وانت های سایز متوسط ​​تبدیل به جدیدترین میدان نبرد خودرو می شوند

تویوتا تاکوما تریل هانتر 2024

تویوتا

دیترویت – اندازه مهم است. فقط از بزرگترین خودروسازان آمریکا بپرسید.

آب کم عمق، جنرال موتورز و تویوتا از جمله کسانی هستند که به طور فزاینده ای به دنبال سرمایه گذاری در بخش رو به رشد وانت شاسی بلندهای سایز متوسط ​​هستند: وسایل نقلیه به اندازه ای بزرگ که قیمت بالایی داشته باشند اما به اندازه کافی کوچک برای محافظت از حاشیه سود.

پیکاپ‌های کوچک از کامیون‌های کار سطح پایه به مدل‌های گران‌قیمت، توانا و بسیار سودآوری تبدیل شده‌اند که می‌توانند بیش از 60000 دلار قیمت داشته باشند – مطابق با خودروهای لوکس BMW، Cadillac و دیگران.

جسیکا کالدول، مدیر اجرایی بینش در شرکت تحقیقاتی خودرو ادموندز، می‌گوید: «این فقط افراد با بودجه را هدف قرار نمی‌دهد، زیرا فکر می‌کنم این همان چیزی است که این بخش برای مدت طولانی وجود داشت. “کامیون ها با امکانات بیشتر، امکانات بیشتر و تاکید بیشتر بر طراحی زیباتر می شوند.”

وانت های سایز متوسط ​​از همتایان بزرگتر و فول سایز خود مانند فورد F-150، شورولت سیلورادو و تویوتا توندرا پیروی می کنند. آنها با هجوم انواع جدید لوکس و خارج از جاده و ویژگی های خاص، توانمندتر، بزرگتر و گرانتر شده اند.

فروش خودروهای سایز متوسط ​​از سال 2019 به بیش از 600000 وسیله نقلیه رسیده است، زیرا علاقه مصرف کنندگان از سدان های سنتی به خودروهای کاربردی مانند کراس اوورها، SUV ها و البته پیکاپ تراک ها دور شده است.

طبق گفته ادموندز، طی دهه گذشته، فروش وانت‌های سایز متوسط ​​سنتی بیش از دو برابر شده و به 4.4 درصد از فروش خودرو در ایالات متحده در سال گذشته رسیده است – از رقم ناچیز 1.6 درصدی در سال 2013 و بالاترین سطح از سال 2005.

S&P Global Mobility انتظار دارد که فروش پیکاپ‌های سایز متوسط ​​در سال‌های آینده همچنان به رشد خود ادامه دهد، اما به عنوان درصدی از سهم بازار ایالات متحده با 4.6 درصد در سال 2026 افزایش یابد.

میانگین قیمت پرداخت شده برای یکی از وسایل نقلیه نیز به همین ترتیب در حال افزایش است: طبق گزارش Edmunds، در طول دهه گذشته میانگین قیمت 53 درصد از حدود 28100 دلار به بیش از 42000 دلار افزایش یافته است. این رشد قیمت 3 واحد درصد قوی تر از کل صنعت است.

رقابت در حال افزایش است

بخش پیکاپ‌های سایز متوسط ​​از سه خودرو در حال تولید یک دهه پیش به هفت پیکاپ گازسوز از قبیل شورولت، فورد، جی‌ام‌سی، هوندا، جیپ، نیسان و تویوتا رسیده است. نیمی از برندها امسال خودروهای بازطراحی شده ای را معرفی کرده اند که انتظار می رود علاقه و رقابت در این بخش افزایش یابد.

تویوتا این هفته نسل چهارم پیکاپ تاکوما خود را یک هفته بعد معرفی کرد فورد موتور از رنجر بازطراحی شده خود برای ایالات متحده رونمایی کرد جنرال موتورز همچنین نسخه های بازطراحی شده ای از وانت های شورولت کلرادو و جی ام سی کانیون خود را که وارد نمایندگی ها می شوند، دارد.

2023 GMC Canyon AT4X Edition 1

جنرال موتورز

پاتریک فینگان، مدیر ارشد کامیون‌های GMC و شاسی‌بلندهای فول سایز، به CNBC گفت: «از نظر کامیون‌های سایز متوسط ​​واقعاً داغ‌تر از همیشه است. تلاش، انرژی و اشتیاق بسیار بیشتری وجود دارد [and] ایجاد شتاب در این بخش از آنچه تا به حال دیده ایم.”

در حالی که خودروسازان دیترویت بر فروش وانت های بزرگ تسلط دارند، تویوتا موتور با تاکوما خود پیشرو آشکار در فروش وانت های سایز متوسط ​​است.

به گزارش ادموندز، تویوتا از سال 2019، زمانی که فورد و جیپ دوباره وارد بازار شدند، تقریباً 40 درصد از سهم وانت های سایز متوسط ​​آمریکا را در اختیار داشته است. این در مقایسه با بیش از 60 درصد سهم بازار یک دهه پیش کاهش یافته است – علیرغم فروش تاکوما که از آن زمان تقریباً 150 درصد افزایش یافته است – زیرا خودروسازان رقیب کامیون‌های جدیدی را عرضه کردند.

این موقعیتی است که تویوتا قصد ندارد از آن چشم پوشی کند.[Tacoma] جوزف موزس، مدیر کل کامیون‌ها و خودروهای شاسی‌بلند تویوتا در آمریکای شمالی، گفت: هدف ما این است که این خودرو همچنان باقی بماند.

دنباله تویوتا جنرال موتورز است. ادموندز گزارش می دهد که سهم خودروساز دیترویت از بخش پیکاپ های سایز متوسط ​​ایالات متحده در سال گذشته حدود 19 درصد بوده است. استلانتیسجیپ گلادیاتور با 12.8 درصد و نیسان فرانتیر با 12.5 درصد. رنجر فورد با 9.4 درصد کاهش نسبت به سهم بازار 15 درصدی در سال قبل بود.

استفانی برینلی، تحلیلگر اصلی خودرو در S&P Global گفت: “من هیچ دلیل یا راهی نمی بینم که تسلط تویوتا در این بخش پایدار بماند.” “از سال 2017 کاهش یافته است … اما آنها هنوز بیش از 200000 واحد هستند. [annually]. هیچ کس دیگری حتی نزدیک نیست.”

استراتژی های متفاوت

حجم فروش خودروسازان حاکی از استراتژی های متفاوت آنها در بخش وانت های سایز متوسط ​​است.

تویوتا چیزی را که “تاکوما برای همه” می نامد، تبلیغ می کند و چندین گونه از مدل استاندارد خود را ارائه می دهد، از جمله نسخه دو در تاکوما، دو طول تخت متفاوت، و مدل جدید “Trailhunter” آفرود پیشرفته. همچنین تاکوما را با گیربکس دستی ارائه می دهد که در صنعت خودروسازی امروزی نادر است.

در همین حال، رقبای آن تعداد کابین و پیکربندی جعبه پیکاپ را که ارائه می‌کنند محدود کرده‌اند، و برای کاهش پیچیدگی، به پیکاپ‌های چهار در سایز متوسط ​​با گزینه یک تخته روی آورده‌اند.

بسیاری از گزینه‌های انتخابی سایز متوسط، سودآور هستند. مدیرعامل فورد، جیم فارلی، ماه گذشته به سرمایه‌گذاران گفت که انواع خاص – مانند مدل جدید رپتور پرفورمنس در سری رنجر فورد – تقریباً 80 درصد قطعات خود را با مدل‌های معمولی به اشتراک می‌گذارند، اما 30 درصد حاشیه سود بیشتری دارند.

قیمت Raptor از 56960 دلار شروع خواهد شد. این تقریباً 23000 دلار بیشتر از مدل پایه رنجر است.

فورد رنجر رپتور 2024

آب کم عمق

گرچن سائر، مدیر بازاریابی این پیکاپ فورد گفت: «رپتور در بالاترین سطح عرضه رنجر ما قرار خواهد گرفت. “این باعث افزایش قیمت کلی تراکنش ما برای Ranger خواهد شد.”

جنرال موتورز شورلت را به‌عنوان برند اصلی خود در بخش پیکاپ‌های سایز متوسط ​​به حساب می‌آورد، در حالی که GMC در مدل‌های بالاتر تخصص دارد.

Finnegan از GMC گفت که این برند انتظار دارد با طراحی مجدد Canyon مشتریان جدید خود را افزایش دهد. انتظار می‌رود که بخش عمده‌ای از آن در سطح بالایی از بازار با مدل‌های آفرود AT4 و AT4X GMC، که می‌توانند بالای 60000 دلار هر دو را افزایش دهند، پیش‌بینی می‌شود.

فینگان گفت: “این برای ما از نظر ورود به آن بخش و افزایش سهم خود یک اولویت است.” “من فکر می کنم احتمالاً می توان گفت که با همه ورودی های جدید در بخش، ما فکر می کنیم که این بخش رشد خواهد کرد.”