هیئت نظارت به شکایت رای داد

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر سابق منطقه بهبود Reedy Creek به سوالی پاسخ داد که هیئت تازه منصوب شده اکنون منطقه نظارت بر گردشگری مرکزی فلوریدا را در دریاچه بوئنا ویستا، فلوریدا، دوشنبه، 17 آوریل 2023 می نامد. .

جو بربنک | اورلاندو سنتینل | گتی ایماژ

هیئت ناظرانی که توسط فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس برای نظارت بر عملیات والت دیزنی ورلد انتخاب شد، روز دوشنبه به شکایت رای دادند. دیزنی در پاسخ به شکایت فدرال اخیر شرکت مبنی بر ادعای کمپین تلافی جویانه سیاسی توسط فرماندار.

این هیئت که هفته‌ها قبل از جایگزینی هیئت مدیره تحت حمایت دیزنی، وضعیت طولانی مدت خودگردانی شرکت را به چالش کشید، به اتفاق آرا به مجوز دادخواست در دادگاه ایالتی رأی داد.

مارتین گارسیا، رئیس هیئت مدیره در جلسه صبح دوشنبه، جایی که مبارزه حقوقی تنها موضوع تجارت بود، گفت: «این منطقه در دادگاه ایالتی اینجا در فلوریدا مرکزی، جایی که هم خود و هم دیزنی در آن زندگی می کنند و تجارت می کنند، به دنبال عدالت خواهد بود. “بله، ما عدالت را در حیاط خانه خود خواهیم دید.”

دیزنی روز چهارشنبه از دسانتیس و هیئت نظارت در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در تالاهاسی، فلوریدا شکایت کرد. این شرکت درخواست کرد تا کنترل خود را بر منطقه مالیاتی ویژه ای که از دهه 1960 به آن اجازه مدیریت خودگردان پارک های منطقه اورلاندو را می داد، بازگرداند.

این دعوا باعث تشدید دعوا شد که بیش از یک سال قبل از آن آغاز شد، زمانی که غول سرگرمی از لایحه فلوریدا برای محدود کردن صحبت در مورد تمایلات جنسی و هویت جنسی در کلاس‌های درس انتقاد کرد.

این لایحه که توسط مخالفانش “نگو همجنسگرا” نامیده شد، توسط مجلس قانونگذاری ایالتی به تصویب رسید و توسط دیسانتیس در مارس 2022 امضا شد. ظرف چند هفته، فرماندار و متحدانش شروع به هدف قرار دادن منطقه ویژه حکومتی دیزنی کردند که در زمان منطقه بهبود Reedy Creek نامیده شد.

دیزنی شکایت خود را در همان روزی تنظیم کرد که اعضای هیئت مدیره فرمانداری به لغو قرارداد توسعه ای که شرکت درست قبل از انتخاب DeSantis منعقد کرده بود رای دادند. قدرت هیئت مدیره جدید را تحت تأثیر قرار داد.

گارسیا درباره شکایت دیزنی در جلسه روز دوشنبه گفت: «در اصل، دیزنی از یک دادگاه فدرال در تالاهاسی می‌خواهد تا دست‌های زمان را به سال 1967 بازگرداند.

“برای اینکه ما در یک طرح برنامه ریزی شهری 1967 گیر کنیم – آیا این برای کسی منطقی است؟” گارسیا گفت، با این استدلال که هیئت مدیره او فقط در تلاش است تا منطقه را مدرن کند.

سخنگوی دیزنی از اظهار نظر در مورد رای هیئت مدیره خودداری کرد.

اما در شکایت مدنی دیزنی ادعا شده است که اقدامات ایالتی «به همان اندازه واضح است که این دادگاه احتمالاً شاهد انتقام‌جویی است». این شرکت خاطرنشان کرد که مشکلات ایالت با منطقه تنها پس از دعوا بر سر صورت‌حساب کلاس درس آغاز شد.

در شکایت دیزنی آمده است: “در مورد آنچه در اینجا اتفاق افتاد جایی برای اختلاف وجود ندارد: دیزنی نظر خود را در مورد قوانین ایالتی بیان کرد و سپس به دلیل انجام این کار توسط ایالت مجازات شد.”

دیزنی این شکایت را در حالی مطرح کرد که دیسانتیس در یک سفر سیاسی در خارج از کشور بود که به نظر می رسید زمینه های بیشتری را برای نامزدی احتمالی نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 فراهم می کند.

دیسانتیس، که انتظار می رود پس از پایان مجلس قانونگذاری ایالت فلوریدا در اوایل ماه مه، برنامه های ریاست جمهوری خود را اعلام کند، یکی از رقبای اصلی در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا محسوب می شود.

اما کشمکش طولانی‌تر علیه دیزنی، یکی از کارفرمایان برتر فلوریدا، اخیراً باعث انتقاد برخی از جمهوری‌خواهان دسانتیس شده است.