والر، رئیس فدرال رزرو در مورد نیاز به آزمایش های تغییرات آب و هوایی در بانک ها تردید دارد

کریستوفر والر، فرماندار فدرال رزرو ایالات متحده، در جریان یک رویداد Fed Listens در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، در روز جمعه، 23 سپتامبر 2022.

آل دراگو | بلومبرگ | گتی ایماژ

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز پنجشنبه در مورد نیاز به تمرکز ویژه بر نحوه آماده سازی بانک ها برای خطرات تغییرات آب و هوایی تردید کرد.

او ضمن اذعان به خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی، گفت که رویدادهای فاجعه باری مانند طوفان و سیل به طور کلی در اقتصاد ایالات متحده بازتاب ندارند. بنابراین، او گفت که انجام آزمایش‌های ویژه برای نحوه آماده‌سازی بانک‌ها برای چنین رویدادهایی احتمالاً نباید در حیطه اختیارات فدرال رزرو قرار گیرد.

والر در اظهارات آماده شده برای سخنرانی در مادرید گفت: «من نیازی به رفتار ویژه برای خطرات مرتبط با آب و هوا در پایش ثبات مالی و سیاست‌های ما نمی‌بینم». بر اساس آنچه تاکنون دیده‌ام، معتقدم که تمرکز بیش از حد بر ریسک‌های مرتبط با آب‌وهوا لازم نیست و فدرال رزرو باید بر روی ریسک‌های کوتاه‌مدت و مادی بیشتر در راستای وظایف خود تمرکز کند.»

با این وجود، فدرال رزرو پیش از این به شش بانک بزرگ کشور دستور داده است تا برنامه هایی را برای نحوه واکنش آنها به رویدادهای مرتبط با آب و هوا نشان دهند.

اگرچه جدا از آزمون‌های استرسی که فدرال رزرو روی مؤسسات مهم سیستمی انجام می‌دهد، تمرین‌ها شباهت‌هایی دارند. تست استرس بر نحوه واکنش بانک ها به بحران های مالی و اقتصادی متمرکز است.

والر گفت: «تغییرات اقلیمی واقعی است، اما من معتقد نیستم که خطری جدی برای ایمنی و سلامت بانک‌های بزرگ یا ثبات مالی ایالات متحده ایجاد کند». “نیازی نیست که ما بر روی یک مجموعه از خطرات تمرکز کنیم به گونه ای که تمرکز خود را بر روی دیگران حذف کنیم.”

وی خاطرنشان کرد که رویدادهایی مانند آتش سوزی جنگل ها و سایر بلایای مرتبط با آب و هوا “برای جوامع محلی ویرانگر هستند. اما آنها به اندازه کافی مادی نیستند که خطر بزرگی برای کل اقتصاد ایالات متحده ایجاد کنند.”

والر افزود که خانوارها و کسب و کارها، از جمله بانک ها، توانایی سازگاری با تغییرات را نشان داده اند. او گفت که عملکرد بانک ها به طور کلی تحت تأثیر بلایای مناطق خود قرار نمی گیرد.

مقامات فدرال رزرو در سه سال گذشته یا بیشتر در حال بحث بوده اند که چقدر باید بر خطرات آب و هوایی تاکید شود. گزارش ثبات مالی در سال 2020 برای اولین بار به این موضوع پرداخت.