پالانتیر دو سال پس از خرید شمش، 50 میلیون دلار سرمایه گذاری طلا را کنار می گذارد

الکس کارپ، مدیرعامل پالانتیر، در روز دوم مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس.

استفان ورموت | بلومبرگ | گتی ایماژ

در آگوست 2021، فروشنده نرم افزار تجزیه و تحلیل داده ها پالانتیر بیش از 50 میلیون دلار شمش طلای 100 اونسی خرید. کمتر از دو سال بعد، پالانتیر با این فلز گرانبها خداحافظی کرد.

پالانتیر در پرونده مالی سه ماهه اول خود در روز سه شنبه گفت: “در طول سه ماه منتهی به 31 مارس 2023، شرکت تمام شمش های طلای خود را به مبلغ 51.1 میلیون دلار فروخت.” این شرکت گفت که این فروش منجر به “منفعت واقعی غیر قابل توجه” در بیانیه عملیات خود شده است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

گلدمن ساکس می گوید که بازده بانک های منطقه ای به طور نجومی (در حال حاضر) مطمئن هستند

CNBC Pro

در زمان سرمایه گذاری Palantir در طلا، بازار در نقطه بسیار متفاوتی قرار داشت. سهام ماه ها تا اوج خود فاصله داشت، کریپتو در حال پرواز بود و نرخ بهره نزدیک به صفر بود. سایر شرکت‌های فناوری پول نقد را به سرمایه‌گذاری‌های سهام و حتی بیت‌کوین وارد می‌کردند، اما Palantir مسیر محافظه‌کارانه‌تری را برای پارک کردن مقداری از پول نقد اضافی خود انتخاب کرد.

پالانتیر در آن زمان دلیل خرید طلا را نگفته بود و تنها اشاره کرد که شمش‌ها “در شمال شرقی ایالات متحده واقع شده‌اند” و این شرکت می‌تواند “شمش‌های طلای ذخیره‌شده در این مرکز را در هر زمانی با اطلاع معقول در اختیار فیزیکی قرار دهد.” “

در آخرین پرونده خود، این شرکت هیچ توضیحی در مورد دلیل فروش ارائه نکرد و سخنگوی بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

پالانتیر به عنوان پوششی در برابر تورم، شرط بندی هوشمندانه ای انجام داد.

قیمت مواد غذایی و انرژی که تا اواسط سال 2021 در حال افزایش بود، تا اواسط سال 2022 افزایش یافت و شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژوئن به 9.1 درصد رسید. این تعداد از آن زمان به طور پیوسته کاهش یافته است و در ماه گذشته به 4.9 درصد رسیده است که کندترین سرعت از آوریل 2021 است.

قیمت طلا از اوایل آگوست 2021 بیش از 12 درصد افزایش یافته است، در حالی که S&P 500 در همان بازه زمانی حدود 6 درصد کاهش داشته است.

اما طلا به عنوان جایگزینی برای پول نقد جذابیت خود را برای بسیاری از سرمایه گذاران در محیط افزایش نرخ بهره از دست می دهد، زیرا ناگهان پولی در اوراق قرضه دولتی و محصولات پس انداز با بازده بالا به دست می آید.

طبق پرونده سه ماهه، پالانتیر دوره را با 1.62 میلیارد دلار اوراق بهادار خزانه داری ایالات متحده به پایان رساند که بیش از نیمی از پول نقد، معادل و سرمایه گذاری های کوتاه مدت آن را تشکیل می داد. بر اساس گزارش سالانه آن، این رقم در پایان سال 2022 به صفر رسیده است.

در پرونده پالانتیر آمده است: «معادل نقدی عمدتاً شامل وجوه بازار پول و اوراق بهادار خزانه داری ایالات متحده با سررسید اصلی سه ماهه یا کمتر است که عمدتاً در مؤسسات مالی ایالات متحده سرمایه گذاری می شود.

این افشا یک هفته پس از آن صورت می گیرد که فدرال رزرو نرخ پایه خود را 0.25 درصد دیگر افزایش داد، که دهمین افزایش آن در کمی بیش از یک سال است، به محدوده هدف 5٪ -5.25٪، بالاترین میزان از اوت 2007.

سهام Palantir در روز سه‌شنبه پس از گزارش این شرکت درآمد و درآمدی که بالاتر از برآوردهای تحلیلگران بود، 23 درصد افزایش یافت. سهام روز چهارشنبه 4.4 درصد دیگر افزایش یافت و به 9.99 دلار رسید.

تماشا کردن: مدیر عامل Palantir در مورد ارزش واقعی در هوش مصنوعی صحبت می کند

مدیر عامل Palantir: ارزش واقعی در هوش مصنوعی تلاقی اخلاق تجاری و مدل های زبان بزرگ خواهد بود