ویرجین گالاکتیک ۲۵ می را برای اولین پرواز فضایی پس از برانسون هدف قرار می دهد

هواپیمای حامل VMS Eve مدت کوتاهی پس از انتشار VSS Unity در پس‌زمینه دیده می‌شود که موتور خود را روشن می‌کند و در جریان چهارمین آزمایش پرواز فضایی شرکت، Unity 22، حامل ریچارد برانسون بنیانگذار در 11 ژوئیه 2021، شتاب می‌گیرد.

ویرجین گالاکتیک

ویرجین گالاکتیک او در 25 می برای پرتاب فضایی بعدی خود، که هم اولین پرواز آن در نزدیک به دو سال از زمان بنیانگذار پرواز سر ریچارد برانسون و هم آخرین مرحله برنامه ریزی شده قبل از شروع خدمات تجاری است، هدف قرار داده است.

این ماموریت که Unity 25 نام دارد، پنجمین پرواز فضایی شرکت تا به امروز است که از بندر فضایی آمریکا در نیومکزیکو پرتاب می شود. این یک پرواز «ارزیابی نهایی» است، با شش کارمند Virgin Galactic برای سفری کوتاه به لبه فضا.

این به‌روزرسانی پس از یک دوره بازسازی طولانی‌تر از حد انتظار برای فضاپیمای این شرکت ارائه می‌شود: چند ماه پس از پرواز برانسون، و پس از تحقیقات FAA در مورد یک اتفاق ناگوار در طول سفر او، این شرکت عملیات را برای چیزی که در نظر گرفته شده بود «هشت تا» باشد، متوقف کرد. پروسه 10 ماهه – اما در عوض نزدیک به 16 ماه طول کشید.

پس از اعلام این خبر، سهام ویرجین گالاکتیک در معاملات پیش از بازار روز چهارشنبه حدود 5 درصد افزایش یافت. این شرکت در اوایل این ماه نتایج سه ماهه اول خود را گزارش کرد که نشان می‌دهد با تأمین بودجه توسعه و گسترش ناوگان فضاپیماهای خود، خسارات بیشتری را نشان می‌دهد.

برای دریافت نسخه های هفتگی خبرنامه سرمایه گذاری در فضا CNBC اینجا ثبت نام کنید.

خلبانان داخلی مایک ماسوچی و سی جی استورکو با فضاپیمای VSS Unity پرواز خواهند کرد، در حالی که جمیل جانجوا و نیکولا پیسیله با هواپیمای حامل VMS Eve پرواز خواهند کرد. در کابین مسافران، مربی ارشد فضانورد، بث موزس، و همچنین مربی فضانورد، لوک میس، مدیر ارشد مهندسی کریستوفر هوی، و مدیر ارشد ارتباطات داخلی جمیلا گیلبرت، حضور خواهند داشت.

رویکرد Virgin Galactic به گردشگری فضایی این است که تا ارتفاع حدود 40000 فوتی پرواز کند، فضاپیما را آزاد کند و موتور آن را برای بالا رفتن از 80 کیلومتر (یا حدود 262000 پا) – ارتفاعی که ایالات متحده به عنوان مرز فضا می شناسد – روشن کند.

این نوع پرواز فضایی که به عنوان زیر مداری شناخته می‌شود، برخلاف پروازهای مداری بسیار طولانی‌تر، دشوارتر و گران‌تر که توسط اسپیس ایکس ایلان ماسک انجام می‌شود، چند دقیقه بدون وزن به مسافران می‌دهد. پس از پرواز با هواپیمای شخصی خود در سال 2021، برانسون به CNBC گفت که امیدوار است با SpaceX پرواز کند.

بسته به نتیجه و داده های جمع آوری شده از Unity 25، این شرکت قصد دارد اولین ماموریت تجاری خود را در اواخر ژوئن انجام دهد.

گردشگری فضایی یک بازار خاص است، پس چرا Virgin Galactic، SpaceX و Blue Origin روی آن شرط بندی می کنند؟