واکسن کووید برای افراد فاقد بیمه پس از اورژانس بهداشت عمومی رایگان است

یک کارمند بهداشتی در روز چهارشنبه، 26 ژانویه 2022، دوز واکسن Pfizer-BioNTech Covid-19 را در یک کلینیک واکسیناسیون در کتابخانه موسسه پی بادی در پی بادی، ماساچوست، آماده می کند.

ونسا لروی | بلومبرگ | گتی ایماژ

آمریکایی‌های بدون بیمه هنوز هم می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای به واکسن‌های کووید-19 دسترسی داشته باشند، حتی اگر وضعیت اضطراری بهداشت عمومی ایالات متحده به پایان رسیده است.

دولت بایدن روز پنجشنبه اعلامیه اضطراری 3 ساله را لغو کرد که به دولت این امکان را می‌داد تا مزایای شبکه ایمنی اجتماعی و واکسن‌ها، آزمایش‌ها و درمان‌های رایگان کووید را در طول همه‌گیری ارائه کند.

اما در دسترس بودن و هزینه آن واکسن‌ها در واقع توسط دولت فدرال واکسن‌های رایگان تعیین می‌شود، نه اورژانس بهداشت عمومی.

این بدان معناست که افراد با یا بدون بیمه مجبور نخواهند شد تا زمانی که این ذخیره وجود داشته باشد از جیب خود برای جابجایی کووید پرداخت کنند..

به گفته مرکز پیشگیری از کنترل بیماری، ارائه‌دهندگان واکسن‌های کووید فدرال نمی‌توانند بر اساس وضعیت بیمه افراد، هزینه‌ای را از بیماران دریافت کنند یا از واکسن آن‌ها خودداری کنند.

دولت بایدن ژوئیه گذشته 171 میلیون میکرون تقویت کننده کووید را سفارش داد. CDC می گوید از آن زمان، حدود 56 میلیون آمیکرون واکسن انجام شده است.

با این کار بیش از 100 میلیون عکس رایگان در دسترس عموم قرار می گیرد. دولت تخمین می زند که عرضه می تواند تا پاییز ادامه یابد.

«هنوز دوزهای بسیار زیادی باقی مانده است. جن کیتس، معاون ارشد KFF، یک سازمان تحقیقاتی سیاست سلامت، گفت: همانطور که می دانید، جذب تقویت کننده خیلی خوب نبوده است.

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

اما اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها حتی پس از تمام شدن انبارهای دولت فدرال، مجبور نخواهند شد برای واکسن‌های کووید از جیب خود هزینه کنند.

دولت به محض پایان یافتن این واکسن، توزیع واکسن کووید را به بازار خصوصی منتقل خواهد کرد.

یعنی سازندگان واکسن فایزر و مدرنا واکسن های خود را مستقیماً به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی با قیمت حدود 130 دلار به ازای هر دوز می فروشند – که تقریباً پنج برابر بیشتر از قیمت های فعلی است.

آمریکایی‌های بیمه‌شده می‌توانند بدون نیاز به پرداخت از جیب خود به واکسن‌های کووید به عنوان بخشی از پوشش خود دسترسی داشته باشند.

بیمه‌گران خصوصی و برنامه‌های مدیکر و مدیکید که توسط دولت اداره می‌شود، ملزم به پوشش تمام واکسن‌های توصیه‌شده توسط CDC هستند.

اما برای آمریکایی‌هایی که بیمه نیستند، برنامه‌های فدرال و شرکت‌ها به دنبال پر کردن شکاف هستند.

هنوز سؤالات برجسته ای در مورد اینکه این تلاش ها چگونه خواهد بود وجود دارد.

آنچه تاکنون در مورد آن برنامه ها می دانیم در اینجا آمده است:

برنامه واکسن برای کودکان

برنامه واکسن‌ها برای کودکان CDC، واکسن‌های رایگان کووید را برای کودکانی که خانواده‌ها یا مراقبانشان پس از انتقال واکسن‌ها به بازار تجاری قادر به خرید آن نیستند، ارائه می‌کند.

کودکان و نوجوانان 19 ساله یا کمتری که بیمه نیستند، فاقد بیمه هستند یا واجد شرایط Medicaid هستند، واجد شرایط برنامه دائمی VFC هستند.

آن برنامه در حال حاضر واکسن رایگان برای سایر بیماری ها ارائه می دهد، مانند سرخک و آبله مرغان.

تصمیم CDC برای گنجاندن واکسن های کووید در برنامه واکسن رایگان برای حفظ دسترسی برای بسیاری از کودکان – به ویژه آنهایی که دیگر واجد شرایط برنامه های دیگر نخواهند بود، بسیار مهم است.

طبق گزارشی که در سال گذشته از سوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی منتشر شد، انتظار می‌رود که بیش از 5 میلیون کودک از طریق Medicaid یا برنامه بیمه سلامت کودکان بدون اورژانس بهداشت عمومی، بیمه سلامت خود را از دست بدهند.

برنامه دسترسی به پل HHS

دولت بایدن پیشنهاد ایجاد یک برنامه دائمی مشابه VFC را برای بزرگسالان بیمه نشده ای که توانایی پرداخت واکسن کووید و واکسن برای سایر بیماری ها را ندارند، ارائه کرد. اما کنگره تاکنون این پیشنهاد را به قانون تبدیل نکرده است.

در همین حال، دولت ماه گذشته «برنامه دسترسی به پل HHS» را راه‌اندازی کرد، تلاشی موقت که به‌محض انتقال این محصولات به بازار تجاری، واکسن‌ها و درمان‌های رایگان کووید را برای آمریکایی‌های فاقد بیمه ارائه می‌دهد.

بر اساس این ترتیب، CDC به خرید واکسن‌های کووید با تخفیف ادامه می‌دهد و آنها را از طریق 64 بخش بهداشت ایالتی و محلی توزیع می‌کند.

این تلاش HHS از «تعهدات عمومی» تولیدکنندگان دارو برای ارائه واکسن‌ها و درمان‌های رایگان کووید برای افراد فاقد بیمه استفاده می‌کند. HHS از تولیدکنندگان انتظار دارد که به‌عنوان بخشی از این تعهدات، مستقیماً واکسن‌ها را به داروخانه‌ها عرضه کنند.

کیتس گفت که به نظر می رسد HHS به برنامه های کمک به بیمار جدید اعلام شده Pfizer و Moderna اشاره می کند که متعهد به ارائه واکسن ها و درمان های رایگان کووید برای افراد فاقد بیمه هستند.

کیتس به سی‌ان‌بی‌سی گفت: طبق درک من، HHS اساساً می‌گوید که هزینه‌های تجویز واکسن‌ها و درمان‌ها را به داروخانه‌ها پرداخت می‌کند، در حالی که تولیدکنندگان مستقیماً واکسن‌ها و درمان‌های رایگان را به عنوان بخشی از برنامه‌های کمک به بیمار خود در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌دهند.

فایزر و مدرنا نگفته اند که آیا واکسن های رایگان را به داروخانه ها عرضه خواهند کرد یا خیر.

کیتس گفت که برنامه دسترسی به پل به طور کلی “مطمئنا” به برخی از آمریکایی‌های بدون بیمه کمک خواهد کرد، اما افزود که هنوز “سنجش” این است که چه تعداد از افراد سود می‌برند و چه مدت این برنامه ادامه خواهد داشت.

برنامه های فایزر و مدرنا

فایزر و مدرنا هر دو قصد دارند برنامه های کمک به بیمار را برای واکسن های کووید خود راه اندازی کنند، اما این شرکت ها جزئیات کمی در مورد این تلاش ها ارائه کرده اند.

به گفته کلر هانان، مدیر اجرایی انجمن مدیران ایمن‌سازی، برنامه‌های دستیار بیمار معمولاً شامل داروخانه‌ها و سایر ارائه‌دهندگان واکسن می‌شوند که برای یک دارو به شرکت پول پرداخت می‌کنند.

او گفت که این ارائه دهندگان می توانند پس از تجویز آن به یک بیمار واجد شرایط، درخواست بازپرداخت هزینه آن دارو را به برنامه ارسال کنند.

به گفته سخنگوی این شرکت، برنامه کمک به بیمار فایزر به آمریکایی‌های فاقد بیمه واجد شرایط این امکان را می‌دهد که پس از انتقال واکسن‌ها به بازار تجاری به واکسن کووید آن به صورت رایگان دسترسی داشته باشند. فایزر در حال حاضر یک برنامه کمکی برای سایر داروهای خود در نظر گرفته است.

سخنگوی افزود، این شرکت اطلاعات بیشتری را در مورد روند درخواست برنامه کمک و دستورالعمل های واجد شرایط بودن در دسترس قرار خواهد داد.

مدرنا در ماه فوریه گفت که برنامه کمک به بیمارش پس از پایان اورژانس بهداشت عمومی اجرایی خواهد شد.

این شرکت بلافاصله به سوالات CNBC در مورد جزئیات بیشتر در مورد برنامه پاسخ نداد.

قانونگذاران و کارشناسان سیاست های بهداشتی به شدت از برنامه های کمک به بیمار به دلیل دشواری دسترسی و درک آنها انتقاد کرده اند.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که ارائه دهندگان همیشه نمی دانند که کدام بیماران برای آن برنامه ها بهترین هستند، زیرا اطلاعات واضحی در مورد واجد شرایط بودن و مزایا ندارند.

هانان گفت که شرکت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که افراد بدون بیمه می‌توانند به راحتی از طریق برنامه‌های کمک به بیمار خود به واکسن کووید رایگان دسترسی داشته باشند.

هانان به CNBC گفت: “اگر آن را چالش برانگیز کنید و آنها را مجبور کنید از حلقه های متعدد عبور کنند، احتمالا جذب واکسن به جایی نخواهد رسید که ما می خواهیم آن را ببینیم.”