هدف سناتورها جلوگیری از آسیب های رسانه های اجتماعی است

قانونگذاران در جلسه استماع کمیته فرعی سنا درباره حریم خصوصی و فناوری به صراحت اعلام کردند که مقررات هوش مصنوعی نباید همان اشتباهاتی را که کنگره در آغاز عصر رسانه های اجتماعی مرتکب شد تکرار کند.

در طول جلسه استماع، جایی که سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI برای اولین بار شهادت داد، سناتورهای هر دو طرف راهرو بر لزوم کشف نرده‌های محافظ برای فناوری قدرتمند قبل از ظهور بزرگترین آسیب‌های آن تأکید کردند. آنها مکرراً خطرات هوش مصنوعی را با خطرات رسانه های اجتماعی مقایسه کردند، در حالی که اذعان داشتند که هوش مصنوعی می تواند سرعت، مقیاس و آسیب های بسیار متفاوتی داشته باشد.

قانون‌گذاران به پیشنهادات خاصی نرسیدند، اگرچه آنها به ایده‌های آژانس‌های جدید برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی یا راهی برای صدور مجوز ابزار پرداختند.

این جلسه پس از آن برگزار شد که آلتمن با گروهی از قانونگذاران مجلس نمایندگان در یک شام خصوصی در روز دوشنبه ملاقات کرد، جایی که مدیرعامل از خطرات و فرصت‌های این فناوری عبور کرد. جلسه استماع روز سه شنبه لحن تا حدودی مشکوک اما نه کاملاً ستیزه جویانه نسبت به اعضای صنعت در پانل داشت که شامل آلتمن و IBM کریستینا مونتگومری، افسر ارشد حریم خصوصی و اعتماد، در کنار گری مارکوس، استاد بازنشسته دانشگاه نیویورک.

رئیس ریچارد بلومنتال، D-Conn، جلسه استماع را با ضبط سخنان خود آغاز کرد، که بعداً فاش کرد که توسط هوش مصنوعی ساخته شده است، چه از نظر ماهیت و چه در خود صدا. او توصیفی متملق از اینکه چرا ChatGPT سخنان افتتاحیه را به روشی نوشت، خواند و به سابقه Blumenthal در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها و مسائل مربوط به حفاظت از مصرف کننده اشاره کرد. اما، او گفت، این ترفند حزبی اگر برای گفتن چیزی مضر یا نادرست، مانند تایید نادرست تسلیم فرضی اوکراین در برابر روسیه استفاده شود، چندان سرگرم کننده نخواهد بود.

بلومنتال این لحظه را با زمان قبلی که کنگره اجازه داده بود مقایسه کرد.

بلومنتال در اظهارات مکتوب خود گفت: «کنگره نتوانست آن لحظه را در رسانه های اجتماعی ملاقات کند. اکنون ما موظف هستیم قبل از واقعی شدن تهدیدها و خطرات، این کار را روی هوش مصنوعی انجام دهیم.»

Josh Hawley عضو رتبه بندی، R-Mo.، خاطرنشان کرد که جلسه سه شنبه حتی نمی توانست یک سال پیش اتفاق بیفتد، زیرا هوش مصنوعی هنوز به این میزان بزرگ وارد آگاهی عمومی نشده بود. او دو مسیر را پیش بینی کرد که فناوری می تواند طی کند، آینده آن را به چاپخانه تشبیه می کند که با انتشار اطلاعات به مردم در سراسر جهان قدرت می بخشد، یا بمب اتمی، که او آن را “پیشرفت فناوری بزرگ، اما عواقب” می نامد: شدید، وحشتناک، تا به امروز ما را تحت تعقیب قرار داده است.”

چندین قانونگذار بخش 230 قانون نجابت ارتباطات را مطرح کردند، قانونی که بیش از دو دهه به عنوان سپر مسئولیت قانونی صنعت فناوری عمل کرده است. این قانون که به تسریع در رد شکایت علیه پلتفرم‌های فناوری کمک می‌کند، زمانی که این شکایت‌ها بر اساس صحبت‌های کاربران دیگر یا تصمیمات نظارت بر محتوای شرکت‌ها باشد، اخیراً هر چند با انگیزه‌های متفاوت، نقدهایی را در هر دو طرف مشاهده کرده است.

بلومنتال در سخنان ابتدایی خود گفت: ما نباید اشتباهات گذشته خود را تکرار کنیم. “به عنوان مثال، بخش 230. مجبور کردن شرکت ها به فکر کردن از قبل و مسئولیت پذیری در مورد تصمیمات تجاری خود می تواند قدرتمندترین ابزار از همه باشد.”

سناتور Dick Durbin، D-Ill.، که ریاست کمیته کامل را بر عهده دارد، گفت که تصویب بخش 230 در روزهای اولیه اینترنت اساساً تصمیم کنگره برای “تبرئه صنعت از مسئولیت برای یک دوره زمانی زمانی که به وجود آمد.”

آلتمن موافقت کرد که سیستم جدیدی برای مقابله با هوش مصنوعی مورد نیاز است.

آلتمن گفت: برای یک فناوری بسیار جدید، ما به یک چارچوب جدید نیاز داریم. مطمئناً شرکت‌هایی مانند ما مسئولیت زیادی در قبال ابزارهایی که ما در دنیا عرضه می‌کنیم دارند، اما کاربران ابزار نیز این کار را انجام می‌دهند.

آلتمن روز سه‌شنبه به‌خاطر باز بودنش با کمیته، از قانون‌گذاران تمجید کرد.

دوربین گفت که شنیدن درخواست‌های مدیران صنعت برای تنظیم مقررات بسیار شاداب بود و گفت که او نمی‌توانست به خاطر بیاورد که سایر شرکت‌ها به این شدت درخواست کرده باشند که صنعت خود تنظیم شود. شرکت های بزرگ فناوری مانند متا و گوگل مکرراً خواستار مقررات ملی حریم خصوصی در میان سایر قوانین فناوری شده‌اند، اگرچه اغلب چنین تلاش‌هایی در پی فشارهای نظارتی در ایالت‌ها یا جاهای دیگر انجام می‌شود.

پس از جلسه استماع، بلومنتال به خبرنگاران گفت که مقایسه شهادت آلتمن با دیگر مدیران عامل شبیه “شب و روز” است.

بلومنتال گفت: “و نه فقط در کلمات و لفاظی، بلکه در اعمال واقعی و تمایل او به مشارکت و تعهد به عمل خاص.” “برخی از شرکت‌های بزرگ فناوری تحت موافقتنامه‌هایی هستند که آنها را نقض کرده‌اند. این با نوع همکاری‌ای که سام آلتمن وعده داده است فاصله زیادی دارد. و با توجه به سابقه او، من فکر می‌کنم که بسیار صادقانه است.”

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

تماشا کنید: چگونه انویدیا از بازی به غول هوش مصنوعی تبدیل شد که اکنون ChatGPT را تقویت می کند