کرد که عمدتا انتظار داشتند فدرال رزرو در نشست ژوئن خود از سلسله افزایش نرخ بهره که در مارس 2022 آغاز شده بود فاصله بگیرد. با این حال، قیمت گذاری نوسان داشته است زیرا مقامات فدرال رزرو تأثیر این سیاست را بر تورم می سنجند و خواهند داشت. در تابستان سال گذشته در بالاترین سطح 41 سال گذشته بود.

پاول گفت که تورم هنوز خیلی بالاست.

او در طی یک فروم که بن برنانکی، رئیس سابق فدرال رزرو نیز در آن حضور داشت، گفت: “بسیاری از مردم در حال حاضر برای اولین بار در زندگی خود تورم بالایی را تجربه می کنند. این یک عنوان نیست که بگوییم واقعا آن را دوست ندارند.”

ما فکر می‌کنیم که شکست در کاهش تورم نه تنها درد را طولانی‌تر می‌کند، بلکه در نهایت هزینه‌های اجتماعی بازگشت به ثبات قیمت‌ها را افزایش می‌دهد و صدمات بیشتری را به خانواده‌ها و کسب‌وکارها وارد می‌کند، و ما قصد داریم با ثابت قدم ماندن از آن جلوگیری کنیم. به دنبال اهداف خود باشیم.»

پاول سیاست فعلی فدرال رزرو را “محدود کننده” توصیف کرد و گفت که تصمیمات آینده به جای اینکه یک دوره از پیش تعیین شده باشد، وابسته به داده خواهد بود. کمیته بازار آزاد فدرال نرخ استقراض معیار خود را از نزدیک به صفر که از روزهای اولیه همه‌گیری کووید در آن قرار داشت، به هدف 5 تا 5.25 درصد افزایش داده است.

مقامات تاکید کرده‌اند که افزایش نرخ‌ها با یک سال یا بیشتر تاخیر انجام می‌شود، بنابراین اقدامات سیاست‌گذاری به طور کامل در اقتصاد پخش نشده است.

پاول گفت: “ما هیچ تصمیمی در مورد میزان مناسب بودن بودجه سیاست اضافی نگرفته ایم. اما همانطور که اشاره کردم با توجه به اینکه چقدر پیشرفت کرده ایم، می توانیم به داده ها و چشم انداز در حال تحول نگاه کنیم.”

سیاست پولی تا حد زیادی به سمت سرد کردن بازار کار گرمی تنظیم شده است که در آن نرخ بیکاری 3.4 درصدی فعلی به پایین‌ترین سطح از سال 1953 رسیده است. هدف محدوده

اقتصاددانان، از جمله آنها در خود فدرال رزرو، مدت‌ها پیش پیش‌بینی می‌کردند که افزایش نرخ بهره، اقتصاد را حداقل در اواخر سال جاری به رکودی کم عمق خواهد کشاند. بر اساس گزارش یک ردیاب فدرال رزرو آتلانتا، تولید ناخالص داخلی با سرعت کمتر از حد انتظار 1.1 درصد در سه ماهه اول رشد کرد، اما در مسیر رشد 2.9 درصدی در سه ماهه دوم قرار دارد.

پاول در همان روزی صحبت کرد که فدرال رزرو نیویورک تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد نرخ بهره خنثی بلندمدت – نرخی که نه محدودکننده است و نه محرک – اساساً در سطوح بسیار پایین، علی‌رغم افزایش تورم دوران همه‌گیری، بدون تغییر است.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک در اظهارات آماده شده گفت: مهم این است که هیچ مدرکی مبنی بر پایان دوره نرخ های بهره طبیعی بسیار پایین وجود ندارد.