نیویورک، کالیفرنیا میلیاردها درآمد خود را به خاطر ایالت های کم مالیات از دست می دهند

نیویورک و کالیفرنیا بیش از 90 میلیارد دلار از درآمد خود را در طول کووید از دست دادند، زیرا مالیات دهندگان به ایالت های دیگر نقل مکان کردند و روند نقل مکان افراد پردرآمد به مناطق با مالیات پایین را تسریع کرد.

داده های جدید از خدمات درآمد داخلی نشان می دهد که ایالت نیویورک 25 میلیارد دلار درآمد ناخالص تعدیل شده را به دلیل مهاجرت در سال 2021 از دست داده است، بیش از 20 میلیارد دلار از دست رفته در سال 2020. کالیفرنیا زیان خالص 29 میلیارد دلاری را در سال 2021 گزارش کرد، پس از زیان 18 دلاری. میلیارد دلار در سال 2020. در مجموع، این دو ایالت در طول دو سال 92 میلیارد دلار از دست دادند.

داده‌ها نشان می‌دهد که فرار درآمد از ایالت‌های با مالیات بالا به ایالت‌های با مالیات پایین، که سال‌ها است اتفاق می‌افتد، در طول کووید افزایش یافت. کاهش درآمد برای کالیفرنیا و نیویورک در سال 2021 بیش از سه برابر مجموع آنها بود ضرر در سال 2019، قبل از اینکه همه گیری در ایالات متحده رخ دهد

کارشناسان می‌گویند در حالی که مهاجرت درآمد از ایالت‌ها احتمالاً در سال‌های 2022 و 2023 به دلیل اوج‌گیری همه‌گیری کاهش یافته است، ایالت‌های با مالیات بالاتر همچنان شاهد خروج افراد پردرآمد خواهند بود که تا حدی به لطف کار از راه دور و رشد مشاغل یقه سفید در کمربند آفتابی است.

ای جی مک ماهون، یکی از بنیانگذاران ارشد مرکز امپراتوری، گفت: «وقتی داده‌های سال‌های 22-2021 و 2023 را به دست می‌آوریم، مطمئناً جریان خروجی تا حدودی کند شده است، که به نظر من به این معنی نیست که مهاجرت متوقف خواهد شد مشکل باشد.”

بزرگترین برنده مهاجرت فلوریدا بوده است: ایالت سان شاین در سال 2021 128000 خانوار خالص به دست آورد که بر اساس داده های IRS بیش از 39 میلیارد دلار درآمد به ارمغان آورد که یک جهش بزرگ از 28 میلیارد دلاری که این ایالت در سال 2020 به دست آورده بود. پالم بیچ. طبق گزارش IRS، شهرستان که شامل شهر انحصاری پالم بیچ است، تنها در سال 2021 بیش از 11 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

نزدیک به یک سوم سود فلوریدا – یا حدود 10 میلیارد دلار – از نیویورک حاصل شد. کالیفرنیا، ایلینوی و نیوجرسی هر کدام بیش از 4 میلیارد دلار از درآمد خود را در سال 2021 به فلوریدا از دست دادند. افزایش درآمد در اقتصاد فلوریدا موج می زند، به طوری که گزارش اخیر اداره آمار کار نشان می دهد که فلوریدا از زمان شروع ردیابی، کل مشاغل بیشتری نسبت به نیویورک دارد. اعداد در سال 1982

تگزاس نیز برنده شد و 11 میلیارد دلار به درآمد اضافه کرد. زیان کالیفرنیا عمدتاً به سود تگزاس بود، با انتقال بیش از 5 میلیارد دلار از کالیفرنیا به تگزاس.

سایر برندگان شامل نوادا، کارولینای شمالی و آریزونا بودند که در مجموع حدود 14 میلیارد دلار درآمد کسب کردند.

زیان ها در ایالت های با مالیات بالا نیز تمایل به درآمد بیشتر دارند که در طول زمان تأثیر زیادی بر جمع آوری مالیات خواهد داشت. متوسط ​​درآمد خانوارهایی که نیویورک را ترک می کنند در سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 130000 دلار رسیده است. متوسط ​​درآمد نیویورکی هایی که به فلوریدا مهاجرت می کنند حتی بالاتر بوده و به 223245 دلار رسیده است – 64 درصد جهش از میانگین درآمد افرادی که از این شهر نقل مکان کرده اند. طبق گفته مک ماهون، 2019 و 2020.

تعدادی از ابردرآمدها، مانند مدیران صندوق های تامینی و روسای سهام خصوصی نیز در طول همه گیری به فلوریدا نقل مکان کردند. این گروه ها در میان بزرگترین مالیات دهندگان مجرد در نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات هستند.

بسیاری از دموکرات ها می گویند که فرار درآمد بیش از حد اعلام شده است، زیرا تعداد میلیونرها در نیویورک و کالیفرنیا در بالاترین سطح یا نزدیک به بالاترین حد خود باقی مانده است. آنها می گویند که با کاهش کمک های فدرال و کاهش درآمد مالیاتی، ایالت ها باید مالیات بر ثروتمندان را افزایش دهند.

قانونگذاران نیویورک ماه گذشته برای افزایش مالیات بر افرادی که بیش از 5 میلیون دلار در سال درآمد داشتند مبارزه کردند، اما فرماندار کتی هوچول مانع از این حرکت شد.

هر دو کالیفرنیا و نیویورک که در سال 2022 مازاد بودجه داشتند، اکنون در سال های 2023 و 2024 کسری بودجه را پیش بینی می کنند. کالیفرنیا کسری 24 میلیارد دلاری را در سال مالی آینده پیش بینی می کند. نیویورک تا سال 2025 بیش از 7 میلیارد دلار کسری بودجه را پیش بینی می کند.

مک ماهون گفت: “اگر ما شاهد افزایش خروجی از درآمدهای بسیار بالا هستیم – و داریم – به ناچار به این معنی است که پایه مالیاتی کمتر از آنچه در غیر این صورت بود است.”