هیئت مدیره سهام فن آوری بازار شانگهای چین 200مین IPO را از آن خود کرد

زنی در طبقه معاملات امنیتی در شنیانگ ، استان لیائونینگ چین.

گتی ایماژ

پکن – آزمایش بازار سهام چین مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است.

روز دوشنبه ، نرم افزار Newtouch دویستمین شرکتی بود که در لیست ستاره های شانگهای قرار دارد. طبق ارقام رسمی اعلام شده ، کل مبلغ جمع شده توسط شرکت ها در هیئت مدیره سهام جدید به بیش از 287.6 میلیارد یوان (44 میلیارد دلار) می رسد.

بازار استار بیش از یک سال پیش در تلاش برای بهبود توانایی شرکت های نوآور در دسترسی به منابع مالی بازار عمومی راه اندازی شد. قوانین جدید به برخی از شرکت ها اجازه می دهد قبل از اینکه سود خود را بدست آورند ، لیست کنند. مشاغل همچنین می توانند به جای انتظار برای تأیید مقررات ، از طریق ثبت نام به مردم مراجعه کنند.

“ارقام ما نشان می دهد ، تحت سیستم ثبت نام ، میانگین زمان IPO برای شرکت های Star Market در حال حاضر نزدیک به بازارهای سرمایه بالغ خارج از کشور است ،” بروس پانگ ، طبق ترجمه CNBC ، رئیس تحقیقات کلان و استراتژی در رنسانس چین ، در بیانیه چینی گفت.

برای مقایسه ، بر اساس پایگاه اطلاعات باد ، بیش از 100 شرکت در هیئت مدیره اصلی شانگهای از ماه ژوئیه سال 2019 بازار Star برای معاملات افتتاح کردند.

سرمایه گذاران خارجی که در آن خرید می کنند

سرمایه گذاران خارجی توجه بیشتری به بازار استار دارند که می توانند از طریق کانال سرمایه گذار سازمانی واجد شرایط به آن دسترسی پیدا کنند. هیئت مدیره به سبک Nasdaq شامل شرکت هایی مانند سازنده واکسن ویروس کرونا ، CanSino Biologics و بزرگترین تولیدکننده چین ، SMIC است.

به گفته پانگ ، میزان سرمایه گذاری خارجی در Star Star از 270 میلیون یوان در پایان سال 2019 به 5.64 میلیارد یوان در پایان ماه نوامبر افزایش یافته است. این رقم 0.17٪ از کل سرمایه بازار سهام را تشکیل می دهد.

مقامات چینی در تلاشند توانایی خارجی ها را برای سرمایه گذاری در بازارهای سهام محلی – دومین بازار بزرگ در جهان – بهبود بخشند. با این حال ، خارجی ها به دلیل نوسان زیاد ، نگرانی در مورد توانایی خود در برداشت سرمایه و عدم اطمینان در تنظیم ، محتاط بوده اند.

اگر مقامات IPO وابسته به علی بابا ، IPO را فقط چند روز قبل از لیست برنامه ریزی شده در ماه نوامبر ، به حالت تعلیق در نیاورده بودند ، ستاره Star می توانست زودتر از این و به میزان قابل توجهی از سرمایه 200 شرکت برسد.

صرف نظر از این ، شرکت ها و سرمایه گذاران همچنان مشتاق استفاده از بازارهای سرمایه چین هستند. بر اساس تحلیل CNBC از گزارش ارنست و یانگ ، عرضه های اولیه در بورس سهام شانگهای ، شنژن و هنگ کنگ 45 درصد از عرضه اولیه جهانی را در سه ماهه اول سال به خود اختصاص داده اند.