هارلن کرو شهریه برادرزاده کلارنس توماس را پرداخت کرد

قاضی دیوان عالی کلارنس توماس (L) و میلیاردر هارلن کرو.

گتی ایمیج

یک گزارش جدید نشان می دهد که هارلان کرو، میلیاردر جمهوری خواه، برای چندین سال شهریه گران قیمت مدرسه خصوصی برادرزاده بزرگ کلارنس توماس، قاضی دیوان عالی کشور را پرداخت کرده است.

توماس در آن زمان حضانت پسر را بر عهده داشت. گزارش ProPublica اشاره کرد که او هرگز در پرونده‌های رسمی فاش نکرد که کرا شهریه را پرداخت می‌کند، حتی با وجود اینکه او مبلغ ۵۰۰۰ دلار سخاوتمندانه دیگری را برای بخشی از شهریه مارتین توسط یکی دیگر از دوستانش فاش کرد. (برادر بزرگ، مارک مارتین، اکنون در 30 سالگی است.)

ProPublica نوشت: «کارشناسان قوانین اخلاقی به ProPublica گفتند که معتقدند توماس طبق قانون موظف است هزینه‌های شهریه را افشا کند، زیرا به نظر می‌رسد هدیه‌ای برای او باشد.

همین خبرگزاری اخیراً فاش کرد که کرو برای بیش از دو دهه سفرهای تعطیلات مجلل برای توماس و همسرش جینی، بدون اینکه قاضی محافظه‌کار هدایایی را در افشای مالی سالانه گزارش کند، پرداخت کرده است.

ProPublica همچنین افشا کرد که یک شرکت کرو در ساوانا، جورجیا، ملکی را خریداری کرده است که متعلق به خانواده توماس است، از جمله خانه‌ای که مادر قاضی هنوز بدون اجاره در آن زندگی می‌کند.

توماس نیز هرگز، قبل از گزارش رسانه، سفرهایی را که توسعه‌دهنده املاک تگزاس هدیه داده بود و یا اینکه او ملک را خریده بود، فاش نکرده بود.

این شکست توماس در انجام این کار منجر به درخواست‌های فزاینده، از جمله توسط اعضای دموکرات کنگره، برای اصلاح اخلاق در دیوان عالی شد، که برخلاف دادگاه‌های فدرال پایین‌تر، منشور اخلاقی اجباری ندارد.

ProPublica خاطرنشان کرد که مارتین که اکنون در 30 سالگی است، پسر برادرزاده توماس است که زمانی که مارتین پسر بود به اتهام مواد مخدر در زندان بود.

برداشتن برگه

در این گزارش آمده است که توماس حضانت قانونی مارتین را بر عهده گرفت و در ژانویه 1998 قیم قانونی او شد. مارتین به ProPublica گفت که مارتین از 6 تا 19 سالگی با توماس و همسرش زندگی می کرد.

طبق گزارش ProPublica، شهریه یکی از دو مؤسسه‌ای که مارتین در آن حضور داشت، یک مدرسه شبانه‌روزی در جورجیا، بیش از 6000 دلار در ماه بود. مارتین برای سال اول دبیرستان به آنجا رفت.

کریستوفر گریموود، مدیر سابق آن مدرسه، آکادمی دریاچه پنهان، به ProPublica گفت: «هارلان برگه را برداشت.

در این گزارش آمده است که مارتین بقیه دوران دبیرستان خود را در یک مدرسه شبانه روزی نظامی در ویرجینیا گذراند که خود کرو در آن تحصیل کرده بود که سالانه بین 25000 تا 30000 دلار دریافت می کرد.

گریموود به ProPublica گفت: «هارلان گفت که هزینه شهریه آکادمی Randolph-Macon را نیز پرداخت می‌کند.

این رسانه می‌گوید که گریموود به یاد می‌آورد که کرو در جریان بازدید از املاک این میلیاردر در منطقه آدیرونداکس نیویورک به او گفته است.

یکی از دوستان توماس، وکیل مارک پائولتا، صبح پنجشنبه در پستی در توییتر گفت که کرو فقط برای یک سال، اول مارتین، در Randolph-Macon و سپس برای یک سال در آکادمی Hidden Lake پرداخت کرده است.

پائولتا گفت که دفتر کرو تایید کرده است – که پائولتا به او هویت نمی دهد – “که او شهریه برادرزاده بزرگ را برای هیچ سال دیگری در راندولف مکون پرداخت نکرده است.”

توماس، که به سؤالات ProPublica پاسخ نداد، بلافاصله درخواستی برای اظهار نظر توسط CNBC نداد.

کلاغ عقب می راند

دفتر کرو در بیانیه‌ای به CNBC گفت: «هارلان کرو مدت‌هاست که علاقه زیادی به اهمیت آموزش با کیفیت و کمک به افراد کم‌بخت، به‌ویژه جوانان در معرض خطر داشته است».

در این بیانیه افزوده شد که کرو و همسرش، کتی، “از طریق بورسیه تحصیلی و برنامه های دیگر در مدارس مختلف، از جمله دانشگاه خود، از بسیاری از جوانان آمریکایی حمایت کرده اند.”

در پایان بیانیه آمده است: «این ناامیدکننده است که کسانی که دارای منافع سیاسی حزبی هستند تلاش می کنند کمک به جوانان در معرض خطر را با کمک شهریه به چیزی شرورانه یا سیاسی تبدیل کنند.

پائولتا، وکیلی که در دولت ترامپ خدمت می کرد، در بیانیه خود در توییتر نوشت: “خانواده توماس به ندرت در مورد تلاش های سخاوتمندانه قابل توجه برای کمک به یک کودک نیازمند صحبت کرده اند. آنها همیشه به حریم خصوصی این مرد جوان و خانواده اش احترام گذاشته اند. “

پائولتا نوشت: «این نفرت انگیز است که مطبوعات او را به تلاش خود برای لکه دار کردن قاضی توماس کشانده اند.

پائولتا استدلال کرد که توماس از نظر قانونی موظف به افشای پرداخت‌های شهریه به عنوان هدیه از سوی کلاغ نبود، زیرا قانون اخلاق در دولت، برادرزاده بزرگ را تحت تعریف «فرزند وابسته» شامل نمی‌شود، اما در عوض آن را به «پسر، دختر، پسرخوانده» محدود می‌کند. یا دختر ناتنی.”

اما مارک بنت، یک قاضی فدرال سابق منصوب شده توسط رئیس جمهور بیل کلینتون، به ProPublica گفت: “شما نمی توانید ترتیبات مالی مخفیانه داشته باشید.”

و ریچارد پینتر، که به عنوان وکیل ارشد اخلاق کاخ سفید در زمان پرزیدنت جورج دبلیو بوش خدمت می کرد، شکست توماس در افشای شهریه و سایر هدایای کرو را «خارج از عرف» خواند.

پینتر به ProPublica گفت: «این بیش از هر چیزی است که من دیده‌ام. “این مقدار هدایای فاش نشده؟ شما می خواهید آنها را از دولت خارج کنید.”