وال استریت نگران است که جنرال موتورز با سال 2023 سخت‌تر از آنچه که در انتظارش است روبرو شود

مری بارا، مدیر اجرایی شرکت جنرال موتورز، در طول جشنواره South by Southwest در آستین، تگزاس، 14 مارس 2023.

جردن ووندرهار | بلومبرگ | گتی ایماژ

دیترویت – تردیدها در مورد بقیه سال 2023 در وال استریت وجود دارد جنرال موتورز.

این شرکت روز سه شنبه انتظارات درآمد سه ماهه اول وال استریت را شکست داد و راهنمای سال 2023 خود را بالاتر از اجماع تحلیلگران افزایش داد، اما سرمایه گذاران سوالاتی را در مورد توانایی شرکت برای عملکرد در میان چالش های اقتصادی گسترده تر و صنعت خودروسازی که در حال عادی شدن است و دور از خودروهای گران قیمت و سود رکورددار است، مطرح می کنند.

این به توضیح این موضوع کمک می کند که چرا سهام جنرال موتورز تقریباً 6 درصد نسبت به گزارش سه ماهه اول جنرال موتورز تا چهارشنبه کاهش یافته است و هر سهم کمی بالاتر از 32 دلار معامله می شود. روز چهارشنبه پایین ترین قیمت بسته شدن سهام از اکتبر را به خود اختصاص داد و سهام با 26 درصد کاهش به بالاترین قیمت 52 هفته اخیر خود یعنی 43.63 دلار در هر سهم، رسید. سهام پس از بسته شدن روز پنجشنبه در 32.72 دلار برای سال 2.75 درصد کاهش یافت. (ویرایش شده)

دان لوی، تحلیلگر بارکلیز در یادداشتی برای سرمایه گذاران چهارشنبه گفت: “جنرال موتورز به انجام کارهای درست ادامه می دهد، اما ما معتقدیم عادی سازی چرخه و چالش ها در رمپ خودروهای برقی باعث ایجاد یک تز سرمایه گذاری سخت می شود.” برای سهام 3 تا 42 دلار در هر سهم.

تحلیلگران می گویند کاهش قدرت قیمت گذاری، نگرانی های نیروی کار و چالش ها در تولید خودروهای الکتریکی چالش های بزرگی را برای خودروساز دیترویت ایجاد خواهد کرد.

فشار قیمت گذاری

پل جاکوبسون، مدیر مالی جنرال موتورز، روز سه شنبه گفت که این شرکت انتظار دارد قیمت خودروهای جدید در مقایسه با سال گذشته ثابت بماند. او گفت که مصرف کنندگان به طور متوسط ​​50263 دلار برای هر وسیله نقلیه در ایالات متحده در طول سه ماهه پرداخت کردند که 1 درصد کاهش نسبت به سال قبل است.

همانطور که جان مورفی، تحلیلگر BofA Securities در یادداشتی سرمایه گذار با عنوان “شما از آن متنفرید، ما آن را دوست داریم: اجرا و افزایش قیمت، ضرب و شتم و افزایش قیمت ها را افزایش می دهد” اشاره کرد، قیمت های بالاتر خبر بدی برای مصرف کنندگان است اما برای خودروسازان عالی است.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

قیمت سهام جنرال موتورز از زمانی که مری بارا مدیرعامل این خودروساز در 15 ژانویه 2014 شد.

جنرال موتورز انتظارات درآمد تعدیل شده کل سال خود را در روز سه شنبه از 10.5 میلیارد دلار به 12.5 میلیارد دلار به محدوده 11 تا 13 میلیارد دلار افزایش داد. اما این نتایج نشان دهنده کاهشی بین 10 تا 24 درصد از حدود 14.5 میلیارد دلار درآمد تعدیل شده است که در سال 2022 گزارش کرده است.

کالین لانگان، تحلیلگر ولز فارگو، روز چهارشنبه افزایش راهنمایی های جنرال موتورز را “با توجه به خطرات قیمت گذاری، به ویژه در چین، و افزایش هزینه های فولاد، شگفت انگیز خواند.” او انتظارات قیمتی شرکت را که او آن را ” صعودی ” نامید، به عنوان نگرانی اصلی معرفی کرد.

جنرال موتورز در سال جاری نسبت به عدم تولید بیش از حد خودداری نشان داده است و به حفظ موجودی انبارها مطابق با تقاضا و افزایش قیمت ها کمک کرده است. این شرکت تولید وانت پیکاپ را در کارخانه ای در ایندیانا در اواخر سه ماهه متوقف کرد تا موجودی انبار را کمتر از سطح تاریخی نگه دارد.

با این حال، در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد اعتصاب اتحادیه، ممکن است در اواخر امسال به چنین موجودی نیاز داشته باشد.

تهدیدات اتحادیه

جنرال موتورز در حال نزدیک شدن به مذاکرات با کارگران اتومبیل متحد و اتحادیه کانادا Unifor است که پتانسیل توقف کار و افزایش هزینه های نیروی کار را به همراه دارد.

هزینه های نیروی کار معمولاً در نتیجه مذاکرات دوره ای سر به فلک نمی کشد، اما یک تیم رهبری جدید برای اولین بار در دهه های اخیر در UAW مستقر است و وعده مذاکرات بحث برانگیزتری را نسبت به تاریخ اخیر می دهد. رهبری جدید اتحادیه بر بسترهای اصلاح سازمان و ایستادگی در برابر خودروسازان دوید.

شاون فاین، رئیس جدید UAW در جریان یک کنوانسیون اتحادیه به اعضا گفت: «ما اینجا هستیم تا دور هم جمع شویم تا خود را برای جنگ علیه تنها دشمن واقعی آماده کنیم: شرکت‌های چند میلیارد دلاری و کارفرمایان که از دادن سهم منصفانه به اعضای ما خودداری می‌کنند. ماه گذشته در دیترویت “این یک روز جدید در UAW است.”

اعتصابات کارگری می تواند پرهزینه باشد و موجودی وسایل نقلیه را از بین ببرد. یک اعتصاب 40 روزه علیه جنرال موتورز در آخرین دور مذاکرات چهار سال پیش، حدود 3.6 میلیارد دلار در سال 2019 برای جنرال موتورز هزینه داشت که شامل 2.6 میلیارد دلار درآمد قبل از بهره و مالیات در سه ماهه چهارم بود.

مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز، روز سه‌شنبه به سرمایه‌گذاران گفت که این خودروساز در تلاش است تا “یک رابطه قوی با رهبری جدید ایجاد کند” اما از گمانه‌زنی درباره مذاکرات و انتظارات شرکت برای مذاکرات خودداری کرد.

“ما در تلاش هستیم تا مطمئن شویم که در حال ایجاد یک رابطه قوی با رهبری جدید هستیم، با آنها آشنا می شویم و مطمئن می شویم که چالش های کسب و کار را شناسایی می کنیم، و سپس برای حل مشکلات برای رسیدن به آن با یکدیگر همکاری می کنیم. یک مکان خوب،” او گفت.

سهام جنرال موتورز از زمانی که بارا در ژانویه 2014 مدیرعامل شد، 19.5 درصد کاهش یافت و از بالاترین رقم 67.21 دلاری که در معاملات روزانه در 5 ژانویه 2022 به دست آمد، 52 درصد کاهش یافت. پایین ترین قیمت آنها در دوران تصدی او 14.33 دلار برای هر سهم در 18 مارس 2020 بود.

– CNBC مایکل بلوم به این گزارش کمک کرد.

پل جاکوبسون، مدیر مالی جنرال موتورز، درباره درآمدهای سه ماهه اول، استراتژی قیمت گذاری خودروهای برقی