پارامونت گلوبال سود سهام را کاهش می‌دهد و درآمد را از دست می‌دهد

در این تصویر، لوگوی Paramount Global بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند نمایش داده می شود.

رافائل هنریکه | تصاویر SOPA | راکت | گتی ایماژ

پارامونت گلوبال روز پنجشنبه پس از گزارش درآمد و درآمدی که برآوردهای تحلیلگران را از دست داد و سود سه ماهه خود را کاهش داد، تا 28 درصد کاهش یافت.

سهام ممکن است در مسیر بدترین روز خود از زمان ادغام Viacom و CBS در دسامبر 2019 باشد.

مدیر اجرایی باب باکیش در بیانیه ای گفت: این شرکت سود سهام خود را از 24 سنت به ازای هر سهم به 5 سنت کاهش داد تا “توانایی خود را در ارائه ارزش بلندمدت برای سهامداران خود در حالی که به سمت سودآوری جریان می‌رویم افزایش دهد.”

این اولین بار از سال 2009 است که پارامونت سود سهام خود را کاهش می دهد. پارامونت انتظار دارد سالانه 500 میلیون دلار پس انداز نقدی از کاهش سود سهام پس انداز کند. پارامونت دارای نسبت اهرم خالص بدهی 6.8 برابر سود قبل از استهلاک، بهره، استهلاک و مالیات است. به گفته شرکت تحقیقاتی Atlantic Equities، اگر بدهی های بازنشستگی در نظر گرفته شود، این بالون به 8.1 برابر EBITDA می رسد.

درآمد تلویزیون سنتی پارامونت گلوبال، که شامل CBS و شبکه های کابلی آن مانند MTV، Comedy Central و Nickelodeon است، در سه ماهه 8 درصد کاهش یافت و به 5.2 میلیارد دلار رسید. بخش استودیو فیلم این شرکت کاهش 6 درصدی درآمد سالانه خود را گزارش کرد.

شرکت‌های رسانه‌ای در تلاش هستند تا درآمدهای سنتی تلویزیون را جایگزین کنند، زیرا مشتریان هر سه ماهه آن را لغو می‌کنند، با درآمد پخش جریانی در حالی که کسب‌وکارهای مستقیم به مصرف‌کننده را ایجاد می‌کنند. باکیش گفت که این شرکت قصد دارد دارایی های غیر اصلی را واگذار کند زیرا هدف آن افزایش جریان نقدی آزاد و توقف ضررهای جریان تا پایان سال 2024 است.

باکیش گفت که امسال بیشترین ضرر را برای تجارت استریم پارامونت گلوبال به همراه خواهد داشت.

درآمد جریانی از Paramount+ و Pluto TV، سرویس رایگان تبلیغاتی این شرکت، با 39 درصد افزایش به 1.5 میلیارد دلار رسید. اما زیان مستقیم به مصرف کننده از 456 میلیون دلار در سال گذشته به 511 میلیون دلار افزایش یافت.

پارامونت همچنین در سه ماهه اول 1.67 میلیارد دلار از محتوای حذف شده در نتیجه ترکیب Paramount+ با Showtime در یک پلتفرم پخش واحد ایالات متحده، هزینه های کاهش ارزش را دریافت کرد.

طبق گزارش Refinitiv، در اینجا نتایج سه ماهه ای است که شرکت گزارش کرده است، در مقابل برآوردهای تحلیلگران:

  • درآمد: 7.27 میلیارد دلار در مقابل 7.42 میلیارد دلار مورد انتظار
  • سود هر سهم: 9 سنت در مقابل 17 سنت مورد انتظار

پارامونت گلوبال قصد دارد تا اواخر سال جاری اکثریت سهام BET را بفروشد. سال گذشته تلاش کرد تا شرکت انتشاراتی Simon & Schuster را واگذار و ادغام کند، اما این معامله توسط قانون‌گذاران ایالات متحده مسدود شد.

باکیش در تماس با درآمد گفت که این شرکت فرآیند فروش Simon & Schuster را از سر گرفته است. ناوین چوپرا، مدیر مالی شرکت پارامونت در این تماس گفت که پارامونت امیدوار است تا پایان سال قراردادی را برای فروش ناشر اعلام کند.

تماشا کنید: به گفته معاون استراتژی محتوا در Box Office Pro، پارامونت از نظر ترازنامه موقعیت خوبی دارد.

دانیل لوریا می‌گوید که پارامونت با توازن بین استریمینگ و فیلم‌های اول سینما در موقعیت خوبی به نظر می‌رسد