وکیل می گوید که ترامپ در دادگاه مدنی تجاوز جنسی ای. جین کارول شهادت نخواهد داد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، هواپیمای خود “ترامپ فورس وان” را در 1 می 2023 در آبردین، اسکاتلند در فرودگاه آبردین پیاده می کند.

جف جی میچل | گتی ایماژ

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، جو تاکوپینا، وکیل او روز سه‌شنبه به یک قاضی فدرال گفت که دونالد ترامپ در دادگاه مدنی که E. Jean Carroll نویسنده، رئیس‌جمهور سابق را به تجاوز و افترا متهم می‌کند، شهادت نخواهد داد.

حضور ترامپ در محاکمه که هفته گذشته آغاز شد، قبلاً یک سوال باز بود. تاکوپینا به قاضی لوئیس کاپلان گفته بود که ترامپ «در طول دادگاه» درباره برنامه‌هایش تصمیم خواهد گرفت.

در حالی که وکلای ترامپ در دادگاه فدرال منهتن از او دفاع می‌کردند، رئیس‌جمهور سابق خود به اسکاتلند سفر کرده بود، جایی که روز دوشنبه در یک زمین گلف جدید شکست خورد.

در همین حال، کارول روز دوشنبه سومین و آخرین روز شهادت خود را در محاکمه به پایان رساند، که بر ادعاهای او مبنی بر تجاوز ترامپ به او در یک فروشگاه بزرگ در شهر نیویورک در دهه 1990 و سپس بدنام کردن او زمانی که سال ها بعد داستان خود را علنی کرد، متمرکز است.

کارول تحت بازجویی طولانی مدت از سوی تاکوپینا، به سوالاتی درباره تصمیمش برای عدم تماس با پلیس پس از حمله ادعایی و تمجیدهای بعدی او از واقعیت شوی سابق ترامپ، “شاگرد” پاسخ داد.

روز سه‌شنبه، لیزا برنباخ، دوست دیرینه کارول، شهادت داد که کارول تنها «دقایقی» پس از اینکه گفته می‌شود در رختکن در برگدورف گودمن مورد تعرض قرار گرفته بود، با او تماس گرفته بود.

برنباخ به نقل از NBC شهادت داد: “من گفتم “ژان، او به تو تجاوز کرده است. تو باید به پلیس بروی.” او گفت: “نه، نه، من نمی خواهم به پلیس بروم.”

ترامپ حمله به کارول را رد کرده است.

یکی دیگر از شاهدان، جسیکا لیدز، روز سه شنبه در شهادت ادعا کرد که ترامپ در دهه 1970 او را در یک هواپیما دست زده است. ترامپ ادعای لیدز را رد کرده است.